Lui ? Ik ?
Ga wel fulltime werken en hou ervan te fietsen en te wandelen in het bos enz. Slecht weer houdt me niet tegen, niets zaligers dan 's winters op het strand ingeduffeld te wandelen.
Jij hebt alle waarheid in pacht blijkbaar (over alle onderwerpen) dus je zal wel gelijk hebben.
'k Ga terug in m'n luie zetel naar een film kijken...
Sony Cybershot DSC-HX100v
Is dat zo ?
Je moet dan toch eens kijken hoe de economie draait in die landen waar het altijd warm en droog is. Ik kan er ook niet tegen, tegen die hitte.
In Juni 1976 zat ik in de examens van mijn 1e kand. op een kot met drie buitenmuren en boven mij een plat dak, ik krijg er nog nachtmerries van. En ergens halverwege de jaren 80 was er ook een erge hittegolf, ik was aan het sterven van de hitte en toen kwam de gebuur (ik had toen nog geburen) op het geniale idee om hout te beginnen klieven. Echt, alleen al het idee maakte me misselijk, ik heb een bad gevuld met koud water en ben erin gaan liggen.
Voor Kaneda: een vriend fotograaf is in November in Dallol geweest in Ethiopië, volgens zijn zeggen de heetste plek op aarde, hij is in augustus daarvoor gaan trainen in Marokko met zijn fleecejas aan om te zien als hij er wel ging tegen kunnen
Weet je wie er op lange termijn de beste vrienden van de zon zullen blijken te zijn ?
De dermatologen.
Zoek maar eens op waar statistisch de meeste huidkankers ter wereld voorkomen.
PaulM (is op dit moment aan het sterven omwille van het werken in de serre, kwartiertje spitten, halfuur binnen, kwartiertje spitte....)
Haunted Places by Paul Maenhout
www.isomo.jalbum.net
Kandea en PaulM,
Jullie spreken al van HITTE bij 25°, 95% spreekt van een zalig temperatuurtje.
In feite moeten jullie beiden de mensheid een enorme dienst bewijzen
Zoek twee vrouwelijke even koele kikkers en laat jullie sperma en eicellen invriezen.
Als er dan ooit een ijstijd komt kan men op dat moment perfect een mensenras beginnen kweken dat zich perfect gelukkig voelt bij "zomers" met normaal maxima van zo'n +12° en "hittegolven" van +15° plus normale winters van -20° tot -40° en koudegolven van -50° of minder.
We mogen toch ook eens lachen met jullie ellende hé, je hebt 2 maand aan een stuk kunnen lachen met de onze ?![]()
BD0473BE / www.nete.be / Portfolio op BD
Pentax K20D / Panasonic FZ200
Pentax 18-250mm Limited | Sigma 50mm Macro | Metz 48 AF-1
Hitte? Welke hitte?
Ik vind het een heerlijk weertje, mag van mij zo maanden duren.
Ideaal weer voor een ijskoude Duvel of een glas pastis.![]()
24°C, zonnig en helder.
De lucht is droog zei Frank op één, en dat voel je.
Minder drukkend of benauwd weer![]()
Een lage luchtvochtigheid met redelijk wat wind en 29° , wat zou het zonder de wind zijn.
In huis een koele 22°.
eos 350D eos 7D eos 5DII 24/105 1:4 L is usm 100-400 1:4,5-5,6 l is usm sigma 150 1:2,8 apo macro DG hsm 70/200 1:2,8L isII usm
Jaja, lach maar. Straks smelt de ijskap van Groenland, valt de golfstroom stil en krijgen we hier Canadese winters. En dan hé
En van dat invriezen van zaadcel en eicel is ook al niet meer nodig, de genetische informatie is al doorgegeven
Met succes overigens.
Wel even gevreesd voor mijn dochter toen ze begon aan te pappen met een Sloveen, volgens mij kan dat daar warm zijn in de zomer. Is gelukkig goed afgelopen, ik heb een goed zicht op haar IJsland-vakantie van dit jaar![]()
www.isomo.jalbum.net
Uitgesloten Theo. Helemaal geen optie.
Na meer dan 30 jaar vakanties in koude, natte en mistige landen heb ik geleerd dat 's avonds de kobolden, trollen en aardgeesten naar boven komen
En die trekken de tomatenplanten en de paprika's even snel terug uit als je ze plant.
Nu heb ik tenminste tijd om trollenpoeder te strooien.
www.isomo.jalbum.net
Ja man, maar vergeet niet dat de jaargemiddelden weinig schommelingen vertonen. Volgens mij ziet dat er niet goed uit voor deze zomer : watertekort, ozon bij de vleet, het zeetje dat meer naar zonnebrandolie zal ruiken dan naar zeewater, bosbranden, hittegolven, heidebranden, uitgedroogde ouden-van-dagen, BBQ-verbodsbepalingen.... ik zie het al zo voor me.
Helaas kan ik deze zomer voor het eerst sinds jaren niet vluchten naar het Hoge Noorden
Ik ga mijn miserie delen met de Alaskan Malamute van mijn zoon.
We zijn dus al met drie.
