Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
    De kleuren zitten die wat goed ? 'k ben hier momenteel op een oud schermke bezig.
    Als jij 't begrijpt, is het dik in orde.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Londen, Oxford Street (live) > droog, geen sneeuw te zien
      Is er wel druk op deze "boxing-day".
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Leuven...+/- 20 cm sneeuw, wat is dit een leuke en mooie kerst als je lekker voor de haard kunt vertoeven...en niet buiten moet !
        Werken doen we pas terug op 3 jan 2011...zalig !
        Aan iedereen een vrolijk en vooral veilige kerstavond gewenst !

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
          Leuven...+/- 20 cm sneeuw
          Kan kloppen ... had gisteren mijn auto gekuist en deze morgen lag er 21,5cm sneeuw op.
          Dat is hetgeen er dus deze nacht bijgekomen is ... als het nu nog sneeuwt weet ik niet meer waar ik die moet leggen want op de kanten zit ik al aan een dikke meter.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            In de regio Vorselaar-Herentals is het niet te doen.

            Ik ben zelf nog maar 25 jaar en rij nu toch al ongeveer een +- 20 jaar met de fiets maar zoals het vandaag was, nee dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ik heb sinds lang nog eens echt schrik gehad vandaag door de fietsrit naar het werk. Ik ben onderweg nog eens hard onderuit gegaan met een pijnlijk been als gevolg. Ik rijd altijd over het 'uitgezonderd plaatselijk verkeer' en daar is niet gestrooid. Toch vinden sommige automobilisten het nodig hierdoor te rijden omdat ze anders langs de grote baan te lang moeten aanschuiven wat tot gevaarlijke situaties leid voor fietsers. Enfin, ik heb mezelf daar al te vaak in druk gemaakt, het helpt toch niet.

            Op het werk aangekomen verneem ik dat mijn collega niet komt omdat de bussen niet rijden. Mijn baas geeft aan het graag te hebben dat ik een dag congé neem en terug naar huis fiets omdat alleen werken (wij werken altijd per 2) not done is. Mooi niet dus. Krijg ik achteraf nog te horen dat mijn collega misschien haar uren die ze niet gepresteerd heeft alsnog krijgt omdat er een x-aantal mensen niet op het werk geraakt zijn door overmacht. En dan vraagt een mens zich af: wat krijg ik extra omdat ik wel op mijn werk geraakt ben ?

            Enfin bij het terugrijden was het weer van dat, ik reed in het midden van de baan (het grote stuk uitgezonderd plaatselijk verkeer) en er hangt een auto jonge gastjes in mijn gat te boren. Ik blijf koppig in het midden van de weg rijden, als het plaatselijk verkeer is en deze mensen moeten aan hun woning zijn moeten ze maar achter mij rijden denk ik dan, op die 5 minuten later thuis komt het dan toch niet aan . NOT dus, ze rijden me bijna omver en luid tuutend steken ze voorbij en geven gas richting Vorselaar, bye bye plaatselijk verkeer. En zo is dat de hele dag door. Politie doet hier niks aan. It's a free country

            Enfin, ik zal wel gaan werken zodat ik mijn belastingen kan betalen, zodat doppers en andere uitkeringsgerechtigden op tijd en stond hun geld krijgen

            Zondag is het weer van dat: ik moet na de middag gaan werken (het is mijn eigen schuld nog ook, ik heb mezelf opgegeven als vrijwilliger, wist ik veel dat het zo'n weer ging worden). Nu breek ik mezelf het hoofd want ik heb voor de eerste keer in mijn leven echt schrik om naar het werk te fietsen, of zou ik de bus nemen? Stel je voor dat de bus niet rijd, dan heb ik een extra dagje congé payé .

            Er zullen er hier wel zijn die me afmaken met de grond, maar ik ben gefrustreerd en teleurgesteld Het mag gaan ophouden dit weer.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH

              Enfin, ik zal wel gaan werken zodat ik mijn belastingen kan betalen, zodat doppers en andere uitkeringsgerechtigden op tijd en stond hun geld krijgen
              De ex-werknemers van Opel zullen dit graag horen.
              Ook elke werknemer van middelbare leeftijd die dit jaar aan de deur werd gezet.
              Ik denk dat de meesten heel graag met een zeer been onder hun kerstboom zouden zitten
              maar dan wel met de (of in) zekerheid dat ze maandag weer konden gaan werken.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                Toch vinden sommige automobilisten het nodig hierdoor te rijden omdat ze anders langs de grote baan te lang moeten aanschuiven
                Ze hebben misschien een collega dat niet kan verdragen dat anderen te laat komen.

                Krijg ik achteraf nog te horen dat mijn collega misschien haar uren die ze niet gepresteerd heeft alsnog krijgt omdat er een x-aantal mensen niet op het werk geraakt zijn door overmacht. En dan vraagt een mens zich af: wat krijg ik extra omdat ik wel op mijn werk geraakt ben ?
                Dat is gewoon wettelijk geregeld. Wie door overmacht niet of te laat op zijn werk komt heeft recht op zijn loon.
                Wie echter niet komt opdagen wanneer het wel mogelijk was of onvoldoende inspanning geleverd heeft, die krijgt geen loon en is een dag onbetaald.

