Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Wijn en Whisky topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Het Wijn en Whisky topic

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Dat is wel degelijk Single Malt, maar niks echt speciaal. Gewoon een degelijke goed gemaakte whisky.

    Prima voor de cocftail saus
    LOL ... idd ... poor man's malt ...

    Comment


    • #17
      Re: Het Wijn en Whisky topic

      Ik ben ook wel liefhebber van een glaasje Whisky, uitgenomen van de overdreven gerookte varianten.
      Deze hieronder heb ik gekregen van mijn dochter voor kerst



      Mvg Yves.
      What you see is what you get

      Comment


      • #18
        Re: Het Wijn en Whisky topic

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        LOL ... idd ... poor man's malt ...
        Rond de 30€, inderdaad voor de arme man.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: Het Wijn en Whisky topic

          Ik heb verschillende whisky's liggen.
          Van een Famouse Grouse over Glen Deveron (daarstraks in de cocktailsaus gedraaid) en Glen Livet naar speciale gevallen zoals Duvel Distilled 2013, Amrut (India), BenRomach special cask en Hibiki (Japan)

          Van wijn ben ik niet echt een kenner. Ik drink het het maar ken er niks van.
          Life is beautiful, take pictures to remember

          Comment


          • #20
            Re: Het Wijn en Whisky topic

            Oorspronkelijk geplaatst door Viper11 Bekijk bericht
            Ik heb verschillende whisky's liggen.
            Van een Famouse Grouse over Glen Deveron (daarstraks in de cocktailsaus gedraaid) en Glen Livet naar speciale gevallen zoals Duvel Distilled 2013, Amrut (India), BenRomach special cask en Hibiki (Japan)

            Van wijn ben ik niet echt een kenner. Ik drink het het maar ken er niks van.
            Heb ooit eens in een serviceclub de kans gehad een proeverij georganiseerd door een medelid mee te maken van de beste Malts. De man had er ook een handel in opgebouwd. Jammer op de verkeerde plaats gezien nog maar weinig interesse. Moet zeggen dat ik zeer goed materiaal heb gedronken. Maar, jammer misschien, heb daarna nooit mee verder gegaan.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #21
              Re: Het Wijn en Whisky topic

              Het probleem met whisky tegenwooridg is dat ze oneindig specilale series op de markt brengen.
              Die zijn niet beter dan de normale collectie, maar wel altijd veel duurder.
              Ik denk dat je vanaf 30-40€ altijd een goede fles hebt, en boven de 200€ betaal je voor etiketten, labels en marketing.

              Soms is een 25j oude slechter dan de 18 j... etc.

              Vorig jaar heb ik Macallan bezocht. Hun gewone collectie is echt goed, maar daarbuiten veel gekke toestanden.

              Een paar voorbeeldjes:
              Ze hebben een kast met flesjes van zowat elk jaar. Leuk, een flesje meenemen van je geboortejaar. Tot ik de prijs zag. 1000€ voor 5cl.... nee dank U.

              Speciale botteling Charles en Diana. In het jaar van hun huwelijk hebben ze een vat uit het geboortejaar van elk bij elkaar gekapt, speciaal label met een koekjesdoosfoto van het huwelijk er op en whoppa.... 5000€ per fles.

              Als je dan weet dat ze zo veel moeite doen om elke keer de juiste smaak samen te stellen uit vaten van verschillend hout en leeftijd om een mooi afgewerkt product te maken, dan zijn al die speciale series onzin.

              Oude rum kopen is nog meer een lucky shot. Ik ben ooit naar een proeverij geweest. We hebben 6 rums getasted, en die zaten tussen de 80 en 180€ per fles. De 80€ rum kon niet tippen aan een whisky van 25€, en een fles van 150€ stonk gewoon.
              Bij rum is het zo dikwijls een lucky shot omdat er geen enkele reglementering is..

