Pagina 121 van 221 EersteEerste ... 2171111117118119120121122123124125131171 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.001 t/m 3.025 van 5519

Discussie: Het weer weer.

Standaard Re: Het weer weer.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    en dadelijk steek ik die van mij ook aan want ge moet ervan profiteren en genieten wanneer de situatie (het weer dus) het toelaat want met een extreem wisselvallig land als België kan het weer heel snel omslaan.

momenteel een 25°C en een strak blauwe hemel, jiepieeeeee...
    Mijn vrouw en mijn dochter lopen hier ook rond met dat satanisch idee, meer nog : ze zijn al begonnen met het vuur aan te steken, het is blijkbaar nog niet warm genoeg.

Hmmm lekker, worsten en kip bien carbonisé en vol van de succulente benzopyrenen.
    @Kaneda, wat vind je ervan : zullen we ons hier eens ontpoppen als de Waldorf en Stattler in de show van al de aton-aanbidders ? Ik bedoel die kernreactor hier 150 miljoen km verder
    Haunted Places by Paul Maenhout
    www.isomo.jalbum.net

2. Standaard Re: Het weer weer.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Mijn vrouw en mijn dochter lopen hier ook rond met dat satanisch idee, meer nog : ze zijn al begonnen met het vuur aan te steken, het is blijkbaar nog niet warm genoeg.

Hmmm lekker, worsten en kip bien carbonisé en vol van de succulente benzopyrenen.
    @Kaneda, wat vind je ervan : zullen we ons hier eens ontpoppen als de Waldorf en Stattler in de show van al de aton-aanbidders ? Ik bedoel die kernreactor hier 150 miljoen km verder
    Uw vrouwelijk gezelschap weet wat het leven inhoud; genieten en niet teveel nadenken want het leven is al zo kort. Met een lekkere cava of glaasje wijn erbij kan de dag niet meer stuk! en nu ga ik volop smikkelen en smullen van het overheerlijke op de bbq gebakken vlees.
    t is erg amaai Het leven is te kort om niet jezelf te zijn
    Pentax K10D+D-BG2 en enkele lenzen... Ich bin doch nicht blöd!
    •• flickr — | Blog — ••

met een extreem wisselvallig land als België kan het weer heel snel omslaan.
    We leven op hoop...
    Sony Cybershot DSC-HX100v

Geen probleem.
    Zit hier momenteel weg te smelten. Vorige nacht weinig geslapen, zal vannacht nog minder zijn want is vandaag warmer dan gisteren...

Met de koeling aan zijn de temperaturen nog realistisch.
    eos 350D eos 7D eos 5DII 24/105 1:4 L is usm 100-400 1:4,5-5,6 l is usm sigma 150 1:2,8 apo macro DG hsm 70/200 1:2,8L isII usm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
    Met de koeling aan zijn de temperaturen nog realistisch.
    26° C buiten
    Luchtvochtigheid = 34%

Binnen = 27°C maar 21% vocht > goed uit te houden met enkel een korte broek aan

En voor Kaneda > op tijd en stond wat drinken, liefst water en niet te koud.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Geen probleem.
    Zit hier momenteel weg te smelten. Vorige nacht weinig geslapen, zal vannacht nog minder zijn want is vandaag warmer dan gisteren...
    Die hitte sloopt je hè?
    Niet alleen het slechte slapen maar ook door veel te drinken (gewoon water in mijn geval) op de dag verdwijnt de eetlust goeddeels.
    Dat ga je naar verloop van een aantal dagen ook merken.
    Tegen de tijd dat ik een beetje aan de hitte ben gewend is het winter.

Ik spreek over hitte bij 22°C en hoger.

Volgens de voorspellingen is het dinsdag al weer een stuk koeler hier in Nederland, hoera.

24°C in het koelste gedeelte van het huis momenteel, vochtigheid 47%. Is wel veel vind ik maar ik heb hier al bakken water uitgezweet, vandaar waarschijnlijk.
    Maar ik denk dat het ergste voorbij is. Op de weersvoorspeller staat regen.

Pfff, heb me daarjuist eens buitengewaagd. Zelfs de katten hebben last van de warmte.
    Haunted Places by Paul Maenhout
    www.isomo.jalbum.net

Pfff, heb me daarjuist eens buitengewaagd. Zelfs de katten hebben last van de warmte.
    Onze kat ligt languit op de vloer voor de koelte van de stenen tegels...

Hey juppekes

Ik bedoel die kernreactor hier 150 miljoen km verder
    We hebben dan nog geluk, momenteel zit hij op zijn verste punt van ons verwijderd

Vanmiddag zwembad uitgehaald, BBQ aangestoken, en voor de rest liggen kijken aan de vijver naar de kikkers

Nu is het zalig in Oostende, licht briesje.

24°C in het koelste gedeelte van het huis momenteel, vochtigheid 47%. Is wel veel vind ik maar ik heb hier al bakken water uitgezweet, vandaar waarschijnlijk.
    Maar ik denk dat het ergste voorbij is. Op de weersvoorspeller staat regen.

"de warmte zit binnen"
    "de warmte blijft hangen"

Veel gehoord tijdens mijn jeugd toen er nog hete zomers waren(?)
    En van airco was er nog geen sprake.