Maar zeg, tussen ons : begrijp jij waarom mensen zich insmeren met een factor +/- 3000 tegen de schadelijke UVB stralen van de zon en vervolgens gaan liggen bruinen op een strand ?
www.isomo.jalbum.net
Prima, als we dan ook Canadese zomers krijgen
Februari dit jaar vond ik best leuk, in Overmere nog op het ijs gewandeld
Maar 2 maanden aan één stuk winterweer in de lente en bijna constant regen, tja, dan ga ik al eens klagen.
Niet de eerste drie weken, da's niet abnormaal die tijd van het jaar maar na zo'n week of zes gruwelweer.....
Ik zou trouwens wel ooit eens een tochtje willen maken putje winter naar Ya***sk (Siberië). Normale temperaturen liggen daar in januari, februari zo tussen overdag -35° en 's nachts -45° à -50°.
Moet wel iets speciaal zijn. Maar nu verwachten ze daar wel voor begin juni tussen 25 en 30°..... (boven nul wel te verstaan).
Laatst gewijzigd door nete; 26 mei 2012 om 15:57
BD0473BE / www.nete.be / Portfolio op BD
Pentax K20D / Panasonic FZ200
Pentax 18-250mm Limited | Sigma 50mm Macro | Metz 48 AF-1
Cleopatra dacht daar toch anders over....
Je weet toch dat ze UVB associëren met "burning" en UVA met "aging" ?
Nog een geluk dat UVC er niet doorkomt.
Ik snap de veralgemening naar die Malamute niet, persoonlijk denk ik dat je verwart met een Siberian Husky. Dat van dat blauw bloed weet ik maar waarom is het karakter van een Malamute zo verschillend aan dat van een Husky ?
www.isomo.jalbum.net
Ik zat er naast Paul
Maar niet helemaal
Het zijn beide Keeshonden he, eigenlijk toch.
Ik was even vergeten dat het de eigenaar is die er wat van kan maken.
En ik zat nog in mijn kop met een bewering dat opvoeding, training hetzelfde is.
================================================== ========================
1020 hPA > redelijk hoog.
terras > bijna 27°C
buiten > 25°C
Kan gebeuren.
De Februari-issue van National Geographic ging over DNA lijnen van honden en ze maakten verschil tussen de wolfachtigen, de herdershonden, de jachthonden en de mastiffachtigen. De Malamute staat hoger bij de wolfachtigen dan de Husky, hoewel niet ver. De Chowchow die ik spontaan zou rekenen als keeshond staat daar idd ook bij. Het zouden de oudst gedomesticeerde rassen zijn.
De fokster gaat zodanig fanatiek tewerk dat ze teefjes en reuen kruist uit verschillende continenten om alle vorm van inteelt uit te sluiten. Is er dus wel écht mee bezig. Zo komt de moeder uit Denemarken en de vader uit Canada dacht ik.
In feite ken ik maar 4 mensen die er een hebben of gehad hebben en ze vertellen allemaal hetzelfde : het is één brok energie en nogal eigenwijs maar ontzettend lief voor iedereen. Deugt totaal niet als waakhond.
De meeste mensen "herkennen" hem als Husky, misschien omdat die veel meer voorkomen. Er is toch een groot verschil. Een aantal jaar geleden was er hier een wedstrijd met sledehonden en dat waren voor 99% Huskies. Het verbaasde me dat ze naar elkaar toe enorm agressief waren.
Het verschil in karakter wordt toegeschreven aan het feit dat de Inuit zeer hard waren voor hun -hoofdzakelijk Huskies- terwijl de Mahlamute Inuit veel vriendelijker waren met de dieren en dat zou zich na vele eeuwen kweken in hun karakter en ook DNA weerspiegelen.
Het niet voor niks dat ze voor bepaalde specifieke taken altijd dezelfde honden gebruiken. Ik zie een Malamute nog geen munitiedepot bewaken of schapen bijeen drijven![]()
www.isomo.jalbum.net
Nope, en ook niet waarom de meeste van m'n collega's elke dag een terrasje gaan doen wanneer het het heteluchtovenweer is. Ten eerste hou ik daar niet van, en ten tweede heb ik tijd noch geld om elke dag op de lappen te gaan. M'n vrouw en kinderen zouden me nogal zien komen...
Sony Cybershot DSC-HX100v
23° C en helder
Een medemens in buurt gebruikt zijn BBQ![]()
Hey juppekes
Hier in Oostende is het ook alweer volop zon en warm![]()
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
Onze albums: http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
en ze treffen het...
Oostende voor Anker 27 mei (13-18 uur)
grt,bouk.
en dadelijk steek ik die van mij ook aanwant ge moet ervan profiteren en genieten wanneer de situatie (het weer dus) het toelaat want met een extreem wisselvallig land als België kan het weer heel snel omslaan.
momenteel een 25°C en een strak blauwe hemel, jiepieeeeee...
21,5°C hierbinnen in de schaduw van het bos, buiten is de hel.
Vannacht om 2.00 h thuisgekomen en gedacht eens goed te kunnen uitslapen. Begint die boer van een eind verder, net zoals gisteren en eergisteren bij schemering weermet zijn tractor zeker.
En dat hij dan nog begint aan de overkant van zijn 12 ha, neen, hij begint aan onze slaapkamer![]()
www.isomo.jalbum.net