Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe geraak je af van telefoonoproepen van (microsoft)scammers ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoe geraak je af van telefoonoproepen van (microsoft)scammers ?

    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Een luide claxon bij de hand houden
    Een voetballersfluitje schijnt nog efficiënter te zijn....
    Listen very carefully, I shall say/whistle it only once.....

    Alleen.... vrees ik dat ze dan nog meer gaan bellen en gewoon telkens neerleggen....
    Last edited by filipo; 25 mei 2018, 11:12.
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #17
      Re: Hoe geraak je af van telefoonoproepen van (microsoft)scammers ?

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Maar ik vraag mij toch af waar die mannen de moed halen om te blijven op diezelfde nagel te hameren als het toch niks uithaalt.
      Hun principe is : als je lang genoeg volhoudt zal het slachtoffer ooit wel eens plooien... en dan is het kassa kassa.
      In Nederland heeft het hen vorig jaar toch nog steeds 7 miljoen EUR opgebracht.
      Dus zo lang er toch nog (een beperkt aantal) slachtoffers te vinden zijn, blijven ze proberen....
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #18
        Re: Hoe geraak je af van telefoonoproepen van (microsoft)scammers ?

        Als rechtstreeks antwoord op de titel: Vaste lijn opzeggen. Als dit niet gaat omwille van triple play abonnement, toestel niet meer gebruiken of loskoppelen. Verder een app op je mobiele telefoon(s) installeren die private en andere ongewenste nummers blokkeert.

        Comment


        • #19
          Re: Hoe geraak je af van telefoonoproepen van (microsoft)scammers ?

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Verder een app op je mobiele telefoon(s) installeren die private en andere ongewenste nummers blokkeert.
          Ze bellen telkens met een ander nummer, dan kan je ze alleen blokkeren nadat ze je al gebeld hebben.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Hoe geraak je af van telefoonoproepen van (microsoft)scammers ?

            Je kan ze aan de lijn houden en telkens ze iets vragen klik je hier op, met je excuses. : https://www.youtube.com/watch?v=7nQ2oiVqKHw

            En daarna : https://www.youtube.com/watch?v=Gb2jGy76v0Y
            Last edited by Skitch; 25 mei 2018, 18:12.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #21
              Re: Hoe geraak je af van telefoonoproepen van (microsoft)scammers ?

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Als rechtstreeks antwoord op de titel: Vaste lijn opzeggen. Als dit niet gaat omwille van triple play abonnement, toestel niet meer gebruiken of loskoppelen. Verder een app op je mobiele telefoon(s) installeren die private en andere ongewenste nummers blokkeert.
              Vaste lijn opzeggen is in dit geval geen optie.
              Collega kreeg trouwens recent op zijn gsm, waarvan het nummer in geen enkele gids vermeld staat, twee oproepen van firma's voor reclame.
              Toen hij toch maar verifieerde kreeg hij als antwoord dat ze tegenwoordig prefixen van gsmnummers nemen en er willekeurige cijfers achterplaatsen in de hoop dat het een toegekend nummer is...

              Zoals verseg al aangaf : ze bellen elke keer met een ander nummer.
              En het is geen privénummer want duidelijk herkenbaar en ook van alle zones.
              Ik heb al oproepen genoteerd uit zone 02, 03, 087, 04, 016, 071, 078, 057, .... maar als je het nummer opzoekt bij 1207 is het onbekend.
              Dus blokkeren heeft geen zin want ze gebruiken geen 2x hetzelfde nummer.
              Nee, ze worden met de jaren slimmer in het maskeren van wie ze zijn, maar dommer op het gebied van weten bij wie het geen zin heeft....

              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Je kan ze aan de lijn houden en telkens ze iets vragen klik je hier op, met je excuses. : https://www.youtube.com/watch?v=7nQ2oiVqKHw

              En daarna : https://www.youtube.com/watch?v=Gb2jGy76v0Y
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #22
                Re: Hoe geraak je af van telefoonoproepen van (microsoft)scammers ?

                OK hopelijk blijf ik hier dan van gespaard Het opzeggen van onze vaste lijn heeft ons voorlopig wel van alle enquêtes, diepvriesvlees verkopers en microsoft scammers verlost. Met het blokkeren van private nummers zijn we ook van opdringerige proximus en scarlet verkopers af. Wel veel phishing mails maar daar trap ik voorlopig nog niet in Pas ook nog een fake verkeersboete in mijn vrouw haar mailbox waarvan ze flink schrok

                Comment


                • #23
                  Hoe geraak je af van telefoonoproepen van (microsoft)scammers ?

