Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het rijbewijs..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het rijbewijs..

    Ik ga binnenkort, eindelijk, mijn rijbewijs halen. Allesinds, ik ga het proberen tussen het studeren door.

    Nu leek het mij misschien wel interessant om eens te vragen waar men best extra aandacht aan schenkt.

    Dingen zoals, achter de schouder kijken of op de correcte manier rond je wagen lopen,..

    Er zullen ongetwijfeld wel mensen zijn die leuke anekdotes kunnen vertellen omtrent hun rijbewijs of ervaringen op de baan of eventueel het rijbewijs van hun kinderen.

    U mag ze altijd delen, ik hoop er iets uit te leren.

    Grtz
    ::: Flickr :::

  • #2
    Re: Het rijbewijs..

    bij het parkeren niet vergeten de handrem op te trekken, ik had geoefend in die van m'n pa met automatische handrem en heb examen(s) gedaan met andere auto. Gevolg dat handremautomatisme zat er niet in en gebuisd

    Comment


    • #3
      Re: Het rijbewijs..

      overduidelijk in de spiegels kijken
      "Why fake it, when you can create it"

      Comment


      • #4
        Re: Het rijbewijs..

        Technische stukken moet je eerst routine-matig kunnen uitvoeren (vlot vertrekken, schakelen, sturen, gecontroleerd rijden), anders ben je met je gedachten teveel met de techniek bezig en niet met het verkeer.
        Niet verkrampt rijden, of focusseren op 1 punt, hou een 'open gezichtsveld' (ik ben zelf destijds gebuisd op het examen omdat ik door het rood licht reed : ik stond in file, en was zo gefocust op mijn voorganger, dat ik deze gewoon volgde toen hij nog door het oranje reed).
        Ik heb afgelopen 2 jaar 2 tieners leren rijden (zoon heeft al eigen wagen, dochter leert nog), en waar ik steeds op hamer is oog hebben voor de 'zwakke weggebruikers'; bv bij rechts afslaan goed opletten of er geen fietser of snelle brommer langszij komt (en niet enkel vertrouwen op je spiegels...). Vooral met de vele rotondes nog belangrijker geworden.
        Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
        And why do we fall, Bruce?

        Comment


        • #5
          Re: Het rijbewijs..

          En geen fietser inhalen in een bocht (weg zonder fietspad) zodat je quasi (volgens de examinator toch) geen zicht hebt dat er een tegenligger zou kunnen afkomen. Zelfs niet als je denkt ruim plaats te hebben daarvoor.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Het rijbewijs..

            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
            bij het parkeren niet vergeten de handrem op te trekken, ik had geoefend in die van m'n pa met automatische handrem en heb examen(s) gedaan met andere auto. Gevolg dat handremautomatisme zat er niet in en gebuisd
            Zeker doen in de winter,alles nat,buiten parkeren en handrem goed aantrekken.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Het rijbewijs..

              Niet de avond voor je examens stevig blijven hangen
              https://www.tinicleemputfotografie.com/

              Comment


              • #8
                Re: Het rijbewijs..

                Nonchalant op voorhand 100 euro op zijn zetel en zeggen, "stap maar al in, ik leg even mijn jas in de kofer, dat zit makkelijker"...
                Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                BE-Wommelgem
                .: 20D & D700 :.

                Comment


                • #9
                  Re: Het rijbewijs..

                  Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                  Nonchalant op voorhand 100 euro op zijn zetel en zeggen, "stap maar al in, ik leg even mijn jas in de kofer, dat zit makkelijker"...
                  Hahaha
                  Zo'n dikke overjas of duffel
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het rijbewijs..

                    Tijdens je examen NOOIT sneller rijden dan de max. toegestane snelheid, ook al hangt er een hele file achter de auto. En ALTIJD zo defensief mogelijk rijden.
                    Nu, ik had wel chance tijdens mijn examen, dat was einde juni, de laatste schooldag, tegen 16h00, in Leuven centrum : ik kon gewoon niet rapper rijden dan 15km/u, er was gewoon veel teveel verkeer .
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het rijbewijs..

                      Een examen boeken tegen sluitingstijd van het examencentrum wil ook wel eens geluk brengen

                      Mijn relaas:

                      Auto:

                      1e x: Maneuvers perfect, bij het afrijden van het maneuver-parcours maar 1 hand op het stuur => meneer mag zich omdraaien en nog eens terugkomen

                      2e x: Als de examinator niets zei moest ik rechtdoor of rechts(als ik niet rechtdoor kon).
                      Kwamen aan een T-splitsing. Reed achter een bus, bus reed rechts enkel-richting in(die mocht dat), door de hoogte van de bus had ik het bord niet gezien.
                      Einde examen.

                      3e x: Laatste examen van de dag
                      Heel de Bischoppenhoflaan van Deurne af, terugdraaien aan het licht.
                      Andere richting helemaal af, terugdraaien aan het licht.
                      Zo het examencentrum terug binnen.
                      Na 5-6km en 10minuten: GESLAAGD


                      Moto:

                      1e x: eerste maneuver (halve maan) technisch onmogelijk met mijn type motor.
                      Dus niet verder geraakt.

                      2e x: Moto van de rijschool, maneuvers perfect.
                      Geen grote fouten gemaakt, maar mijn rijstijl was niet vlot genoeg.
                      -probeer maar eens vlot te rijden in Antwerpen, met in het achterhoofd dat je je volgwagen niet mag kwijtspelen + constant andere mensen op de frequentie van je headset.

                      3e x: Nog eens proberen tegen sluitingstijd:
                      Bischoppenhoflaan af, ring op aan het Sportpaleis, E34, eraf aan Shoppingcenter en terug binnen

                      samengevat: Altijd 2 handen op stuur, niet te kort achter bussen/vrachtwagens, chance hebben met parcours

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het rijbewijs..

                        Leuk om het zo allemaal te lezen!

                        Het examen zelf is om 8u in Asse/Mollem, ik vermoed dat ik dus ook meer ga stilstaan dan ga rijden.

                        Of dit een voor of een nadeel is, daar ben ik nog niet uit..
                        ::: Flickr :::

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het rijbewijs..

                          Als je binnenkort examen gaat doen, dan hoop ik dat dit het theoretisch examen is en niet het praktisch.
                          Als je praktisch bedoelt, dan wil het zeggen dat je al een voorlopig rijbewijs hebt of rijschool volgt en dan zou je eigenlijk al moeten weten waarop je moet letten.
                          Beste is rijschool volgen, die leren u "in principe" waar je op moet letten.

                          Anekdotes zal iedereen dat rijdt wel kunnen vertellen denk ik.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het rijbewijs..

                            - Zeker ook niet te traag rijden, hebben ze ook niet graag.

                            - Overduidelijk vertragen bij voorrang van rechts situaties

                            - Kijken over je schouder om dode hoek situaties te counteren


                            Les nemen in een rijschool, geven je gouden tips.

                            Auto:
                            - Parcours: in 1x
                            - Op de weg: in 1x

                            Moto:
                            - Parcours: in 1x
                            - Op de weg: in 1x

                            Kreeg de melding dat ik toch zeker vlot genoeg reed.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het rijbewijs..

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              .......... dan wil het zeggen dat je al een voorlopig rijbewijs hebt....
                              hoe werkt dat in België?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X