Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe werkt verwarming en airco in een elektrische auto?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Hoe werkt verwarming en airco in een elektrische auto?

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Er zijn niet zo veel mensen die met de auto 1000km zuidwaarts rijden.
    Ja man, nu ben je echt wel de pedalen kwijt hoor Tommie, hoeveel auto's denk je dat er tijdens de zomervakantie
    naar het zuiden rijden? Blijkbaar bekijk jij geen nummerplaten van Nederlanders, Belgen en Duitsers langs de route du soleil.
    En wedden dat velen daar hun airco hebben opstaan........

    In 2015 gingen Nederlanders voor bijna 10 miljoen zomervakanties naar het buitenland. Frankrijk blijft het populairst.

    Comment


    • #32
      Re: Hoe werkt verwarming en airco in een elektrische auto?

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Ja man, nu ben je echt wel de pedalen kwijt hoor Tommie, hoeveel auto's denk je dat er tijdens de zomervakantie
      naar het zuiden rijden? Blijkbaar bekijk jij geen nummerplaten van Nederlanders, Belgen en Duitsers langs de route du soleil.
      En wedden dat velen daar hun airco hebben opstaan........

      https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016...-zomervakantie
      Die mensen moeten alvast geen electrische auto kopen hé, dat is duidelijk.
      Ik heb het vroeger ook gedaan, maar nu niet meer.

      Om op mijn vorige reactie terug te komen. De Tesla Model 3 zal rond de 35.000$ draaien. Laat dat nog 40.000€ worden, en je zit in de categorie van de BMW3 A4 etc.
      Batterij is inbegrepen in de aankoop. Met een actieradius van effectief 300km ben ik er van overtuigd dat 30-50% van de BMW3, A4 etc's met deze auto zouden kunnen rijden zonder echt comfortverlies.

      Dat Renault zijn batterij (zelfs op een Twizy) verhuurt vind ik belachelijk. 50€ en meer betalen en dan maar 10000km/jaar mogen doen is gewoon belachelijk, tanken kost minder.

      Comment


      • #33
        Re: Hoe werkt verwarming en airco in een elektrische auto?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Die mensen moeten alvast geen electrische auto kopen hé, dat is duidelijk.
        Ik heb het vroeger ook gedaan, maar nu niet meer.

        Om op mijn vorige reactie terug te komen. De Tesla Model 3 zal rond de 35.000$ draaien. Laat dat nog 40.000€ worden, en je zit in de categorie van de BMW3 A4 etc.
        Batterij is inbegrepen in de aankoop. Met een actieradius van effectief 300km ben ik er van overtuigd dat 30-50% van de BMW3, A4 etc's met deze auto zouden kunnen rijden zonder echt comfortverlies.

        Dat Renault zijn batterij (zelfs op een Twizy) verhuurt vind ik belachelijk. 50€ en meer betalen en dan maar 10000km/jaar mogen doen is gewoon belachelijk, tanken kost minder.
        Elk zijn keuze hé Tommie, ik rij ruim 40 jaar jaarlijks minstens één maar meestal twee keer naar zuid-Frankrijk, 1.000 Km bollen heb ik
        totaal geen moeite mee, ik rij nu eenmaal graag met de auto.

        waar ik in aan de hand van deze discussie wel moeite mee heb, is dat ze iets dat op niets trekt in onze strot proberen te rammen
        en dat dan nog een dik subsidiëren, bovendien zijn de kopers dan ook nog eens zelfstandigen die dat ding in onkosten steken.
        niet de schuld van de zelfstandigen maar van het systeem.....

        Volgens mij is voor het moment CNG de beste keuze die je kan maken wil je voordelig rijden,
        en je beschikt over een standaard motor met airco en normale verwarming.
        Maar ook hier is het systeem zijn eigen put aan het delven.
        Zo ken ik iemand die verleden jaar een nieuwe Ford mustang kocht, een 5,6 liter meen ik
        daar steekt een klein CNG tankje in, inschrijving gratis en zonder tax tot 2019.
        En dat op aanraden van de invoerder van Ford, klopt toch ook niet.
        De verhalen van dikke Porsches ingeschreven als CNG enz. hoef ik je zeker niet te vertellen.

