Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote browser topic.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het grote browser topic.

    Sinds ik met Pc's te maken heb was ik trouwe aanhanger van de webbrowsers die in Windows zaten.
    Maar . . . . . .
    . . . . . de met veel tamtam aangekondigde "EDGE" is alles behalve wat ze ons beloofden daar in Redmond.

    Zelf ben ik in EDGE ferm ontgoochelt en vandaar dit grote browser topic.

    Vooral sinds de Fall Creators Update van 17 oktober 2017 loop dat gedrocht voor geen meter meer.
    Vast lopen, pagina's niet willen openen, die browser is echt een enerverende en oer slecht geschreven stukje software.
    En het ergste van allemaal, die is niet los te maken van Windows.
    Het lijkt er erg op dat Microsoft weerwraak op Neelie Croes heeft genomen en ons "expres" hebben opgezadeld met dat stuk miserie.

    We schakelen dus over op een andere browser, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

    Maar welke is nu de beste voor het ogenblik?
    Dus graag uw keuze motiveren, liefst kort en bondig.
    En a.u.b. geen discussies in dit draadje.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Het grote browser topic.

    Ik ben al jaren trouw aan firefox.
    Dat werkt voor mij heel intuitief, snel, betrouwbaar, crasht nooit.
    Doet wat ik wil en vooral, doet niet wat ik niet wil.
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: Het grote browser topic.

      Firefox vind ik de fijnste. Maar ik heb toch al paar keer crashes mee gemaakt.
      Ik zou trouwens eerder Chromium nemen, inplaats van Google Chrome. Chromium is een versie van Google Chrome waarbij de privacy meer gewaarborgd is. En sommige web applicaties vragen om Google Chrome/Chromium.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Het grote browser topic.

        Weinig gekend maar enorm krachtig.
        Palemoon
        Je kan bij deze opgeven welke driver er gebruikt wordt (Chrome, firefox, ..) en meer nog, je kan ook de instellingen zo maken dat de oude NAPI verder ondersteund wordt.
        Voor mij is dat handig want indertijd was (en is er nog) VLC en die had een heel goede plugin voor de browsers voor het afspelen van alle denkbare videoformaten.
        Met Chrome en Firefox, Internet Explorer, Edge lukt die plug niet meer. In Palemoon wel.
        Is trouwens ook sneller en vreet heel wat minder geheugen op. Wel eerder een strakke vorm. Je kan hem ook uitkleden (zelf bepalen wat je als toolbar, actionbar ... wil zien).
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Het grote browser topic.

          Van de eerste versie Netscape die ik ooit gebruikte (0.9) tot Mozilla en Firefox 57.0.4 (Quantum). Chrome om te testen, net als IE.
          Het heeft natuurlijk ook te maken met de add-ons die ik gebruik (Ghostery, NoScript, Ad-Block..... enz) en een paar Greasemonkey en Tampermonkey scripts.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Het grote browser topic.

            Gewoon Internet Explorer ... nog niet zoveel problemen mee gehad op een paar websites na.
            Edge komt soms ook eens te pas en dat lukt ook voor de meeste zaken en Chrome werkt ook.
            Maar als het kan, nog steeds IE.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Het grote browser topic.

              In de goede oude tijd van de browseroorlog was je wel verplicht om verschillende browsers te hebben ivm de websites die bepaalde browsers al dan niet ondersteunde.
              Dit gedoe is nu gelukkig achter ons en nu kunnen we meer eisen stellen naar gebruiksgemak en andere wensen.
              Dat heb ik gevonden nu bij Firefox desondanks ik er vroeger geen fan van was.

              Het enige nadeel dat ik soms merk is dat ze een update doen waar een memoryleak in zit. Je merkt dit vooral op facebook die dan ineens 9GB aan ram trekt bv en zeer traag begint te lopen.
              Even wachten en dan komt een update van Firefox waar facebook ineens maar 1GB meer nodig heeft.

              Comment


              • #8
                Re: Het grote browser topic.

                In een ver verleden IE, dan een hele tijd Firefox, toen Chrome verscheen geswitchd. Nu voor 95% Chrome, nu en dan eens Opera.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Het grote browser topic.

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  nu en dan eens Opera.
                  Kun je er nog altijd de site op een unieke manier stylen? Dit herinner ik me nog wel van een oude versie.

                  Ik heb trouwens ook ooit iceweasel/KMeleon/IE/Lynx/Safari en wellicht nog wel enkele gebruikt/getest.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het grote browser topic.

                    Op praktijk : Explorer, privé is dat Safari. Ook zeer uitzonderlijk eens een probleempje.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Nooit IE of Edge.....altijd Firefox en heel zelden eens Chrome....
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het grote browser topic.

                        Hier een fan van chrome, zelfs nadat ik de nieuwe versie van firefox had geprobeerd.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het grote browser topic.

                          Oorspronkelijk geplaatst door heembeek Bekijk bericht
                          hier een fan van chrome, zelfs nadat ik de nieuwe versie van firefox had geprobeerd.
                          idem !
                          https://ggpics.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het grote browser topic.

                            Verschillende browsers al gehad, voel mij nu thuis bij Chrome.
                            Eerder om redenen van gebruiksgemak.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het grote browser topic.

                              75% chrome, 15% firefox en 10% safari.
                              Dit om op bepaalde sites niet telkens uit te loggen en in te loggen met meerdere personen hier.
                              Maar gewoon surfen altijd in Chrome.
                              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                              Comment

                              Working...
                              X