Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe maak je een screenshot?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe maak je een screenshot?

    Een hele tijd geleden vroeg ik Azhrarn raad i.v.m. zijn tutorial over HDR. Ik kreeg de pagina's van zijn website niet goed afgebeeld op mijn monitor. ( Bleek dat gewoon mijn monotor op de verkeerde schermresolutie stond )
    Hoedanook , Azhrarn wist toen ooknietdirect raad en zegde"stuur me gauw een screenshot
    Reuze handig voor vanalles inderdaad zo'n screenshot,zeker als je dat ook nog eens kunt afprinten.Maar....hoe doe je dat nu??


    Walter
    D850

  • #2
    Re: Hoe maak je een screenshot?

    "print-screen" en dan plakken in paint? Zo doe ik het toch...
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #3
      Re: Hoe maak je een screenshot?

      Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
      "print-screen" en dan plakken in paint? Zo doe ik het toch...
      yep, minder dan dat is het niet.

      als je wil, ik heb ook nog een handig freeware-tooltje om uitgebreider screenshots te nemen... echt vet handig. nu is het betalend geworden maar ik heb nog een installer van toen het gratis was. Als je je emailadres PM't, kan ik het mailen als je wil...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Hoe maak je een screenshot?

        Ik gebruik hiervoor het zééér handige programma snagit
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: Hoe maak je een screenshot?

          Ik gebruik ook snagit voor de veelzijdigheid zoals screenshots van scrollende pagina's, menu's,....etc maar in basis op iedere PC werkt de 'print-screen' toets. De gecapteerde schermbeeld zit dan ik je clipboard en dus kun je die overal opniew gaan invoegen, bvb paint of Word,....
          Varianten Alt-print-scrn voor enkel de actieve window.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #6
            Re: Hoe maak je een screenshot?

            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            yep, minder dan dat is het niet.

            als je wil, ik heb ook nog een handig freeware-tooltje om uitgebreider screenshots te nemen... echt vet handig. nu is het betalend geworden maar ik heb nog een installer van toen het gratis was. Als je je emailadres PM't, kan ik het mailen als je wil...

            Bij deze gebeurd,thx.De screenshot button heb ik gevonden op mijn toetsenbord,maar het programma Paint heb ik niet, kan dit ook met PSP of PS?


            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: Hoe maak je een screenshot?

              Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
              Ik gebruik hiervoor het zééér handige programma snagit

              Thx , kan nog van pas komen.


              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: Hoe maak je een screenshot?

                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                Bij deze gebeurd,thx.De screenshot button heb ik gevonden op mijn toetsenbord,maar het programma Paint heb ik niet, kan dit ook met PSP of PS?
                PSP en PS: geen probleem
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe maak je een screenshot?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                  Bij deze gebeurd,thx.De screenshot button heb ik gevonden op mijn toetsenbord,maar het programma Paint heb ik niet, kan dit ook met PSP of PS?


                  Walter
                  zeker... als je een screenshot neemt, wordt die "afbeelding" in je geheugen gezet en kan je die plakken in welk programma dan ook...
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe maak je een screenshot?

                    in welk programma dan ook...
                    maar toch op zn minst een fotobewerkingsprogramma. Ik denk niet dat je het in Word of excel kan plakken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe maak je een screenshot?

                      Je kan dit ook in word of excel plakken, heb het net gedaan om te controleren.

                      Misschien nog een heel handige tip: om van alleen het actieve venster (programma dat je op dat moment gebruikt) een screenshot te maken, gebruik alt + prntscrn.
                      Er bestaan speciale programma's die enkel van je actieve venster een screenshot maken, maar deze toetsencombinatie doet juist hetzelfde, zonder een extra programma!
                      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe maak je een screenshot?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        maar toch op zn minst een fotobewerkingsprogramma. Ik denk niet dat je het in Word of excel kan plakken.
                        Toch wel.
                        Probeer zelf maar eens, dat kost niks.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe maak je een screenshot?

                          Oorspronkelijk geplaatst door molotovke Bekijk bericht
                          Je kan dit ook in word of excel plakken, heb het net gedaan om te controleren.
                          Bewaar de screenshots ook best ergens anders, want een geplakte screenshot terug uit word halen om ergens anders (bv op een website) is vrijwel onmogelijk
                          Mijn foto's
                          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe maak je een screenshot?

                            Gadwin Printscreen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe maak je een screenshot?

                              En als je snel iemand een screenshot moet sturen, plak dan het screenshot gewoon in je mail (CTRL + V-toets)

                              Comment

                              Working...
                              X