Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het weer weer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het weer weer.

    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
    Gefeliciteerd met deze slechte winter en dat er nog maar veel van deze slechte winters mogen volgen.
    En ik hoop met u mee op een net zo'n slechte zomer.
    Wat mij betreft houden we het huidige weer tot kerst (langer mag ook)

    De 2 winters hiervoor hadden we in Nederland een zouttekort (wegenzout), waren er al vele auto's in elkaar gereden, lange files en veel mensen hadden letsel door uitglijden en vallen.
    En nu zijn we daarvan verschoond gebleven en februari is al op de helft.
    De autospuiters zullen het misschien jammer vinden maar ik geniet met volle teugen van dit weer.
    Mooi, dan hoef je je ook geen kneet aan te trekken van de klimaatsverandering en de opwarming van de aarde.
    Gelukkig woon je blijkbaar in Nederland en gezien het waterpeil overal langzamerhand stijgt en voor zover ik me meen te herinneren de bodem van Nederland gestaag zakt komt ooit het ogeblik dat het water aan je lippen staat. Ik hoop dat ik dan ook nog met volle teugen kan genieten van de beeld, alhoewel ... 't zal dan ook met natte voeten zijn.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • Re: Het weer weer.

      Regen en grijze lucht.
      8 à 9 °C.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • Re: Het weer weer.

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        ga eens langs bij je huisarts.
        grt,bouk.
        Als die mens mij een recept kan voorschrijven voor een strenge winter met vrieskou en sneeuw, graag !
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • Re: Het weer weer.

          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Als die mens mij een recept kan voorschrijven voor een strenge winter met vrieskou en sneeuw, graag !
          De dokter schrijft je een verblijf voor in dit prachtig dorpje: http://www.andreassen.gl/andreassen/webcam.htm

          Het weer : http://nl.weather-forecast.com/locat.../metars/latest
          Last edited by Skitch; 14 februari 2014, 15:11.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • Re: Het weer weer.

            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            De dokter schrijft je een verblijf voor in dit prachtig dorpje: http://www.andreassen.gl/andreassen/webcam.htm
            Ohhh... Prachtig! en nu hier ook nog sneeuw en dan hebben we ongeveer hetzelfde resultaat.

            Het is een paar uurtjes droog geweest en voor de verandering regent en waait het terug momenteel.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • Re: Het weer weer.

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Mooi, dan hoef je je ook geen kneet aan te trekken van de klimaatsverandering en de opwarming van de aarde.
              Gelukkig woon je blijkbaar in Nederland en gezien het waterpeil overal langzamerhand stijgt en voor zover ik me meen te herinneren de bodem van Nederland gestaag zakt komt ooit het ogeblik dat het water aan je lippen staat. Ik hoop dat ik dan ook nog met volle teugen kan genieten van de beeld, alhoewel ... 't zal dan ook met natte voeten zijn.
              Dat dient mijn tijd wel uit hoor. En jouw tijd ook.
              Jij denkt zeker dat de zeespiegel een paar meter per jaar stijgt?
              Zo snel gaat dat niet hoor.

              Enfin, vandaag weer een winterdag met een prima temperatuur en een buitje voor het stof.
              We gaan ons opmaken voor een dagje met veel wind.
              Dan droogt alles weer een beetje en is er ruimte voor wat nieuwe neerslag.

              Comment


              • Re: Het weer weer.

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Dat probeer ik dus al 30 jaar te begrijpen, helaas tot op heden zonder enig succes...

                Hoe mensen het huidige weertype, dat nu toch al sinds 5 december aanhoudt, kunnen smaken en appreciëren gaat mijn verstand ver te boven.
                Dat is niet te begrijpen denk ik.
                Hetzelfde onbegrip bekruipt mij als ik hoor/lees dat mensen genieten van die verstikkende, vieze warmte die mij als een loden deken aanvoelt.
                En als die warmte dan enkele dagen of meer duurt dan voel ik me meer en meer lamlendig, mijn eetlust verdwijnt voor een groot deel (door het vele drinken waarschijnlijk)
                en kom niet goed in slaap.
                Geef mij dit weer maar; lekker fris maar zeker niet te koud.
                Hoewel de kou me niet veel doet, de gladheid van sneeuw en ijzel vind ik wel erg naar.

                Comment


                • Re: Het weer weer.

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Ohhh... Prachtig! en nu hier ook nog sneeuw en dan hebben we ongeveer hetzelfde resultaat. ..............
                  Nee hoor. Kijk eens op Google Maps naar de foto's in die streek. Een prachtig betoverend landschap. Maar wel koud brr...
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • Re: Het weer weer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                    Dat is niet te begrijpen denk ik.
                    Hetzelfde onbegrip bekruipt mij als ik hoor/lees dat mensen genieten van die verstikkende, vieze warmte die mij als een loden deken aanvoelt.
                    En als die warmte dan enkele dagen of meer duurt dan voel ik me meer en meer lamlendig, mijn eetlust verdwijnt voor een groot deel (door het vele drinken waarschijnlijk)
                    en kom niet goed in slaap.
                    Geef mij dit weer maar; lekker fris maar zeker niet te koud.
                    Hoewel de kou me niet veel doet, de gladheid van sneeuw en ijzel vind ik wel erg naar.
                    Ben afgelopen zomer nog wezen fietsen bij een zeer aangename 30°C, het deed deugd en ik hoop dat we komende zomer opnieuw dergelijke aangename temperaturen krijgen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Nee hoor. Kijk eens op Google Maps naar de foto's in die streek. Een prachtig betoverend landschap. Maar wel koud brr...
                    Kou deert mij niet, althans droge kou want zoals de huidige combo van vocht én kou kan ik missen als kiespijn.
                    Twee winters terug stond ik bij -23°C op de skilatten (gevoelstemperatuur weet ik niet maar die lag een heel pak lager) en dat was ZALIG genieten gewoon.
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • Re: Het weer weer.

                      Momenteel abnormaal warm weer hier (Vlaams-Brabant), maar liefst 13°, met veel wind. Maar zelfs de wind voelt warm aan
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment


                      • Re: Het weer weer.

                        storm maar het is droog.
                        en 11 graden.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • Re: Het weer weer.

                          Bijna 12°C en zonnig met wolkenmassa's.
                          En de in UK kunnen ze vandaag even op adem komen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • Re: Het weer weer.

                            Ik zag op tv dat het gisteren in Munchen 22°C was.
                            De terrasjes zaten vol en de cabrio's reden met het dak open.
                            Dat half februari!

                            Je zou bijna aan een giraffe willen vragen; "is het koud daarboven?"
                            Maar de hedendaagse giraffe heeft wel wat meer aan zijn hoofd dan over het weer kletsen.

                            Comment


                            • Re: Het weer weer.

                              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              Dat dient mijn tijd wel uit hoor. En jouw tijd ook.
                              Jij denkt zeker dat de zeespiegel een paar meter per jaar stijgt?
                              Zo snel gaat dat niet hoor.
                              Juist, mij haal je me niet uit het hok hoor. Kan je alleen maar proficiat wensen met het positivisme dat je uit straalt.

                              Vanmorgen (4.25) regende het en nog steeds. Crocussen staan massaal te bloeien, sneeuwklokjes ook en de paasbloemen (lisbladen) halen al een lengte van 15 cm.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • Re: Het weer weer.

                                12°C, zonnig maar met mooie "bouk-wolken"
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X