Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het nut van een Rolex horloge.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Het nut van een Rolex horloge.

    Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
    Je hoort er nu minder van, maar jaren geleden was er een hype van RADO horloges.
    Die zwarte kostten toen ook heel veel , en bevatten standaard onderdelen.

    DPaul
    Klopt, was/is ooit een zeer gekend en zeer degelijk merk. Is er gekomen en met veel succes omwille van de gebruikte materialen en het speciaal design. Maar ik denk nog steeds een horloge met veel aanhangers.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht

      Klopt, was/is ooit een zeer gekend en zeer degelijk merk. Is er gekomen en met veel succes omwille van de gebruikte materialen en het speciaal design. Maar ik denk nog steeds een horloge met veel aanhangers.
      Absoluut, ik heb er ook eentje, zeer mooie afwerking en schitterende materialen. De prijs is er ook naar, wel niet in de orde van de Rolexen en ook geen waterdichte exemplaren geloof ik....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #18
        Re: Het nut van een Rolex horloge.

        Hier ook een Rado ...

        Jaja

        Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #19
          Re: Het nut van een Rolex horloge.

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Mijn nichtje en haar echtgenoot zijn hier pas op bezoek geweest. Hij is diamantair/juwelier en verkoopt ook Rolex.
          Hij beweert dat zijn winstmarge 10% is op de stalen uitvoeringen, en 15 tot 25% op gouden en platina uitvoeringen.
          Ik had begrepen dat het andere artikel over de fabrikant ging, niet over de eindverkoper … inderdaad zal daar een groot verschil tussen zitten.
          De marketing komt meestal van de fabrikant uit, weinig van een eindverkoper.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Het nut van een Rolex horloge.

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Het is en blijft een feit dat enkel al de naam bij elkeen een belletje doet rinkelen.
            Dat bewijst dat marketing zeker ook een grote rol speelt in de bekendheid van een merk, nog meer dan de kwaliteit van het product.

            Spreek eender wie over Rolex en je vindt 99% van de bevolking dat die naam kent zonder dat de meesten er ooit nog maar een van kortbij bekeken te hebben.
            Stel de vraag anders en vraag naar een duur horlogemerk en de meerderheid spreekt Rolex uit.
            Beetje zoals Ferrari en Rolls Royce als men het over sportieve of dure wagen heeft … ook al zijn er nog vele anderen.

            Ik weet nog als kind (een jaar of 5 - 7) kende ik de naam Rolex al, ook al had niemand die ik kende een Rolex, Breitling kende ik dan weer van mijn nonkel dat oudstrijder was in de twee oorlogen en veel met piloten in contact kwam … vandaar dat ik Breitling ook heel goed ken van naam en er een persoonlijk verhaal achter zit, vandaar ook mijn voorkeur voor dat merk.

            Daarbuiten zijn er vooral bij de Belgen twee merken die de meesten ook kennen door publiciteit … Tik tak Pontiac en Rodaniaaaaaaaa.

            En zoals eerder gemeld, valt mijn voorkeur niet op Rolex, maar dat heeft niets te maken met enige afbreuk van dat merk of wat ook … gewoon een andere keuze.
            En jaloezie is inderdaad eerder iets voor kinderen waar het verstand nog moet komen, niet voor volwassenen.
            Last edited by VerSeg; 8 juni 2018, 13:11. Reden: Typfout
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Het nut van een Rolex horloge.

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Live and let live.....dat is mijn moto.
              Dat merk van moto's ken ik niet … wel BMW, Yamaha, Honda, …
              Inderdaad nooit iemand anders rekening maken want daar wordt men niet gelukkiger van.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Het nut van een Rolex horloge.

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Mijn nichtje en haar echtgenoot zijn hier pas op bezoek geweest. Hij is diamantair/juwelier en verkoopt ook Rolex.
                Hij beweert dat zijn winstmarge 10% is op de stalen uitvoeringen, en 15 tot 25% op gouden en platina uitvoeringen.
                Hijzelf had hier een Daytona White Gold Diamond-Bezel aan ( https://www.chrono24.com/rolex/rolex...-id6269574.htm ) en mijn nichtje een Pearlmaster Oyster Gold and Diamonds ( https://www.chrono24.com/rolex/86285...-id7650124.htm ).
                Voor de lol heeft hij hier op de markt een fake Rolex Datejust gekocht @ 15€. Die gaat hij eens dragen, en kijken naar de reactie van collega's. 't Is volgens hem de lelijkste fake Rolex die hij ooit gezien heeft.
                Ik denk dat uw nichtje en haar echtgenoot er al wat kosten bijgeteld hebben.
                De marge voor een juwelier is zeker 25-35%. Wie gaat er voor 10% winst uurwerken van 10k aankopen, en een half jaar in de vitrine laten liggen. Dat is economisch niet haalbaar.
                Op juwelen ed is het eerder 40-60% vermits je makkelijk 3-4 keer de pure goudprijs betaalt voor een trouwring bv
                Last edited by Guest14; 8 juni 2018, 15:35.

                Comment


                • #23
                  Re: Het nut van een Rolex horloge.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  En jaloezie is inderdaad eerder iets voor kinderen waar het verstand nog moet komen, niet voor volwassenen.
                  Bescheidenheid,pedanterie ook !
                  https://ggpics.be/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Het nut van een Rolex horloge.

