Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het rijbewijs..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Indien hij bij mij een sigaret zou opsteken zette ik hem buiten.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #32
      Re: Het rijbewijs..

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      hoe werkt dat in België?
      grt,bouk.
      ?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #33
        Re: Het rijbewijs..

        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
        Opgelet bij naderen van Asse.Straat splits links en rechts.
        Examinator zegt je rechts een straat in te rijden; let verdorie goed op want het is een éénrichtingsstraat waar je niet inmag. Klassiek trukje van Asse/Mollem.
        Doen ze overal hoor. Maar ze leggen het wel op voorhand uit (althans bij mij lang geleden). Als ze vragen om ergens de volgende straat links/rechts in te slaan, dan doe je dat pas als je het reglementair mag, ook al moet je daarvoor 3 eerdere straten voorbij rijden.

        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
        Nog een vuile streek : examinator steekt sigaretje op.
        Zou mij verbazen dat ze dat met de huidige rookwetten nog zouden doen .

        Tip voor TS: indien je met een wagen zonder airco zou gaan rijden, ramen vooraan op een spleetje zetten zodat de ramen niet aandampen. Ik heb al een kandidaat weten buizen omdat zijn begeleider dat tijdens het rijden (toen de ramen effectief aandampten) dat deed en hijzelf niet.

        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

        Comment


        • #34
          Re: Het rijbewijs..

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          ?
          grt,bouk.
          Het Rijbewijs in België

          Comment


          • #35
            Re: Het rijbewijs..

            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
            bedankt.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #36
              Re: Het rijbewijs..

              Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
              Zeker doen in de winter,alles nat,buiten parkeren en handrem goed aantrekken.
              Zeker niet in de winter de handrem aantrekken: de remblokken kunnen aan de wielen vastvriezen.
              Het beste is hem in de versnelling te zetten na het parkeren. In bergachtige gebieden wordt dat zelfs aanbevolen. Het komt nogal eens voor dat op hellingen de handrem het niet houdt.

              Comment


              • #37
                Re: Het rijbewijs..

                ook op die ene minuut dat je dat doet op een rijexamen?
                (het vriest aan je remschijven vast, niet aan je wielen)

                Comment


                • #38
                  Re: Het rijbewijs..

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                  een examinator zit niet eeuwig op je achterbank.
                  godzijdank
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #39
                    Re: Het rijbewijs..

                    Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    Zeker niet in de winter de handrem aantrekken: de remblokken kunnen aan de wielen vastvriezen.
                    Het beste is hem in de versnelling te zetten na het parkeren. In bergachtige gebieden wordt dat zelfs aanbevolen. Het komt nogal eens voor dat op hellingen de handrem het niet houdt.
                    Op een vlakke baan is dat een goede tip in de winter maar op een helling toch ook even de handrem gebruiken of blokken achter de wielen zetten.
                    Als ik mijn wagen op een helling zet en enkel in versnelling, dan is die toch foetsie hoor!
                    Nadeel als hij in versnelling staat en er knalt ene op ... kans dat uw versnellingsbak eraan is.
                    En voor de rest ... remblokken vriezen eerder vast aan de remschijven, niet aan de wielen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Het rijbewijs..

                      Alsk u 1 tip kan geven doe je rij examen met de rijschool, neem daarvoor 6 uurkes les dat je de puntjes op die I hebt en je bent er door.
                      (had ik ook beter gedaan dan hadk geen 3x moeten terug gaan en buizen ze u niet op futiliteiten).
                      Racing Pics
                      Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                      Comment


                      • #41
                        Re: Het rijbewijs..

                        Ik ben net terug van Asse en ik heb op 200meter afstand en in een tijdspanne van 5 minuten heb ik 2 personen zien buizen op hun praktisch rijexamen .

                        De ene dacht nog mee aan te schuiven onder de spoorwegbrug maar hij stond te ver en het licht sprong terug op rood... en de 2de viel steeds stil op de bergop na de spoorwegbrug... .

                        De enigste 2 tips dat ik kan geven om in Asse rond te rijden Is er een paar dagen voor uw examen daar eens paar keer rond te gaan rijden en zien dat je vlot kan starten op een bergop

                        Groetjes van een Mollemnaar

                        Comment


                        • #42
                          Re: Het rijbewijs..

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Purple Bekijk bericht
                          knip....knip....samengevat: Altijd 2 handen op stuur, niet te kort achter bussen/vrachtwagens, chance hebben met parcours
                          Kleine toevoeging: niet enkel je beide handen aan het stuur houden, maar je stuur ook CORRECT vast houden.
                          Sommige rijscholen leren nog op 10-na-2, maar langzaam aan schakelen ze over op kwart-voor-3. Zo wordt het ook in de slipscholen aangeleerd trouwens, maar dat terzijde.
                          Duimen naar binnen, ten allen tijde, dus ook tijdens het manouvreren.
                          Begin dus niet met tijdens het parkeren of bochten nemen heel nonchalant je duim naar buiten en je vingers naar binnen te plaatsen en begin zeker niet "de afdroog" te doen bij het inparkeren. Het oogt cool en met stuurbekrachtiging gaat dit vlot, maar doe het toch maar niet.
                          En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

                          Comment


                          • #43
                            Re: Het rijbewijs..

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                            ... een examinator zit niet eeuwig op je achterbank.
                            op je achterbank...
                            wie bediend er dan de pedalen bij een ingreep.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #44
                              Re: Het rijbewijs..

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              op je achterbank...
                              wie bediend er dan de pedalen bij een ingreep.
                              grt,bouk.
                              Uw rijbegeleider indien met auto van de rijschool, indien je eigen wagen, dan stelt zich dat probleem niet
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment


                              • #45
                                Re: Het rijbewijs..

                                Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                                Uw rijbegeleider indien met auto van de rijschool, indien je eigen wagen, dan stelt zich dat probleem niet
                                mag je in België dan met/in je eigen auto afrijden?
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X