Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HULP : identiteitskaart vermist, en binnen 9 dagen vertrekken we op vakantie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HULP : identiteitskaart vermist, en binnen 9 dagen vertrekken we op vakantie

    Hoi bd'ers

    wie kan ons helpen met raad?
    op 15 mei vertrekken wij normaal naar Santorini voor 2 weken, maar nu hebben we één van onze identiteitskaarten (diefstal van portefeuille) niet meer in bezit. Gisteren zijn we al bij de politie gaan aangifte doen en hebben een hoop papieren mee gekregen. Eerste werk is nu om maandag ochtend naar het gemeente bestuur te gaan om de nieuwe identiteitskaart aan te vragen...
    Een aantal vragen : kan dit op 5 werkdagen tijd in orde komen?
    is er soms een bepaalde spoedprocedure?
    kan het reisbureau helpen met bepaalde papieren om bv. de griekse douane te overtuigen (allez, ik brainstorm maar hé).


    bedankt voor alle raad en daad.
    we zijn bang niet te kunnen vertrekken straks...


  • #2
    Re: HULP : identiteitskaart vermist, en binnen 9 dagen vertrekken we op vakantie

    Met aangifte van verlies naar het provicie huis gaan met enkele foto's,mss eerst eens contact opnemen.Moet lukken.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: HULP : identiteitskaart vermist, en binnen 9 dagen vertrekken we op vakantie

      als je ook een internationale reispas hebt is die voldoende om geen miserie te hebben...
      erik, Nikon materiaal

      'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

      Comment


      • #4
        Re: HULP : identiteitskaart vermist, en binnen 9 dagen vertrekken we op vakantie

        Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
        als je ook een internationale reispas hebt is die voldoende om geen miserie te hebben...
        we hebben helaas zo geen reispas. Waar kan je dat aanvragen? hoe snel kan je erover beschikken? Kwestie van eventueel op 2 paarden tegelijk te spelen, mocht de identiteitskaart toch langer op zich laten wachten.

        Alvast @llen bedankt voor de tips!

        Comment


        • #5
          Re: HULP : identiteitskaart vermist, en binnen 9 dagen vertrekken we op vakantie

          Via het provinciehuis is dat in 2 dagen in orde,heb het al gehad met een reis naar Turkije.
          Reispas kan op één week...dacht ik maar is zééééééééééér duur,schandalig duur.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: HULP : identiteitskaart vermist, en binnen 9 dagen vertrekken we op vakantie

            ja bij ons(in Holland) is er een spoedprocedure, meteen even Maandag naar informeren op het Gemeentehuis.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: HULP : identiteitskaart vermist, en binnen 9 dagen vertrekken we op vakantie

              Internationale reispas kan je aanvragen via spoed.......prijskaartje 350 euro
              Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
              De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

              Comment


              • #8
                Re: HULP : identiteitskaart vermist, en binnen 9 dagen vertrekken we op vakantie

                Gewoon even een een voorlopige identiteitskaart aanvragen.
                Kijk hier even http://www.euroreizen.be/nl/tips/reispas.htm

                Voor reizen binnen de EU gaat dat niet al te veel problemen opleveren.
                Mvg Tim

                Comment


                • #9
                  Re: HULP : identiteitskaart vermist, en binnen 9 dagen vertrekken we op vakantie

                  Als je echt zeker wil zijn vraag je best een internationale reispas aan met spoedprocedure.
                  Kost u wel € 240
                  De normale procedure kan in sommige gevallen ook snel deze kost € 72.



                  Kijk hier of de officiele site voor alle informatie
                  http://www.diplomatie.be/nl/travel/passportsdetail.asp?TEXTID=22969
                  Canon EOS 5D met 3KG glas
                  https://reisforum.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: HULP : identiteitskaart vermist, en binnen 9 dagen vertrekken we op vakantie

                    Maar ik denk juist aan iets... om een internationaal paspoort aan te vragen moet je je ook kunnen identificeren met een identiteitskaart.



                    dat gaat dus ook een probleem zijn.

