Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Wat wordt het weer vandaag, morgen of over 14 dagen? Bekijk de uitgebreide weersverwachting bij Meteox.



    'k denk dat ik Bxl maar ga verlaten vooraleer ik hier hopeloos vast zit..
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      http://www.meteox.be/verwachting-buienradar-belgie.aspx


      'k denk dat ik Bxl maar ga verlaten vooraleer ik hier hopeloos vast zit..
      Haha, amai; dat ziet er goed uit.... voor de liefhebbers
      Tegen 19:00 uur gaan we nog wat meemaken....
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Omstreeks 14:30 uur is het hier beginnen sneeuwen en sneeuwt nu nog.
        Nog geen sneeuwvlokje gezien aan de kust vandaag ... alles is weer groen, denk dat lente hier in aantocht is
        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Vandaag ben ik weer naar het werk gefietst omdat mijn auto nog in de garage stond.
          Door het laagje verse sneeuw was het veel moeilijker fietsen dan gisteren, ik ben vanmorgen één keer bijna tegen de grond gegaan.
          Onderweg naar huis waren de omstandigheden eigenlijk nog slechter dan vanmorgen, omdat ze ondertussen de sneeuw netjes plat hadden gereden zodat de baan spiegelglad geworden was.
          Daar kwam nog de tegenwind bij, waardoor ik harder moest trappen, maar dan had ik gewoon te weinig grip op mijn achterband om de kracht over te brengen, zelfs tegen een lage snelheid.
          Onderweg moest ik aan de kant voor een tegenligger (auto), en toen schoof het achterwiel weer weg, ik kon de fiets nog net recht houden.
          Ik rijd dus over de binnenwegen naar het werk, en daar wordt niet zoveel gestrooid.
          Maar de plaats waar ik vanmorgen bijna viel is wel een fietspad naast een hoofdweg. Daar zaten nog bevrozen sporen van de vorige dagen onder de sneeuw. Die zie je niet liggen en voor je het weet ga je dan omver...

          Ik ben net mijn auto terug gaan halen, de volgende dagen zal ik de fiets niet veel gebruiken, veel te gevaarlijk.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Haha, amai; dat ziet er goed uit.... voor de liefhebbers
            Tegen 19:00 uur gaan we nog wat meemaken....
            Heb m'n twijfels Theo.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
              Heb m'n twijfels Theo.
              Haha, kijk op de buien-radar he kameraad
              Zie link van collega Destn.

              Als je me toestaat.
              Een gek (?) idee.
              Bijv. met een paar goede kennissen of vrienden een paar kerstdagen
              doorbrengen in Bokrijk.... in zo'n oud herenhuis of herenboerderij
              En zelf wat "potteren" > koken, bakken enz.
              Alles dus op grootmoederswijze.
              En natuurlijk ook zorgen voor wat kerstversieringen.
              Het decor momenteel heeft alles voor de juiste sfeer.
              De geuren zullen anders zijn en of dat zou lukken zonder tv, zonder internet?
              Kwestie van een goed programma en organisatie?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Vandaag ben ik weer naar het werk gefietst omdat mijn auto nog in de garage stond.
                Door het laagje verse sneeuw was het veel moeilijker fietsen dan gisteren, ik ben vanmorgen één keer bijna tegen de grond gegaan.
                Onderweg naar huis waren de omstandigheden eigenlijk nog slechter dan vanmorgen, omdat ze ondertussen de sneeuw netjes plat hadden gereden zodat de baan spiegelglad geworden was.
                Daar kwam nog de tegenwind bij, waardoor ik harder moest trappen, maar dan had ik gewoon te weinig grip op mijn achterband om de kracht over te brengen, zelfs tegen een lage snelheid.
                Onderweg moest ik aan de kant voor een tegenligger (auto), en toen schoof het achterwiel weer weg, ik kon de fiets nog net recht houden.
                Ik rijd dus over de binnenwegen naar het werk, en daar wordt niet zoveel gestrooid.
                Maar de plaats waar ik vanmorgen bijna viel is wel een fietspad naast een hoofdweg. Daar zaten nog bevrozen sporen van de vorige dagen onder de sneeuw. Die zie je niet liggen en voor je het weet ga je dan omver...

                Ik ben net mijn auto terug gaan halen, de volgende dagen zal ik de fiets niet veel gebruiken, veel te gevaarlijk.
                Ik rij op het voetpad met de fiets, als de baan of het fietspad er beroerd bijligt, mag niet, maar ik noem het heirkracht.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Haha, kijk op de buien-radar he kameraad
                  Zie link van collega Destn.
                  Volgens deze radar zijn we bijna van de sneeuw af. Toch voor een paar uurkes.

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    hier nu al een 30min lichte sneeuw
                    nikon stuff

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      actuele toestand Puurs: hevige sneeuwval, matige wind uit het Noorden en 0°C.


                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        actuele toestand Puurs: hevige sneeuwval, matige wind uit het Noorden en 0°C.


                        Idem hier Kirsten.
                        Ben even buiten gaan kijken
                        ================================================== =
                        En voor de mensen uit Oostende en omgeving:
                        ik kan een paar dozen verse sneeuw brengen
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Sportpaleis : zal nog wel enkele uurtjes verder sneeuwen.
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Toestand rond 0.15u omgeving sportpaleis, dat beloofd voor morgenvroeg.

                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                              Toestand rond 0.15u omgeving sportpaleis, dat beloofd voor morgenvroeg.
                              Hopelijk starten al die auto's morgenvroeg.
                              Hier blijft het ook sneeuwen.
                              Op die 22 jaar dat ik hier woon heb ik dit nog niet meegemaakt.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                Dat blijft hier ook maar duren. Je had gelijk theo. Ik wou mijn inrit nog vegen voor het slapen gaan, maar ik denk niet dat ik erop ga wachten.

                                Gelukkig is de winter al begonnen zullen we maar zeggen. Ik durf alvast te gokken op een witte kerst dit jaar

                                Comment

                                Working...
                                X