                  Ge kunt ook vragen of hij u kan helpen met volgende “foutmelding”.

                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hoe geraak je af van telefoonoproepen van (microsoft)scammers ?

                    Misschien zeggen dat je maar heel stil kan praten dus dat ze het geluid op 10 moeten zetten en dan een fluitje gebruiken.......

                    Nog geen last van had tot nu toe
                    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hoe geraak je af van telefoonoproepen van (microsoft)scammers ?

                      @frank207be : sinds we op de bel-me-niet-meerlijst staan krijgen we geen enquetes meer. Maar nu wel dagelijks microsoft....

                      @verseg : zouden ze in Pakistan nog van die diskettes liggen hebben ?

                      @evelyn : wees blij dat je er geen last van hebt. Het is een pest die nog moeilijker te bestrijden dan de buxusmot
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hoe geraak je af van telefoonoproepen van (microsoft)scammers ?

                        Nieuwe week, nieuw scenario....
                        Sinds gisteren verschijnen lange "buitenlandse" (00) nummers.... die zijn wel veel makkelijker te onderscheiden en een zekerheid dat het niet iemand is die ons wil bereiken

                        Toch nog eens geprobeerd om er eens eentje te beantwoorden maar ik krijg de kans niet meer om alle hier voorgestelde scenario's uit te proberen :
                        na een simpele hallo komt er geen reactie van de beller en wordt er na een paar seconden ingehaakt.
                        Mijn fotowebsite : www.filover.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hoe geraak je af van telefoonoproepen van (microsoft)scammers ?

                          die nummers worden met ne pc gegenereerd, en enkel als je afneemt, neemt ne persoon het over.
                          je kan bij telenet niks laten blokkeren, telenet blokkeert geen nummers meer , ik vroeg voor heel het buitenland te blokkeren , ook noppes.
                          dat fluitje of eens hard roepen helpt voor een tijdje
                          ik antwoord meestal met fu....yu... gelijk ik microsoft hoor.
                          en ind. ze blijven proberen, want 1 op de 1000 antwoord toch, en "betaald" het gelag.
                          Last edited by Guest13; 21 juni 2018, 19:05.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hoe geraak je af van telefoonoproepen van (microsoft)scammers ?

                            Vanmorgen om 9h hier in Spanje oproep gekregen van Microsoft. Mijn computer wordt gebruikt door een terroristische groep die via mijn computer over de hele wereld virussen verspreidt. Operator was een dame met een sterk accent uit India. Ik moest onmiddellijk mijn pc opstarten (maar die staat altijd aan) en haar instructies volgen om de hackers van mijn pc te verwijderen.
                            Ik vroeg haar of ze vanuit India belde. Nee, ze belde vanuit de USA. Ik vroeg haar hoe laat het was in de USA, maar ze had geen horloge aan. (Ze kon dat ook niet op haar scherm zien want ze werkte met "worldwide software zonder tijdsindicatie".
                            Toen vroeg ik haar wat mijn IP adres was. Dat wist ze ook niet. Toen vroeg ik haar hoe ze mijn telefoonnummer aan mijn computer kon linken. 10 seconden stilte en toen werd ingehaakt.
                            Een Waal uit de geburen heeft verleden jaar die instructies van "Microsoft" opgevolgd. Een dag later was er 11.000€ van zijn rekening gehaald.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hoe geraak je af van telefoonoproepen van (microsoft)scammers ?

                              Alles vinden ze uit om je toch maar te overtuigen. En zo lang er nog slachtoffers vallen (en ze geld kunnen verdienen) blijven ze proberen...

                              Ik ben er intussen (voorlopig) vanaf. Exact 1 maand (!) hebben ze geprobeerd mij te overtuigen, maar helaas pindakaas....
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

                              Comment


                              • #30
                                Ik antwoord meestal direct : you're speaking with a Microsoft Engineer.
                                Binnen de 2 sec hoor ik ofwel de telefoon neerleggen of wel een welgemeende ''fuck you'' voor ze de hoorn erop gooien.
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X