Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeden & Petten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Hoeden & Petten

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Idd, en da's zo ene van mijn baseballpetten (ik vermoed zelfs die van de Stones) die ik achterstevoren moet dragen als ik aan het fotograferen ben. Staat oerdom, ik weet het, maar zoals gezegd: ik heb altijd wat op m'n hoofd buiten.
    Ik zal bij gelegenheid ook 'ns wat foto's maken van mijn collectie.

    Mooie hoeden trouwens die ik zie in de post boven mij. De bovenste zie ik mezelf niet dragen, terwijl ik iets heb dat op de onderste lijkt. Behoort tot wat ik mijn zomerse strooien hoeden noem.
    De bovenste heb ik in Genk gekocht, in die hoedenzaak. Onderste was mijn eerste hoedje gekocht bij Cadzand. Maar dit is wel niet heel mijn collectie.

    Maar waarom zie je de bovenste zelf niet dragen en wel de onderste? Voel je je te jong voor de bovenste? Zeg dat aub niet, met mijn dertig jaar jong voel ik me er niet te oud voor.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #32
      Re: Hoeden & Petten

      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
      De bovenste heb ik in Genk gekocht, in die hoedenzaak. Onderste was mijn eerste hoedje gekocht bij Cadzand. Maar dit is wel niet heel mijn collectie.

      Maar waarom zie je de bovenste zelf niet dragen en wel de onderste? Voel je je te jong voor de bovenste? Zeg dat aub niet, met mijn dertig jaar jong voel ik me er niet te oud voor.
      Net niet... dat blauwe hoedje (blauw is nochtans m'n lievelingskleur) is me te jeugdig, te 'verfijnd' of 'afgeborsteld' ook. Ik heb het liever wat volkser, wat ruiger. Ik ben ook bijna veertig jaar ouder dan jij!
      Zoals gezegd, de onderste (is dat geen fedora?) lijkt een beetje op een van mijn zomer- (en zonne-) hoeden. Van m'n zomerhoeden heb ik trouwens bijna altijd eentje op de hoedenplank van mijn auto liggen. Zonder hoed zou dat maar een plank zijn!

      (en in mijn handschoenenkastje liggen natuurlijk... handschoenen, maar ook een skimuts, beide van het merk Barts, voor als het werkelijk koud is en ik zou niks goed beschermends bijhebben).
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #33
        Re: Hoeden & Petten

        Ja... deze heb ik ook nog, maar veilig weggeborgen in een kast. Niet dat ik me hiermee op straat zou durven wagen, maar ik koester het omdat het een geschenk is van mijn jongste zoon. Ook natuurlijk ter ere van Tommy Cooper.

        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #34
          Re: Hoeden & Petten

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Net niet... dat blauwe hoedje (blauw is nochtans m'n lievelingskleur) is me te jeugdig, te 'verfijnd' of 'afgeborsteld' ook. Ik heb het liever wat volkser, wat ruiger. Ik ben ook bijna veertig jaar ouder dan jij!
          Zoals gezegd, de onderste (is dat geen fedora?) lijkt een beetje op een van mijn zomer- (en zonne-) hoeden. Van m'n zomerhoeden heb ik trouwens bijna altijd eentje op de hoedenplank van mijn auto liggen. Zonder hoed zou dat maar een plank zijn!

          (en in mijn handschoenenkastje liggen natuurlijk... handschoenen, maar ook een skimuts, beide van het merk Barts, voor als het werkelijk koud is en ik zou niks goed beschermends bijhebben).
          Bovenste is een zwarte. Maar dat leg je zo lastig vast. Heb het ook maar in een opwelling gefotografeerd. Dus niet optimale omstandigheden. Maar ik zou nog heel graag een bepaalde navy blauwe willen en een grijs blauwe.

          Het ruige is niet zo mijn ding. De lederen laat ik oa aan mijn broer over. maar inderdaad, de onderste is een Fedora. En de bovenste bevat ook een deuk. Dus ook een Fedora.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #35
            Re: Hoeden & Petten

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Ja... deze heb ik ook nog, maar veilig weggeborgen in een kast. Niet dat ik me hiermee op straat zou durven wagen, maar ik koester het omdat het een geschenk is van mijn jongste zoon. Ook natuurlijk ter ere van Tommy Cooper.

