Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoofdtelefoon met actieve noise cancellation

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoofdtelefoon met actieve noise cancellation

    Ik denk er aan om een nieuwe hoofdtelefoon aan te schaffen met actieve noise cancellation . Ik heb onlangs met deze technologie kennis gemaakt in de fnac in Gent. Ik moet zeggen , ik ben onder de indruk. Terwijl andere klanten daar volop mini ketens aan het uit testen waren op hoog volume werden die geluiden netjes weg gefilterd door deze technologie.
    Ik zou zo een hoofdtelefoon voornamelijk gebruiken in het vliegtuig om zo de storende geluiden te kunnen dempen. In mijn zoektocht naar een hoofdtelefoon met degelijke actieve noise cancellation technologie kwam ik uit bij de Bose QC25. Ik lees hier veel goeds over maar de prijs rond de 300 euro is niet min. Heeft er iemand ervaring met deze hoofdtelefoon of zijn er andere merken die minstens even goed en goedkoper zijn? Zou ik het er op wagen om zo iets 2e hands ( ongeveer 100 euro goedkoper dan nieuw ) aan te schaffen?

    Draadloos moet de hoofdtelefoon trouwens niet zijn.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Hoofdtelefoon met actieve noise cancellation

    Als het je alleen gaat om storende geluiden weg te filteren kun je ook op maat gemaakte oordopjes overwegen. Je kunt hier filters voor krijgen van -10dB tot -25dB.
    Ik heb zelf filters van -15dB en deze bevallen mij prima in het vliegtuig. Comfortabel, makkelijk mee te nemen en de prijs varieert tussen €100 tot €150
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Hoofdtelefoon met actieve noise cancellation

      Uiteraard is het me niet enkel te doen om het weg filteren van storende geluiden, ik wil ook onderweg van mijn muziek kunnen genieten maar toch bedankt voor je tip.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Hoofdtelefoon met actieve noise cancellation

        Ik werk al enkele jaren met een Audio Technica ATH-ANC7B.
        De noise cancellation doet ruim voldoende voor mijn noden. Dit is: Naar muziek en geluiden luisteren bij het monteren van video's terwijl mijn vrouw naar de TV kijkt, of met de stofzuiger rondloopt of piano speelt.
        De piano hoor ik nog een beetje. Maar mijn vrouw zelf hoor ik helemaal niet meer.
        Nu, na al die tijd, komt wel de voering los aan de binnenkant van de oorschelpen. Dat vind ik een minpunt.
        Mijn 5€c.
        Last edited by Skitch; 4 maart 2017, 10:43.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Hoofdtelefoon met actieve noise cancellation

          Bose is zo' beetje de pioneer op NC gebied.
          Enne ... één ding niet vergeten: Als een HP niet comfortabel zit, is 'm ook waardeloos.
          Ook hierin scoort Bose heel goed.

          Je kan genoeg info vinden op Head Fi.
          Hier staan veel reviews van leden en gebruikers.
          Last edited by w00ha; 4 maart 2017, 08:21.

          Comment


          • #6
            Re: Hoofdtelefoon met actieve noise cancellation

            Ik ga de deur niet uit zonder mijn Bose. Ik heb zowel de Bose QC25 als de QC35 en is de laatste nog net iets beter. Ik kan niks anders doen dan de vele postieve reacties bevestigen en kan er niks aan toevoegen.
            Het is simpelweg DE referentie onder reizigers.
            Last edited by Sultana; 4 maart 2017, 15:08.

            Comment


            • #7
              Re: Hoofdtelefoon met actieve noise cancellation

              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Ik ga de deur niet uit met mijn Bose. Ik heb zowel de Bose QC25 als de QC35 en is de laatste nog net iets beter. Ik kan niks anders doen dan de vele postieve reacties bevestigen en kan er niks aan toevoegen.
              Het is simpelweg DE referentie onder reizigers.
              Wat gebruik je dan wèl buitenhuis, bvb. als je op reis bent ? Iets beterkoop, maar dat toch ook voldoet ?

              Comment


              • #8
                Re: Hoofdtelefoon met actieve noise cancellation

                Kijk eens naar de Sony MDR 1000X, die zou het nog beter doen dan de Bose variant qua noise cancelling. Op YouTube kan je vergelijkende tests vinden.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Hoofdtelefoon met actieve noise cancellation

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Ik ga de deur niet uit zonder mijn Bose. Ik heb zowel de Bose QC25 als de QC35 en is de laatste nog net iets beter. Ik kan niks anders doen dan de vele postieve reacties bevestigen en kan er niks aan toevoegen.
                  Het is simpelweg DE referentie onder reizigers.
                  Kleine aanpassing

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoofdtelefoon met actieve noise cancellation

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    Kleine aanpassing
                    Aha, dat maakt het heel wat duidelijker.
                    Ik dacht eerst dat je met een beterkoop type op stap/reis ging en de Bose(s) enkel thuis gebruikte.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoofdtelefoon met actieve noise cancellation



                      Deze meneer is best tevreden met zijn Sony.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoofdtelefoon met actieve noise cancellation

                        Ikzelf gebruik de Bose QC20 oortjes van sinds ze eerst uitkwamen.
                        Ben er heel tevreden mee, ook omdat ze klein en handelbaar zijn itt een koptelefoon.
                        Ik kan rustig op de bank naar muziek luisteren of een Podcast bekijken terwijl de rest van 't gezin tv kijkt.
                        De service van Bose is bovendien TOP. Zelfs voor een probleempje buiten garantie (zweetschade, erme gesport) wist men een snelle en aanvaardbare oplossing voor te stellen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoofdtelefoon met actieve noise cancellation

                          Ik gebruik de QC20 (oortjes) en de QC25 en beide zijn top voor mij.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoofdtelefoon met actieve noise cancellation

                            Ik ben ook zeer tevreden met de Bose QC35 !!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoofdtelefoon met actieve noise cancellation

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                              Ik ben ook zeer tevreden met de Bose QC35 !!
                              Ik heb beslist en de QC35 besteld ipv de QC25. Ik hoop dat ik er vele jaren plezier zal aan mogen beleven want is toch duur speelgoed.

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment

                              Working...
                              X