                    Volgens mij kan je best maandag even naar het gemeentehuis gaan en zij zullen je het best kunnen vertellen hoe je alles het snelste kan verkrijgen denk ik.
                    Canon EOS 5D met 3KG glas
                    https://reisforum.net

                    Comment


                    • #11
                      Re: HULP : identiteitskaart vermist, en binnen 9 dagen vertrekken we op vakantie

                      Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                      Hoi bd'ers

                      wie kan ons helpen met raad?
                      op 15 mei vertrekken wij normaal naar Santorini voor 2 weken, maar nu hebben we één van onze identiteitskaarten (diefstal van portefeuille) niet meer in bezit. Gisteren zijn we al bij de politie gaan aangifte doen en hebben een hoop papieren mee gekregen. Eerste werk is nu om maandag ochtend naar het gemeente bestuur te gaan om de nieuwe identiteitskaart aan te vragen...
                      Een aantal vragen : kan dit op 5 werkdagen tijd in orde komen?
                      is er soms een bepaalde spoedprocedure?
                      kan het reisbureau helpen met bepaalde papieren om bv. de griekse douane te overtuigen (allez, ik brainstorm maar hé).


                      bedankt voor alle raad en daad.
                      we zijn bang niet te kunnen vertrekken straks...

                      Heb je zowiezo geen reispassen nodig?
                      Nu, in Belgie is het huieln met de pet , ik ben Hollander, woon in Belgie, en mijn vrouw is gewoon Belgische, woonachtig in Belgie.
                      Ik moest naar het consulaat in Antwerpen, en had mij reispas op 5 werkdagen, kost 55€. Zij moetrs voor hetzelfde document, hie rop het gemeentehuis notabene, 77€ neertellen, en hij is er nog steeds niet!! (10 werkdagen) En de plaastelijke spoedproicedure kost +-300€ per pas!!

                      Een gewone identiteitskaart kan je wel sneller hebben denk ik, maar informeer je op het gemeentehuis.
                      Toch goeie reis, het zal wel voor mekaar komen. In het slechtste geval word het wat over en weer lullen aan de douane's ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: HULP : identiteitskaart vermist, en binnen 9 dagen vertrekken we op vakantie

                        1) Op politiekantoor aangifte verlies of diefstal van identiteitskaart doen.

                        2) Met het papier dat je op het politiekantoor krijgt, ga je naar je gemeentebestuur (dienst bevolking). Op deze dienst laat je een formulier "aanvraag voorlopige identiteitskaart" invullen.

                        3)Met dit formulier ga je naar de
                        "Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken"
                        Koloniënstraat 11
                        1000 Brussel

                        Daar krijg je gratis een voorlopige identiteitskaart die 3 maanden geldig is in het buitenland. Bel eerst naar 02/5182134 om te vragen of ze daar al wakker zijn. Neem 4 pasfoto's mee (2 voor gemeentebestuur en 2 voor BZ)

                        Goede reis

                        Comment


                        • #13
                          Re: HULP : identiteitskaart vermist, en binnen 9 dagen vertrekken we op vakantie

                          Normaal krijg je van de Politie een document mee voor het gemeentehuis en eentje die uw identiteit vermeldt.

                          Normaal kunt ge u zelfs binnen de Europese gemeenschap verplaatsen met dit document zonder al te veel problemen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: HULP : identiteitskaart vermist, en binnen 9 dagen vertrekken we op vakantie

                            bedankt iedereen voor de raad! We gaan nu naar het gemeentehuis, zien wat er gezegd wordt, en dan wsl naar BZ in Brussel. En dan komt het hopelijk in orde! Nogmaals dank!

                            Comment


                            • #15
                              Re: HULP : identiteitskaart vermist, en binnen 9 dagen vertrekken we op vakantie

                              Hoi hoi, een kleine update.
                              We zijn dus zopas naar het stadhuis geweest.
                              Blijkbaar bestaat er voor identiteitskaarten wel degelijk een spoedprocedure.
                              't kost wel wat geld, 75€ opleg, maar daarvoor hebben we de identiteitskaart donderdag al!!! Goed nieuws dus!

                              Nogmaals bedankt aan iedereen voor de bijdrage!

                              Comment

                              Working...
                              X