                Ik blijf koppig in het midden van de weg rijden, als het plaatselijk verkeer is en deze mensen moeten aan hun woning zijn moeten ze maar achter mij rijden denk ik dan,
                Zeer egoïstische houding!
                Als bestuurder ben je verplicht rechts van de baan te rijden en is het verboden het andere verkeer op te houden ... je begaat dus twee overtredingen om iemand te kl*ten waarvan jij "denkt" dat hij één overtreding begaat. Goed bezig!
                Hopelijk woon je zelf in die straat want uitgezonderd plaatselijk verkeer is voor elke "bestuurder" van toepassing ... op uw fiets ben je ook bestuurder.

                Politie doet hier niks aan. It's a free country
                Misschien best voor u want anders moesten ze u ook opschrijven voor minstens twee overtredingen.

                Enfin, ik zal wel gaan werken zodat ik mijn belastingen kan betalen, zodat doppers en andere uitkeringsgerechtigden op tijd en stond hun geld krijgen
                Kleinzielig hoor ... de dag dat uw baas u eens buiten gooit omdat hij beslist een reorganisatie te doen, dan zult ge content zijn te "mogen" doppen!

                Nu breek ik mezelf het hoofd want ik heb voor de eerste keer in mijn leven echt schrik om naar het werk te fietsen, of zou ik de bus nemen? Stel je voor dat de bus niet rijd, dan heb ik een extra dagje congé payé .
                Je hebt geen recht op gewaarborgd loon dan! Als het openbaar vervoer niet het gebruikelijke vervoermiddel is dat je anders gebruikt om te gaan werken, dan kan je het niet rijden ervan niet aanhalen om op je werk niet te komen opdagen.

                Er zullen er hier wel zijn die me afmaken met de grond, maar ik ben gefrustreerd en teleurgesteld
                Je bent enkel gefrustreerd voor iets dat je jezelf aandoet! Al wat je als kritiek aanhaalt op anderen is iets dat wettelijk geregeld is!

                Je bent nu 25 zeg je ... wacht tot je twee keer deze leeftijd hebt en je zal wel een heel andere kijk hebben op alles. Je zal zelfs tevreden zijn dat die wettelijke regelingen bestaan!
                Last edited by VerSeg; 25 december 2010, 01:05.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  - 4°C en het sneeuwt NIET
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    -1,8°C . De barometer staat hoog, geen directe sneeuw in de lucht. Gelukkig maar er ligt hier al genoeg.
                    Prettig kerstfeest aan iedereen.
                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      2 hele graden boven nul. Geen sneeuw. Geen regen... Effe mijn sandalen zoeken.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        2 hele graden boven nul. Geen sneeuw. Geen regen... Effe mijn sandalen zoeken.
                        Ga je wandelen Doudeke?? Blijf binnen man! 2° boven nul is zelfs te weinig om buiten op sandalen te lopen.
                        perman
                        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                          Ga je wandelen Doudeke?? Blijf binnen man! 2° boven nul is zelfs te weinig om buiten op sandalen te lopen.
                          Ja maar, ik ga niet ver hoor. Tot op de hoek van de straat met een hand boven mijn ogen
                          kijken of de lente nog niet aankomt. Geen mens te zien op dit uur. Waarschijnlijk liggen
                          ze rond gegeten en teut gedronken hun roes uit te slapen.
                          Ach, ze weten niet wat ze missen. Wat missen ze eigenlijk? Ik zou het niet weten.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Ach, ze weten niet wat ze missen. Wat missen ze eigenlijk? Ik zou het niet weten.
                            Ze missen een manneke dat in de winter op sandalen over straat loopt en als een indiaan de horizon afspoort op zoek naar een beetje lentelicht Da's toch ook de moeite om eens te zien waarschijnlijk

                            In Dranouter ook geen sneeuw meer sinds begin deze week. Geen witte kerst hier dus. 'k Ben nog niet buiten geweest om te kijken hoe koud het is...
                            vriendelijke groeten, Kurt
                            Mijn foto's
                            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Alé vooruit we weten het weeral.

                              Toch nog even zeggen dat het 'uitgezonderd plaatselijk verkeer' een onderbord heeft dat zegt: uitgezonderd bromfietsers (klasse A of zoiets) en fietsers, dus ik mag daar wel door .

                              Terug on topic voor het uit de hand loopt: hier ligt nog sneeuw, ik schat een 20 centimeter maar de zon schijnt hard en het begint te dooien!

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                                Alé vooruit we weten het weeral.

                                Toch nog even zeggen dat het 'uitgezonderd plaatselijk verkeer' een onderbord heeft dat zegt: uitgezonderd bromfietsers (klasse A of zoiets) en fietsers, dus ik mag daar wel door .

                                Terug on topic voor het uit de hand loopt: hier ligt nog sneeuw, ik schat een 20 centimeter maar de zon schijnt hard en het begint te dooien!
                                Hier schijnt de zon Steven bij -3°C.
                                Hier en daar zie ik wat wandelaars met of zonder hun hondjes

                                OT.
                                Zeg.... die mensen in Diepenbeek hebben geluk gehad he
                                (denk aan Lut en Jos...)
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X