Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HP toner : hoeveel paginas ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HP toner : hoeveel paginas ?

    Ik heb hier een HP zwart/wit laserprinter met een tonercartridge CE285A.
    Volgens wat ik via google vind, moet deze cartridge minimaal 1600 pagina's meegaan (volgens de HP website) en zelfs 3000 pagina's volgens leveranciers van de originele cartridge.
    Nu had ik na 475 pagina's met normale tekst op 75% van de oppervlakte al een 3 cm brede vertikale band die veel te licht was. Volgens de handleiding de cartridge opgeschud en dan ging het weer normaal tot 580 pagina's. Terug opgeschud en tot 625 pagina's geraakt. Nogmaals opgeschud en nu krijg ik elke keer dat ik wil afprinten een popup van HP met een bestelformulier dat zegt dat ik nog maximaal 50 pagina's kan afprinten. Ondertussen tot 680 afdrukken geraakt, maar opschudden helpt niet meer en de lichte strook is steeds zichtbaar.

    Zou het kunnen dat HP in de cartridge die bij een nieuwe printer wordt meegeleverd, minder toner doet ?

    Heb dat vroeger meegemaakt met een nieuwe Canon Pixma printer waarvan de cartridges slechts gevuld waren om 5 pagina's af te kunnen drukken.

  • #2
    Re: HP toner : hoeveel paginas ?

    Zou best kunnen maar ik kan het niet bewijzen.

    Wat wel is, is dat de printer zodanig is gemaakt dat die niet meer dan bijv. jouw 1600 pagina's afdrukt.
    Daar zorgt een ingebouwde chip voor, geholpen door die "leuke" software.
    En dat is wel bewezen.
    Het is een vorm van "product sabotage".
    De cartridge is NIET leeg maar de printer zal niet meer afdrukken.
    Ik heb gezien, op tv via Koppen XL en daarvoor op de Duitse tv, dat er nog heel veel toner in de cartridge is.
    Doel = om meer te verkopen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: HP toner : hoeveel paginas ?

      Verschillende punten ...
      Bijgeleverde cartridges zijn meestal van een lagere capaciteit (helft) dan die dat je nadien kan kopen.
      Het aantal afdrukken hangt ook af van hoeveel tekst op je pagina aanwezig is en welk lettertype ... een tekst van 5 lijnen in 72 punt vet zal meer verbruiken dan 10 lijntjes 11 punt.
      Als de chip het zou beperken, dan zou je wel tot het einde kunnen printen zonder problemen te zien, als je eerder vage vlekken ziet dan is de beperking er eerder doordat er nog onvoldoende inkt in zit, de cartridge een probleem heeft of omdat men deze niet juist heeft gebruikt (slecht geschud in begin o.a.).
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: HP toner : hoeveel paginas ?

        En hopelijk geen vocht in de toner.

        Comment


        • #5
          Re: HP toner : hoeveel paginas ?

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          En hopelijk geen vocht in de toner.
          We hebben hier dagtemperaturen van 30 tot 40°, maar met regelmatig een relatieve vochtigheid van 80%.

          Comment


          • #6
            Re: HP toner : hoeveel paginas ?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Verschillende punten ...
            Bijgeleverde cartridges zijn meestal van een lagere capaciteit (helft) dan die dat je nadien kan kopen.
            Het aantal afdrukken hangt ook af van hoeveel tekst op je pagina aanwezig is en welk lettertype ... een tekst van 5 lijnen in 72 punt vet zal meer verbruiken dan 10 lijntjes 11 punt.
            Ik heb net een zelftest/apparaatconfiguratie afgedrukt. Bij de resultaten staat :

            Totaal aantal afgedrukte pagina's : 684
            Gemiddelde dekkingsgraad : 4
            Afdrukdichtheid : 3
            Max afdrukkwaliteit : FastRes 1200

            Ondanks de lage gemiddelde dekkingsgraad van 4%, kom ik nog niet aan de helft van de beloofde 1600 pagina's met 10% dekkingsgraad.
            Ik zal maar eens een nieuwe tonercartridge gaan halen, en hopelijk gaat die wat langer mee.

            Comment


            • #7
              Re: HP toner : hoeveel paginas ?

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              We hebben hier dagtemperaturen van 30 tot 40°, maar met regelmatig een relatieve vochtigheid van 80%.
              Momenteel heb ik hier een R.V. van ong. 70%
              Ik ga Geert niet tegenspreken ook omdat ik dit niet wist.

