Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd (eindwerk)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd (eindwerk)

    Hallo,

    Het is al even geleden dat ik op nog op het forum ben geweest, maar wegens mijn laatste jaar verpleegkunde (stages, examens, eindwerk) heb ik weinig tijd gehad.

    Nu kom ik jullie om hulp vragen voor mijn eindwerk, ik ben een leek in de bin-normen en word 2003 is blijkbaar niet mijn beste vriendje .... het enige wat dat programma graag doet is mij dwarszitten! dit zijn dus mijn problemen:

    - Ik heb in mijn tekst een opsomming staan met uitleg eronder, HET probleem is nu dat ik dit in blok moet uitlijnen, maar dan lijnt hij ook mijn opsomming uit waardoor er een spatie van een centimeter of 2 tussen elk woord komt .... ik krijg het niet voor elkaar dat dat niet gebeurd (hij moet enkel de tekst eronder uitlijnen)

    - ik werk met koppen(kop1, Kop2, enz...) maar Kop 1 gebruik ik niet daar ik op een aparte pagina in het groot "eenheid 1:Visie" heb staan en er daarna direct begonnen word met 1.1 . Nu ben ik aan eenheid 2 aangekomen en blijft word dus doortellen op 1.... Nu was mijn idee om in het wit kop 1 te zetten zodat hij toch verdertelt, MAAR dan krijg ik ineens een spatie van een blad lang!

    - Kop- en voettekstprobleem: Ik heb enkele bladen rechtstaand en dan enkele liggend en dan weer rechtstaand --> in de eerste overgang is er geen probleem en klopt mijn kop- en voettekst , maar van liggend naar staand is er een probleem: namelijk dat mijn kop- voettekst van de staande bladen dezelfde is als die van de liggende waardoor deze niet klopt .... wanneer ik het dan aanpas op de staande bladen dan klopt het op de liggende weer niet meer....

    Hopelijk komen jullie er een beetje aan uit, want het is erg moeilijk om het uit te leggen als jullie het niet kunnen zien .....

    Alvast bedankt !
    Groetjes,
    Sarah
    -=Trotse eigenaar van een Nikon coolpix 4600=-

  • #2
    Re: Hulp gevraagd (eindwerk)

    Voor eindwerken, thesissen, ... kan ik maar 1 iets aanraden en da's LaTeX: in het begin redelijk lastig, maar eens je er mee weg bent wil je niets anders meer.

    Met je problemen in word kan ik je jammergenoeg niet helpen.
    Nikon D70 Kit - SB600 - Sigma 135-400
    www.D-Noizz.be
    wim.proot@gmail.com

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gevraagd (eindwerk)

      Oorspronkelijk geplaatst door WP Bekijk bericht
      Voor eindwerken, thesissen, ... kan ik maar 1 iets aanraden en da's LaTeX: in het begin redelijk lastig, maar eens je er mee weg bent wil je niets anders meer.
      Ik moet je hier volledig in bijtreden. Ben er eerst in word aan begonnen, daarna overgeschakeld naar latex, en heb er geen spijt van, het resultaat zag er schitterend uit. Heb alles wel onder Windows gedaan.
      Gallery: http://www.fotogallerij.be

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gevraagd (eindwerk)



        TeXnicCenter
        LyX
        Texmaker
        Xemacs

        welk programma moet ik nu downloaden?
        Bedankt,
        Sarah
        -=Trotse eigenaar van een Nikon coolpix 4600=-

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gevraagd (eindwerk)

          Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
          http://latex.ugent.be/downloaden#windows

          TeXnicCenter
          LyX
          Texmaker
          Xemacs

          welk programma moet ik nu downloaden?
          Bedankt,
          Sarah
          Ik werk met TexnicCenter. Wat mij betreft een redelijk gebruiksvriendelijke interface.

          Eigenlijk komt het hier op neer:
          Je begint met de Compiler te downloaden, de meest gebruikte onder Windows is MiKTeX: http://www.miktex.org/setup.html

          Hierna download je een editor, ik raad TeXnicCenter aan: http://www.texniccenter.org/index.php?id=20

          Verder raad ik je om te leren werken met LaTeX zeker de cursus van Gaspard Lequeux aan: http://www.zeus.ugent.be/~gaspard/la...tex-cursus.pdf (pdf-formaat).

          Zijn cursus is echter ook beschikbaar als broncode, en aangezien zijn cursus als een thesis opgebouwd is, kan je dus zijn broncode gebruiken als voorbeeld. Hier kan je de broncode downloaden: http://www.zeus.ugent.be/~gaspard/la...-cursus.tar.gz

          Indien je nog vragen hebt, mag je het me altijd laten weten!