            Zoiets had mijn bompa ook nog uit Marokko meegenomen. Mocht ik ooit naar Marokko gaan, dan zou ik hem ook willen kopen in mijn maat. Gewoon voor de fun.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #36
              Re: Hoeden & Petten

              Zwart is idd zeer moeilijk te fotograferen, maar ik liet mijn kleur wellicht ook door de band (of hoe noem je dat?) bepalen, da's toch blauw niet? Maar 't is inderdaad ook een Fedora!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #37
                Re: Hoeden & Petten

                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                Zoiets had mijn bompa ook nog uit Marokko meegenomen. Mocht ik ooit naar Marokko gaan, dan zou ik hem ook willen kopen in mijn maat. Gewoon voor de fun.

                Zou er een hoofddeksel bestaan dat nog gekker is dan een fez? Buiten natuurlijk wat bepaalde geestelijken en andere gelovigen dragen, maar daar mag je dan weer niet mee lachen...
                Last edited by LesC; 11 april 2018, 14:45.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #38
                  Re: Hoeden & Petten

                  Een steek? Sombrero? En van sommige dameshoedjes zullen we helemaal zwijgen.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Hoeden & Petten

                    Dit is nochtans een steek dat ik zou durven dragen (uit Poldark, achter link omdat het geen eigen foto is): https://i.imgur.com/Uld0hxg.jpg
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #40
                      Re: Hoeden & Petten

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Zo’n platte pet van 20€....

                      Dat maakt je toch direct 20 jaar ouder.
                      Ik hoop dat mijn kinderen ze stiekem in de fik steken als ik ooit zoiets begin te dragen.
                      Misschien is dit een platte pet? Alleszins kostte deze me een stuk meer van €20,- en is het mijn lievelingshoofddeksel als ik "wat warmers' nodig heb.
                      Formen, cashmier/wol/polyester (percentages helaas niet meer te lezen)
                      Ben niet bang dat die pet mij 20 jaar ouder maakt. Heb sowieso al uitgepuzzeld dat ik bijna 40j ouder ben dan TS!
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #41
                        Re: Hoeden & Petten

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Misschien is dit een platte pet? Alleszins kostte deze me een stuk meer van €20,- en is het mijn lievelingshoofddeksel als ik "wat warmers' nodig heb.
                        Formen, cashmier/wol/polyester (percentages helaas niet meer te lezen)
                        Ben niet bang dat die pet mij 20 jaar ouder maakt. Heb sowieso al uitgepuzzeld dat ik bijna 40j ouder ben dan TS!
                        Nette pet les, leuke egale kleur ook. Kwaliteit mag wat kosten het.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment


                        • #42
                          Re: Hoeden & Petten

                          Hier geregeld een platte pet (eentje van Barbour in tweed, een andere van Wigens in een soort wax stof). Voor outdoor activiteiten een Stetson hoed in wax stof, als ik gehoorbescherming moet dragen de Wigens "flatcap" of een soort sportieve baseball pet, waterdicht en ademend.

                          Ik draag ze wel niet in de auto, ben ik nog een jaar of 30 te jong voor

                          Comment


                          • #43
                            Re: Hoeden & Petten

                            Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                            Hier geregeld een platte pet (eentje van Barbour in tweed, een andere van Wigens in een soort wax stof). Voor outdoor activiteiten een Stetson hoed in wax stof, als ik gehoorbescherming moet dragen de Wigens "flatcap" of een soort sportieve baseball pet, waterdicht en ademend.

                            Ik draag ze wel niet in de auto, ben ik nog een jaar of 30 te jong voor
                            In welke leeftijd categorie moet ik je scharen?
                            Student, startende op de arbeidsmarkt, midden segment, uitkijkend op pensioen, (jong) gepensioneerden?

                            Ik zit tussen 2 en 3. Maar ik draag een hoed niet uit praktische overwegingen in de auto.
                            Waar een wil is, is een weg
                            ---------------------------------

                            Comment


                            • #44
                              Re: Hoeden & Petten

                              ik werk ondertussen toch al zo'n 15 jaar, na hoger onderwijs

                              Comment


                              • #45
                                Re: Hoeden & Petten

                                Leuk filmke ...
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

                                Comment

                                Working...
                                X