              Mijn eerste printer was een Brother, in de jaren tachtig.
              Ik heb gezocht maar ik vind die zelfs niet meer terug via Google.
              Die printte en bleef printen in elk seizoen

              Voor mij ressorteert dit onder zaken die we de laatste jaren meer en meer zien.
              Het kan O.T lijken maar is dit niet.
              Bijv. een reserveband in een auto is geen volwaardige band meer.
              Of een krik en bijhorende handle is ook niet meer wat het ooit geweest is. Voor het eerst gezien bij een Mercedes Vito.
              Zo zijn er nog andere voorbeelden: in nood kan je jezelf behelpen, maar ene keer
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: HP toner : hoeveel paginas ?

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Ik heb net een zelftest/apparaatconfiguratie afgedrukt. Bij de resultaten staat :

                Totaal aantal afgedrukte pagina's : 684
                Gemiddelde dekkingsgraad : 4
                Afdrukdichtheid : 3
                Max afdrukkwaliteit : FastRes 1200

                Ondanks de lage gemiddelde dekkingsgraad van 4%, kom ik nog niet aan de helft van de beloofde 1600 pagina's met 10% dekkingsgraad.
                Ik zal maar eens een nieuwe tonercartridge gaan halen, en hopelijk gaat die wat langer mee.
                Wilde ik net voorstellen
                Dit zal best beter worden qua aantallen maar op een gegeven moment is het ook gedaan.
                Heb dan de 'moed' en doe die cartridge eens open (liefst buiten he).
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: HP toner : hoeveel paginas ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Ik heb hier een HP zwart/wit laserprinter met een tonercartridge CE285A.
                  Volgens wat ik via google vind, moet deze cartridge minimaal 1600 pagina's meegaan (volgens de HP website) en zelfs 3000 pagina's volgens leveranciers van de originele cartridge.
                  Nu had ik na 475 pagina's met normale tekst op 75% van de oppervlakte al een 3 cm brede vertikale band die veel te licht was. Volgens de handleiding de cartridge opgeschud en dan ging het weer normaal tot 580 pagina's. Terug opgeschud en tot 625 pagina's geraakt. Nogmaals opgeschud en nu krijg ik elke keer dat ik wil afprinten een popup van HP met een bestelformulier dat zegt dat ik nog maximaal 50 pagina's kan afprinten. Ondertussen tot 680 afdrukken geraakt, maar opschudden helpt niet meer en de lichte strook is steeds zichtbaar.

                  Zou het kunnen dat HP in de cartridge die bij een nieuwe printer wordt meegeleverd, minder toner doet ?

                  Heb dat vroeger meegemaakt met een nieuwe Canon Pixma printer waarvan de cartridges slechts gevuld waren om 5 pagina's af te kunnen drukken.
                  Yep, het is algemeen geweten dat de cartridge die bij de printer zit veel minder lang meegaan dan de vullingen die je nadien koopt. Althans, dat is toch mijn ervaring met alle HP printers. Maar ik vermoed dat dit ook zo is voor andere merken.
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: HP toner : hoeveel paginas ?

                    Een originele HP CE285A toner cartridge was hier niet meer te vinden. Levertijd bij Media Markt 14 dagen (69€).
                    Via de Spaanse Gouden Gids een winkel gevonden die enkel compatibele toner cartridges verkoopt @ 30€/stuk.
                    Bij afname van 3 stuks was de prijs 20€/stuk. De verkoper zegde dat hun cartridges gevuld zijn voor 2000 pagina's tegenover de originele HP's die voor 1600 pagina's gevuld zijn.
                    Het zijn splinternieuwe cartridges (geen hervulde)
                    Nieuwe cartridge in de printer geplaatst en kreeg het volgende bericht :
                    "Bedankt om een origineel HP product te installeren". Dat begon al goed
                    Nu 124 budget accounts van elk 7 pagina's afgedrukt = 868 pagina's.
                    Dekking is volgens testpagina 6% en toner nog niet moeten opschudden !
                    Zojuist de cartridge eruit gehaald om te zien of er geen poeder onderaan in de printer lag.
                    Cartridge er terug in, en wat krijg ik weer op mijn scherm .... "Bedankt om een origineel HP product te installeren"
                    Nu op naar de 2000 met een toner die me slechts 20€ heeft gekost.

                    Comment

                    Working...
                    X