        Comment


        • #34
          Re: Hoe werkt verwarming en airco in een elektrische auto?

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Elk zijn keuze hé Tommie, ik rij ruim 40 jaar jaarlijks minstens één maar meestal twee keer naar zuid-Frankrijk, 1.000 Km bollen heb ik
          totaal geen moeite mee, ik rij nu eenmaal graag met de auto.

          waar ik in aan de hand van deze discussie wel moeite mee heb, is dat ze iets dat op niets trekt in onze strot proberen te rammen
          en dat dan nog een dik subsidiëren, bovendien zijn de kopers dan ook nog eens zelfstandigen die dat ding in onkosten steken.
          niet de schuld van de zelfstandigen maar van het systeem.....

          Volgens mij is voor het moment CNG de beste keuze die je kan maken wil je voordelig rijden,
          en je beschikt over een standaard motor met airco en normale verwarming.
          Maar ook hier is het systeem zijn eigen put aan het delven.
          Zo ken ik iemand die verleden jaar een nieuwe Ford mustang kocht, een 5,6 liter meen ik
          daar steekt een klein CNG tankje in, inschrijving gratis en zonder tax tot 2019.
          En dat op aanraden van de invoerder van Ford, klopt toch ook niet.
          De verhalen van dikke Porsches ingeschreven als CNG enz. hoef ik je zeker niet te vertellen.
          Nederland stopt de subsidiëring van hybride auto's: de meeste gebruikers van deze geleasede auto’s rijden nauwelijks of niet elektrisch dus het beoogde doel voor minder fijnstof uitstoot werd helemaal niet gerealiseerd terwijl er honderden miljoenen aan subsidie bij die leasebedrijven terecht is gekomen.
          Alleen volledig elektrische autobezitters kunnen nog subsidie ontvangen maar daar is veel minder animo voor.

          Comment


          • #35
            Re: Hoe werkt verwarming en airco in een elektrische auto?

            Klopt, maar ik denk dat ze daar iets aan gaan doen.

            Mijn ideale oplossing zou CNG of waterstof in combinatie met een batterij/fuel cell.

            Nu, als electrisch 500km haalt en je vindt superchargers om de 100km die je batterij in 20min terug tot 80% laden. Daar kan ik mee leven hoor.

            Comment


            • #36
              Re: Hoe werkt verwarming en airco in een elektrische auto?

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Klopt, maar ik denk dat ze daar iets aan gaan doen.

              Mijn ideale oplossing zou CNG of waterstof in combinatie met een batterij/fuel cell.

              Nu, als electrisch 500km haalt en je vindt superchargers om de 100km die je batterij in 20min terug tot 80% laden. Daar kan ik mee leven hoor.
              Ik niet, die batterijen zijn gewoonweg véél te duur en te beperkt in levensduur, net als de elektriciteit die je er moet insteken.
              zagen en klagen dat er stroomuitval kan zijn, en langs de andere kant elektrische auto's promoten, begrijp wie kan.....
              Een goede vriend van mij kreeg een subsidie om zijn elektrische verwarming met accumulatoren af te breken en te vervangen
              door een condensatieketel, kan enkel in Belgenland denk ik.......

              Comment


              • #37
                Re: Hoe werkt verwarming en airco in een elektrische auto?

                Ik zie het al voor mij: een koude natte winteravond, verwarming op, lichten aan (misschien mistlicht ook), uw ventilator aan om te ontwasemen, ev in combinatie met AC (of een voorruit ontdooiing), achterruit verwarming aan ... en ge moet van Antwerpen (of beter: Limburg) naar De Panne
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #38
                  Re: Hoe werkt verwarming en airco in een elektrische auto?

                  Met de autotrein zal dat nog lukken. Als je niet te ver van het station moet zijn. Maar je kan misschien bijladen op de trein?

                  Comment


                  • #39
                    Re: Hoe werkt verwarming en airco in een elektrische auto?

