Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 35 van 35

Standaard Re: Het Wijn en Whisky topic

Nen jack daniels neigt eerder naar bourbon, officieel luid: een tennesee whiskey of sour match...
    Ligt ver van de anderen
    Ik ben al vele jaren een liefhebber, maar ben geen snob en giet nog met plezier een red label binnen ;-)
    Favorieten: glenrothes, green en gold label (eeeek, niet altijd single malt), cragganmore, enz
    De gerookte (eigenlijke gebrande turf) lust ik ook, maar énkel als afsluiter

I love whisky but i hate the hangover's!

Wijn, cava, porto, champagne lust ik niet

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Nikon d800E en d750, nikkor 16-35 f4, sigma 12-24 f4.5-5.6 II, sigma 35 en 50mm 1.4 ART, NIKKOR 105mm 1.4 ED, sb900,
    https://500px.com/benny_b_photography

Ik zeg geen "NEE " tegen een Château Phélan Ségur - SAINT-ESTEPHE.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Niet direct over Whisly, maar zou het kunnen dat de hype van de Gin stilletjes aan aan het uitdoven is. De jeugd was daar de laatste paar jaar precies gek van. Alle smaken werden daar ingestopt. Niet echt mijn ding. Vroeger in een veel jonger leven bij het uitgaan nogal wat Gin Fizz of Soda genuttigd, maar die tijd is ook al lang voorbij. Anekdote, ik heb ooit mijn vrouw leren kennen met zoiets voor haar.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Alé, voor de eerste dag van het jaar eens een " de Castellanne'ke" (Epernay) proberen. Morgen is't werkendag en tijdens de werkweek geen alcohol.

Leeft en LAAT LEVEN !

Hier mijn "smaken". Hopelijk vallen ze in de smaak.
    https://photos.app.goo.gl/q11r7XAr8BhIBYUv1
    Voor mij geen Champagne maar altijd Sekt van het wijnhuis "Später-Lehnert" uit Piesport.

Wijn is niet mijn grote passie. Ben nogal simpel in mijn keuzes. Voor rood graag een St Emillion en wit bij vis een Riesling of Chablis. Eigenlijk liever bier.

Whisky is iets anders... Welke hangt af van het humeur. Lagavulin, Caol Ila, Highland Park, Cardhu, Scapa, Glenrothes en Bowmore zijn vaste waarden in mijn kast. Ook Laphroaig voor sommige momenten en ierse Jameson voor de lichtere momenten.

Voor mij het liefst Italiaanse wijnen, Chianti of zo . Whisky (of is het whiskey ?) drink ik heel weinig hoewel ik die, die een erg uitgesproken houtskool smaak hebben zeer waardeer (single malt of zo, ken er weinig van).
    “The further a society drifts from truth the more it will hate those that speak it”
    George Orwell
    Worldometers

Wat jij houtskool noemt is turf.
    De mout wordt dan droogestookt met turf, en die rook trekt dan in de gekiemde gerstekiemen.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Eigenlijk liever bier.
    OH NEE!!!
    Koop eens een fles witte "Nederburg" om te drinken bij witte vis.
    En bij roze zalm een fles "Tavel".

Maar bier bij vis............. nog liever water dan.
    FUJIFILM: X-T1 | FUJIFILM: X-E2s | Samyang 12mm f/2.0 NCS CS | Fujinon XF18-55mm f/2.8-4 R LM OIS | Fujinon XF 18-135mm OIS WR f/3.5-5.6 | Fujinon XF 27mm f/2.8 R | Fujinon XF35mm f/1.4 R | NISSIN i60A.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Wat jij houtskool noemt is turf.
    De mout wordt dan droogestookt met turf, en die rook trekt dan in de gekiemde gerstekiemen.
    Zo, dat weet ik dan ook weeral
    “The further a society drifts from truth the more it will hate those that speak it”
    George Orwell
    Worldometers

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Soortgelijke discussies

1. Whisky
    Door YannickD in forum Beginnershoek
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 28 april 2012, 21:00
  2. whisky art 2
    Door bleuspics in forum Fotobeoordeling Stilleven & Abstract
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 30 december 2009, 22:13