              Comment


              • #22
                Re: Het Wijn en Whisky topic

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

                Als je dan weet dat ze zo veel moeite doen om elke keer de juiste smaak samen te stellen uit vaten van verschillend hout en leeftijd om een mooi afgewerkt product te maken, dan zijn al die speciale series onzin.
                Hiermee hebben ze dan in de Champagnestreek minder problemen. De grotere en gekende namen hebben steeds een voorraad uit verschillende jaren om een zo exact mogelijke kopij van hun smaak te kunnen reproduceren. Dit met uitzondering van de Millesimé's natuurlijk, die zijn van slechts één specifiek jaar.
                De Champagne die wij al jaren kopen is hier in België niet gekend, maar aangezien het huis stamt uit het 1910 hebben ze daar toch al wat ervaring mee en hebben ook steeds een aanzienlijke reserve uit betere jaren. Want enkel van de beste jaren wordt reserve aangelegd en gebruikt om te mensen met de minder goeie jaren.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #23
                  Re: Het Wijn en Whisky topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Het probleem met whisky tegenwooridg is dat ze oneindig specilale series op de markt brengen.
                  Die zijn niet beter dan de normale collectie, maar wel altijd veel duurder.
                  Ik denk dat je vanaf 30-40€ altijd een goede fles hebt, en boven de 200€ betaal je voor etiketten, labels en marketing.

                  Soms is een 25j oude slechter dan de 18 j... etc. .....
                  idd ... zoals ik al zei .. sinds de "globalisering" en het opkopen van de meeste lokale distilleerderijen door de grote concerns is nivellatie de gemene deler ... Hopelijk zit er in de fles ook nog wat er op het etiket staat LOL!

                  Een van mijn petekinderen gaf mij een aantal jaren terug de "Malt Whisky Companion" van Michael Jackson kado (uitgave 2006, ondertussen staat er waarschijnlijk nog méér "dinges" in ...) ... jong, wat je daar in leest doet je aan een behoorlijk aantal dingen twijfelen

                  Comment


                  • #24
                    Re: Het Wijn en Whisky topic

                    Goed idee, zo’n wijn en whisky discussie. Omdat ik eerder een bierdrinker ben heb ik daarvoor een aparte bierdiscussie gestart. Qua whisky ben ik nooit verder geraakt dan Jack Daniels, eigenlijk enkel omdat een collega daar nogal een fan van was. Dan moet ik nog bekennen eigenlijk de honingvariant (Tennessee Honey) het lekkerst te vinden. Dat lijkt me echter eerder een likeur te zijn.
                    Last edited by Laurens; 31 december 2017, 17:30.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                    Comment


                    • #25
                      Re: Het Wijn en Whisky topic

                      Jack is een zeer commerciele whisky. De honey is waarschijnlijk om vrouwen er ook aan te krijgen. Spijtig,want in Kentucky hebben ze wel degelijk ook goede bourbon. Probeer maar eens een triple wood. Zeer smaakvol.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Het Wijn en Whisky topic

                        Nen jack daniels neigt eerder naar bourbon, officieel luid: een tennesee whiskey of sour match...
                        Ligt ver van de anderen
                        Ik ben al vele jaren een liefhebber, maar ben geen snob en giet nog met plezier een red label binnen ;-)
                        Favorieten: glenrothes, green en gold label (eeeek, niet altijd single malt), cragganmore, enz
                        De gerookte (eigenlijke gebrande turf) lust ik ook, maar énkel als afsluiter

                        I love whisky but i hate the hangover's!

                        Wijn, cava, porto, champagne lust ik niet

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Het Wijn en Whisky topic

                          Ik zeg geen "NEE " tegen een Château Phélan Ségur - SAINT-ESTEPHE.
                          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Het Wijn en Whisky topic

                            Niet direct over Whisly, maar zou het kunnen dat de hype van de Gin stilletjes aan aan het uitdoven is. De jeugd was daar de laatste paar jaar precies gek van. Alle smaken werden daar ingestopt. Niet echt mijn ding. Vroeger in een veel jonger leven bij het uitgaan nogal wat Gin Fizz of Soda genuttigd, maar die tijd is ook al lang voorbij. Anekdote, ik heb ooit mijn vrouw leren kennen met zoiets voor haar.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #29
                              Re: Het Wijn en Whisky topic

                              Alé, voor de eerste dag van het jaar eens een " de Castellanne'ke" (Epernay) proberen. Morgen is't werkendag en tijdens de werkweek geen alcohol.

                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #30
                                Re: Het Wijn en Whisky topic

                                Hier mijn "smaken". Hopelijk vallen ze in de smaak.
                                https://photos.app.goo.gl/q11r7XAr8BhIBYUv1
                                Voor mij geen Champagne maar altijd Sekt van het wijnhuis "Später-Lehnert" uit Piesport.

                                Comment

                                Working...
                                X