                    Batterijen zijn duur, maar zakken nog in prijs, en dat gaat vrij snel.
                    Akkoord dat de huidige Tesla Model S nog heel duur is, maar ze hebben we de technologie bewezen, en de deur open gezet voor betaalbare electrische autos. Iemand moet dat pionierswerk doen.

                    Dat een electrische auto nog niet overal en voor iedereen toepasbaar is, dat is duidelijk. Maar stel dat er een electrisch auto op de markt komt van een goede 20k met een bereik van 200km, dan is dat toch een goed alternatief voor vele 2de autos.
                    De gemiddelde belg rijdt 15.000 km per jaar, of een kleine 40 km per dag. Ik ben er van overtuigd dat zeker de helft van de 2de autos bruikbaar is als de actieradius 200km is.

                    Je kan blijven emmeren dat je er geen caravan mee mag trekken, endat je er niet mee in Nice geraakt. Klopt, maar dat betekent niet dat het nergens bruikbaar is.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Hoe werkt verwarming en airco in een elektrische auto?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Batterijen zijn duur, maar zakken nog in prijs, en dat gaat vrij snel.
                      Akkoord dat de huidige Tesla Model S nog heel duur is, maar ze hebben we de technologie bewezen, en de deur open gezet voor betaalbare electrische autos. Iemand moet dat pionierswerk doen.

                      Dat een electrische auto nog niet overal en voor iedereen toepasbaar is, dat is duidelijk. Maar stel dat er een electrisch auto op de markt komt van een goede 20k met een bereik van 200km, dan is dat toch een goed alternatief voor vele 2de autos.
                      De gemiddelde belg rijdt 15.000 km per jaar, of een kleine 40 km per dag. Ik ben er van overtuigd dat zeker de helft van de 2de autos bruikbaar is als de actieradius 200km is.

                      Je kan blijven emmeren dat je er geen caravan mee mag trekken, endat je er niet mee in Nice geraakt. Klopt, maar dat betekent niet dat het nergens bruikbaar is.
                      Blijkbaar heb je nog steeds niet begrepen dat een kleine elektrische auto
                      zoals jij hem voorstelt véél te duur is Tommie.
                      Afschrijving van enkel de batterij (voor iets zoals je hier boven voorstelt) kost je op jaarbasis tussen
                      1000 en 1500€ en 15.000 Km kost je in het gunstigste geval nog eens 3.000 Kwh aan elektriciteit per jaar,
                      dat is dus pakweg 600€ laat ons dus een gemiddelde van 1.800 € per jaar nemen.
                      Vergelijk dat met een gemiddelde benzine wagen, kost je 1.500€ per jaar aan benzine.
                      En vooral niet vergeten dat zo een benzine wagen je pakweg 15.000€ kost in aankoop en dat je daar 12 jaar mee kan rijden,
                      terwijl je bij die elektrische wagen na zes jaar een batterij van 6.000€ moet bijkopen.
                      Uw elektrische auto zal je dus op 12 jaar 47.600€ kosten.
                      En mijn benzine zal mij op 12 jaar 33.000 € kosten.
                      Dat aan de huidige voorwaarden.
                      Last edited by Guest42; 6 mei 2017, 08:17.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Hoe werkt verwarming en airco in een elektrische auto?

                        Waarom zou die batterij maar 6 jaar mee gaan?
                        Een goed lithium batterij kan je 1000-2000 keer volledig opladen. Dat is goed voor minstens 300.000 km.
                        Weinig mensen zullen dat halen.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Hoe werkt verwarming en airco in een elektrische auto?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Waarom zou die batterij maar 6 jaar mee gaan?
                          Een goed lithium batterij kan je 1000-2000 keer volledig opladen. Dat is goed voor minstens 300.000 km.
                          Weinig mensen zullen dat halen.
                          Omdat dat bewezen is Tommie, waarom denk je dat Nissan stopt met de verhuur van hun batterijen,
                          op het www zal je terug vinden dat die batterijen maar zes jaar mee gaan zoek maar eens op.