          Wim
          Nikon D70 Kit - SB600 - Sigma 135-400
          www.D-Noizz.be
          wim.proot@gmail.com

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gevraagd (eindwerk)

            hoi
            ik ben ook bezig met mijn thesis, en die moet binnen 2weken af zijn ik werk ook met word 2003, als je wat geduld hebt dan vind je ook alles, maar je moet het weten zijn hé (je mag gerust een mailtje sturen met evt. een voorbeeld )

            - wat die opsomming betreft: als je na je opsommingszin shift+enter doet, dan lijnt hij dat nie uit, als je gewoon enter doet, dan doet hij het wel (als je wil controleren welke enters er zijn, kun je in word ook een "enterteken" , soort q-teken ) aanduiden, die toont je dan spaties, tabs, pagina eindes,...)

            -voor je tweede: sectie-eindes gebruiken (kun je via eindemarkeringen doen), dan kun je manueel instellen met welk nummer je opnieuw wilt beginnen

            -laatste kan ik ook nie goed helpen, ben geen held in kop en voetteksten, maar vermoed dat je het ook goed kan krijgen via sectie-einde
            Last edited by elien_2007; 6 april 2007, 09:41.
            Nikon D5200; kitlens Nikkor 18-105mm, Nikkor 50mm (f/1.8)
            by elien_photography, on Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Hulp gevraagd (eindwerk)

              in word je codes actief zetten en dan kom je al veel verder.....

              Comment


              • #8
                Re: Hulp gevraagd (eindwerk)

                Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
                Hallo,


                - ik werk met koppen(kop1, Kop2, enz...) maar Kop 1 gebruik ik niet daar ik op een aparte pagina in het groot "eenheid 1:Visie" heb staan en er daarna direct begonnen word met 1.1 . Nu ben ik aan eenheid 2 aangekomen en blijft word dus doortellen op 1.... Nu was mijn idee om in het wit kop 1 te zetten zodat hij toch verdertelt, MAAR dan krijg ik ineens een spatie van een blad lang!
                Meerdere opties mogelijk.

                Maar de meest eenvoudigeste is voor elke eenheid een nieuwe document aan te maken en nadien alle docuementen samenvoegen via Extra --> Samenvoegen.

                De andere manier is gewoon terug een sectie toevoegen.
                Een sectie voeg je als volgt in
                Invoegen -> Eindmarkering
                Dan krijg je een dialoogvenster waar je kan kiezen tussen type eindemarkering en type sectie-einde.
                Kies voor de optie volgende pagina in het deel type sectie einde.

                Vevolgens voeg je een nieuwe KOP 1 in met als tekst eenheid 2.


                Alvast bedankt !
                Groetjes,
                Sarah
                Dit probleem is heel eenvoudig op te lossen, door gebruik te maken van secties.
                Een sectie voeg je als volgt in
                Invoegen -> Eindmarkering
                Dan krijg je een dialoogvenster waar je kan kiezen tussen type eindemarkering en type sectie-einde.
                Kies voor de optie volgende pagina in het deel type sectie einde.

                Dan kan je in het deel kop-en voettekst kiezen voor gelijk of verschillend aan voorgaande. Tevens kan je dan deze nieuwe pagina een andere bladligging geven. Wanneer de bladligging opnieuw verandert dan voeg je opnieuw een sectie einde Nieuwe pagina in.

                Wil je echter op een en dezelfde pagina 1 kolom en meerdere kolommen gebruiken dan kies je voor de optie doorlopend in het deel type sectie einde

                Ik hoop dat het wat duidelijk is, maar ik weet niet vanwaar je afkomstig bent, want je bant altijd welkom voor een praktische demo hoor. Heb er zo al vele gedaan. Zou dit eens als een videootje moeten beschikbaar stellen.
                Last edited by Goofy; 6 april 2007, 13:18. Reden: Tik foutjes
                Groetjes Goofy
                Konica-Minolta Dynax 5D + KM 18-70 kitlens - Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO | Minolta Dimage 7 | Minolta Dynax SPxi

                I only hope that we don't lose sight of one thing - that it was all started by a mouse. (Walt Disney)

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp gevraagd (eindwerk)

                  Bedankt voor alle uitleg. Ik heb dat programma nog niet gedownload daar ik mijn eindwerk binnenkort moet afgeven en ik de tijd niet om deze programma's te leren en om alles terug om te zetten. Met de tips voor mijn word-probleempjes ben ik toch al wat verder gekomen..... BEDANKT!

                  Groetjes,
                  Sarah
                  -=Trotse eigenaar van een Nikon coolpix 4600=-

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp gevraagd (eindwerk)

                    ...en als je nog iemand nodig hebt om te onderzoeken, je zegt het maar!
                    Ik pas wel voor een colo-, recto-, ileo- of andere scopieën.
                    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                    Comment

                    Working...
                    X