26°C buiten.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Onze kat ligt languit op de vloer voor de koelte van de stenen tegels...
    De onze (poes, kat, minou genoemd... en geen andere gedachten hé) had ook last van de warmte, dacht ik..in de hoop en met goei bedoelingen om haar te verfrissen goot ik een emmer(ke) water over haar vel...nu is ze weg...ik zie ze nergens meer...zou ze "t niet plezant gevonden hebben?? Of had ze het toch niet te warm???
    perman
    canon EOS 350D en een beetje glaswerk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
    De onze (poes, kat, minou genoemd... en geen andere gedachten hé) had ook last van de warmte, dacht ik..in de hoop en met goei bedoelingen om haar te verfrissen goot ik een emmer(ke) water over haar vel...nu is ze weg...ik zie ze nergens meer...zou ze "t niet plezant gevonden hebben?? Of had ze het toch niet te warm???
    Katten hebben het graag warm perman
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    BBQ aangestoken
    Wij hebben een elektrische, kan je ook in de winter BBQ'en, makkelijk onder de afzuigkap. Even lekker en minder ongezond.
    Elke 'zomerse' barbecue waar ik tegen m'n zin ben naartoe geweest kwam ik verhit en misselijk weer thuis...

Wij hebben een elektrische, kan je ook in de winter BBQ'en, makkelijk onder de afzuigkap. Even lekker en minder ongezond.
    Elke 'zomerse' barbecue waar ik tegen m'n zin ben naartoe geweest kwam ik verhit en misselijk weer thuis...
    Ik begrijp je afkeer van de exteme warmte hoor. Persoonlijk kan ik er ook niet echt zo goed tegen..

Maar over die electrische BBQ...ik heb de explicieve smaak (van de houtskool) toch liever dan de typische smaak van gewone grill bij een electrische. 'k Moet wel zeggen dat de electrische bij ons ook regelmatig gebruikt wordt (op terras aan zee, in de winter onder de afzuigkap....), maar thuis met de tuin (en een vaste BBQ) prefereren we toch de traditionele houtskool (hij is ondertussen aan het doven...en 't eten was heel lekker).

Erembodegem 24,5° zowel binnen als buiten.
    perman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
    ik heb de explicieve smaak (van de houtskool) toch liever dan de typische smaak van gewone grill bij een electrische
    't Schijnt echt niet gezond te zijn, hoor, net zoals zonnebaden...

17. Standaard Re: Het weer weer.

en gesmaakt dat het heeft... yummie!! ik kijk al volop uit naar de volgende bbq.

In de vooravond heb ik een ferm tochtje gedaan per fiets en 't was simpelweg zalig en voor herhaling vatbaar.
    Morgennamiddag ga ik een flinke tour doen per fiets, hopelijk is het dan net zo'n weer als vandaag.

snap niet dat jullie allemaal zo lopen zweten? ik heb daar ook een beetje last van maar ik zweet een heel jaar door mijn medicatie dus misschien ben ik er ondertussen aan gewend?

Straks eens onder de veren kruipen en genieten van een weldoende nachtrust zodat ik morgen weer fris en monster van het zalige klimaat kan genieten.
    •• flickr — | Blog — ••

18°C, het koelt af
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

't Schijnt echt niet gezond te zijn, hoor, net zoals zonnebaden...
    Ik geloof jou en al diegenen die dit zeggen. Er zal wel een waarheid inzitten.

Maar, zoals steeds een maar...als het klaargemaakt is zoals het moet, op het juiste vuur (beter gezegd warmtebron) en niet zoals die steaks, brochetten, ..e.d.in de rook en "carbonisé", zoals er velen denken dat BBQ moet zijn.... en alles met mate hé.

Lekker goed toeven buiten nu
    perman

20. Standaard Re: Het weer weer.

en om het af te leren steken we vanavond nogmaals de bbq aan na een dagje te hebben genoten van al het zonlicht.

actuele toestand; 23°C, een strak blauwe hemel en een zacht windje... schitterend, laat de zomer nog maar hééééél lang duren...
    •• flickr — | Blog — ••

en om het af te leren steken we vanavond nogmaals de bbq aan na een dagje te hebben genoten van al het zonlicht.

actuele toestand; 23°C, een strak blauwe hemel en een zacht windje... schitterend, laat de zomer nog maar hééééél lang duren...
    26° C hier.
    terras > bijna 30°C

Buiten tjirpen mussen: is dat niet heerlijk
    Doet me aan thuis denken, in de zomer.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

wij hebben 28° en zonovergoten.
    eos 350D eos 7D eos 5DII 24/105 1:4 L is usm 100-400 1:4,5-5,6 l is usm sigma 150 1:2,8 apo macro DG hsm 70/200 1:2,8L isII usm

laat de zomer nog maar hééééél lang duren...
    In september is 't gedaan, schijnt 't. Dus nog 3 maanden en daarna minimum 8 maanden gedaan met zomerweer... HAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA !!!!!!!!!!!!!

In september is 't gedaan, schijnt 't. Dus nog 3 maanden en daarna minimum 8 maanden gedaan met zomerweer... HAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA !!!!!!!!!!!!!
    Af en toe een douchke nemen Kaneda
    En je niet afdrogen, dat zorgt voor een goede afkoeling. Probeer maar.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Inderdaad, helaas heb jij het hier doorgaans 11 maanden naar je zin en de mensen die ook wel wat zomer willen, met véél goeie wil 1 maand.

Voor mij is de huidige 26,5 ° méér dan genoeg, maar als je me de keuze laat tussen een dikke 5° erbij OF terug de 9 à 11° van een week of twee terug, kies ik resoluut voor het eerste, en velen met mij denk ik.
    BD0473BE / www.nete.be / Portfolio op BD
    Pentax K20D / Panasonic FZ200
    Pentax 18-250mm Limited | Sigma 50mm Macro | Metz 48 AF-1

Labels voor deze discussie

Regels voor berichten