                    Ik ga hier niets meer schrijven want ik heb de indruk dat ik dan niet politiek correct ben.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Het nut van een Rolex horloge.

                      Toch iets dat mij wat bezig houdt met Rolex.
                      Als het klopt dat ze jaarlijks zoveel horloges maken als in een eerder artikel vermeld, zijn alle modellen dan zo moeilijk verkrijgbaar of is dat echt type gebonden?
                      Is dat dan ook met een beperkte oplage per land?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Toch iets dat mij wat bezig houdt met Rolex.
                        Als het klopt dat ze jaarlijks zoveel horloges maken als in een eerder artikel vermeld, zijn alle modellen dan zo moeilijk verkrijgbaar of is dat echt type gebonden?
                        Is dat dan ook met een beperkte oplage per land?
                        Ik heb nu juist in Tenerife de Rolex Submariner date gekocht, een exemplaar dat ze juist leverden toen ik in de winkel stond, de verkoper zei dat ze er amper 1 of 2 per maand binnen kregen, Rolex had de oplage verminderd ( ondanks de vraag ) en nu waren deze modellen amper te verkrijgen.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Het nut van een Rolex horloge.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Ik heb nu juist in Tenerife de Rolex Submariner date gekocht, een exemplaar dat ze juist leverden toen ik in de winkel stond, de verkoper zei dat ze er amper 1 of 2 per maand binnen kregen, Rolex had de oplage verminderd ( ondanks de vraag ) en nu waren deze modellen amper te verkrijgen.
                          Dat zijn er dan 2 van dat type bij die dealer per maand.
                          Of dat veel of weinig is, dat hangt natuurlijk mee af van het aantal dat hij er verkoopt en waar net dan de meeste vraag naar is.
                          Leuk natuurlijk als het net is wat men wil. [emoji106]
                          Kwestie van wat geluk hebben dus dat ze die net hebben.

                          Had ik ook met de Breitling, die dat ik wou was maar in 8 stuks voor België en ik had de laatste van die 8.
                          Via de invoerder wisten we dat de anderen al geregistreerd waren.

                          En nog proficiat met uw aankoop, een kennis heeft deze in de zwarte uitvoering en is wel niet mis.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Het nut van een Rolex horloge.

                            De meest gevraagde en “goedkopere, toegankelijke” modellen zijn zeer moeilijk te verkrijgen bij de AD’s. Het gaat vooral ook om die met stalen bracelet in bepaalde reeksen, de minst dure en dus met zeer veel vraag.
                            Grote vraag is er nog steeds en na tientallen jaren, naar de Submariner, Skydweller, Daytona.
                            Het is zelfs zo dat sommige Sub’s met staal/gouden band op de grijze markt, nieuw en ongedragen, lager geprijsd staan dan dezelfde modellen bij de AD’s.
                            Andere grote merken maken zelfs nog veel meer horloges op jaarbasis. Rolex houdt dit ook bewust beperkt. Ze zullen daar hun redenen voor hebben.
                            En wees gerust, de AD’s zijn er niet mee opgezet dat sommige modellen bijna niet verkrijgbaar zijn.
                            Zelf zou ik mij op de wachtlijst willen zetten voor een paar modellen, maar die lijsten zijn momenteel afgesloten. Misschien gaat voor één van de modellen de lijst weer open rond de zomer. Wachttijd is dan gemiddeld 1,5 tot 2 jaar.
                            Die lange wachtlijsten blijkt dus een goeie strategie te zijn en allicht beter dan de productie op te krikken.
                            En voor de ongeduldiger, voor de grijze markt ook een goeie zaak die daar ook dankbaar gebruik van maken. Ze maken voor Rolex immers ook veel pub.
                            Last edited by enero; 9 juni 2018, 07:54.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #29
                              Re: Het nut van een Rolex horloge.

                              Nog even toevoegen dat men als exclusieve dealer van Rolex waarschijnlijk wel heel veel stuks op jaarbasis moet verkopen. Mijn dealer is er één in de hoofdstad die naast het merk ook nog een aantal andere exclusieve horloges verkoopt.
                              Hoe dat intern geregeld wordt met het merk weet ik niet. Ik stel vast dat mijn AD, naast de winkel waar ik ga eveneens op een locatie vrij dichtbij een nog een winkel heeft waar ze enkel en alleen Rolex verkopen. De andere winkel noemen ze dan “de Shop”.
                              Ik denk dat dit de truc is om éénven ander te compenseren.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #30
                                Re: Het nut van een Rolex horloge.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Ik heb nu juist in Tenerife de Rolex Submariner date gekocht, een exemplaar dat ze juist leverden toen ik in de winkel stond, de verkoper zei dat ze er amper 1 of 2 per maand binnen kregen, Rolex had de oplage verminderd ( ondanks de vraag ) en nu waren deze modellen amper te verkrijgen.
                                Dikke proficiat met de aankoop Francis. Daar ga je plezier aan beleven. De zwarte is ook nog steeds de best combineerbare. Tenzij je natuurlijk voor “the grail” gaat hé...😏
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X