                          Ik zal je nog een ander verhaal vertellen, en je mag betreffende persoon direct bellen als je dat wil.
                          Een kennis van mij Frans uit Zonnebeke rijdt met een Lexus 450 Hybrid, dus geen elektrische auto
                          maar een hybrid, die auto heeft 10 jaar geleden iets van 78.000€ gekost.
                          twee jaar geleden waren zijn batterijen na 8 jaar en 200.000 Km volledig op en niet meer bruikbaar, hij is met die auto
                          naar zijn garage gegaan, om prijs te vragen om die twee batterijen die onder de achterzetel zitten te vervangen,
                          prijskaartje 20.000€
                          Toen hij voorstelde om eventueel een nieuwe auto te regelen wilden ze die acht jaar oude auto zelfs nog niet gratis
                          over nemen, ze hadden er reeds twee staan met kapotte batterijen, die ze voor de prijs van de batterijen nooit meer konden verkopen.
                          Ik moet wel zeggen dat er op die auto nog nooit kosten waren geweest, zelfs geen remblokken, omdat de remenergie terug gaat
                          naar de batterijen.
                          Enige optie was of wegsmijten, of die batterijen vervangen, hij heeft deze laten vervangen voor de prijs van 20.000€ dus.
                          Terwijl een hybrid ook nog eens op benzine rijdt, dus opladen aan het net niet nodig.
                          Onthou wat ik je zeg, elektrische auto's gaan dezelfde kant op, wees daar maar zeker van.
                          Last edited by Guest42; 6 mei 2017, 11:40.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Hoe werkt verwarming en airco in een elektrische auto?

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            ...........................................
                            Onthou wat ik je zeg, elektrische auto's gaan dezelfde kant op, wees daar maar zeker van.
                            En het zou kunnen dat ook Tesla hierin de voortrekkersrol zal nemen.
                            Ze maakten vorig eerste kwartaal een verlies van 282.000.000$US, dit eerste kwartaal maakten ze al een verlies van 330.000.000$US. (bron: De Tijd)
                            Daarom dat Elon Musk regelmatig met "fantastische" projecten voor de dag komt zoals bvb. de ondergrondse snelwegen in tunnels etc. Daarmee trekt hij nieuw kapitaal aan van de aandeelhouders. Waarmee de putten gevuld worden......... en hij, voorlopig, overleeft
                            Als de "rijke" klanten, die als eerste een Tesla gekocht hebben, hun (gadget)-auto nu beu zijn en wegblijven dan zou het eens kunnen dat de gehele droom als een pudding in mekaar zakt.
                            Vooral als de nieuwe X en/of 3 niet goed verkoopt en Tesla ermee stopt dreigt de droom de van elektrische auto's voor een lange tijd gedaan te zijn.
                            Elon Musk kan dan zijn toekomst zoeken met Space X.......
                            Last edited by Skitch; 6 mei 2017, 13:15.
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #44
                              Re: Hoe werkt verwarming en airco in een elektrische auto?

                              Bij een hybride auto worden de kleine batterijen meerdere keren per rit opgeladen en terug gebruikt.
                              Wel een belachelijk hoge prijs voor die batterijen bij Lexus.... van de pot gerukt.

                              De batterij van de Tesla verliest behoorlojk traag zijn capaciteit, en het lijkt dat het beter is om veelvuldig gebruik te maken van de supercharger. Tegen de verwachting leeft de batterij dan langer.
                              Er zijn dus al Teslas die de 300000 km voorbij zijn.

                              Despite being one of the main concerns with potential new electric vehicle buyers, battery degradation is starting to look less...


                              Ja, ik,ben een believer, misschien heeft Nissan nog onvoldoende eevaring.
                              Last edited by Guest14; 6 mei 2017, 16:29.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Hoe werkt verwarming en airco in een elektrische auto?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Ja, ik,ben een believer, misschien heeft Nissan nog onvoldoende ervaring.
                                Een believer met een paardenbril op dan.

                                Een batterij van een Toyota Prius die heel wat kleiner is dan bij een Lexus kost bv. ook 7.000$ niet niks hé
                                voor een ding dat ook nog benzine nodig heeft. https://www.youtube.com/watch?v=Vj0z3n5wy0Y

                                Comment

                                Working...
                                X