Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Android topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het grote Android topic

    Kan natuurlijk ook "het kleine" worden, afhankelijk van de belangstelling.

    Er zijn bv. zo'n oneindig aantal apps voor Android smartphones te downloaden dat je stilaan tussen het bos de bomen niet meer ziet.

    Sommige apps worden dan weer geprogrammeerd voor een minimum resolutie van het scherm.

    Zo heb ik zelf 2 probleempjes waar ik nog geen oplossing voor weet (ik heb een HTC Wildfire met Android 2.2, maar met een lagere resolutie dan de "grotere" broertjes).

    Gevolg daarvan is dat ik de teletekst applicatie voor Eén niet kan installeren wegens onvoldoende resolutie. Hetzelfde gold voor Touring Mobilis, maar daarvan was het apk bestand te vinden en te downloaden via internet. Ik heb Eén gecontacteerd maar die vertellen me dat de apk file niet "verkrijgbaar" is en verwijzen me naar de installatieprocedure via de market, wat natuurlijk niet werkt wegens die resolutie.
    Ik begrijp niet goed de bedoeling achter dat resolutieprobleem: als ik nu tevreden ben met (eventueel) wat lagere kwaliteit, waarom mag ik daar niet eens zelf over beslissen ?

    Tweede vraag: ik zoek een MSN applicatie waarmee je, zoals met de MSN op PC ook je contactpersoon kan bellen als hij of zij online is (dus spreken).Je vindt een waslijst MSN talk apps, maar men blijkt onder talk "chatten" te verstaan.

    Uiteraard is het de bedoeling van ook uw ervaringen, vragen hier te stellen.
    Last edited by nete; 4 maart 2011, 15:18.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Het grote Android topic



    Goed nieuws voor de Desire, Desire Z & Desire HD gebruikers!
    De gewone update (naar 1.82.405.1) is ook wel een verbetering
    Games die er op staan:
    Angry Birds (gewone & seasons), Asphalt, Bonsai Blast, Guitar Hero WoR, Gun Bros, Let's Golf!, Paper Toss, Robo Defense, Rope Cut, Skies of Glory, Tank Hero, Teeter, & Speedx 3D.

    De VLC S&C (free) is heel handig om VLC te bedienen via je gsm
    Must: Soundhound, Inkpad, Google Goggles, ..

    Ik gebruik MSN Talk voor te msn-en, denk niet dat je er mee kunt bellen.

    Comment


    • #3
      Re: Het grote Android topic

      Mijn Samsung Galaxy smartphone is na een dag leeg > de batterij he mannen
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Het grote Android topic

        De mijne na intensief gebruik ook na één dag, bij "normaal" gebruik hou ik het 2 dagen vol.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Het grote Android topic

          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht

          Ik gebruik MSN Talk voor te msn-en, denk niet dat je er mee kunt bellen.
          Met de PC versie kan je nu wel al "babbelen" (zoals met Skype), maar Skype op Android is tot nu toe een ramp qua klankkwaliteit.

          Zou dus beter MSN Chat heten ipv Talk.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Het grote Android topic

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Skype op Android is tot nu toe een ramp qua klankkwaliteit.
            Op mijn Nokia N900 had ik een goed programmatje om te msn-en, praten en cammen! Je kon je voorste of achterste camera instellen als cam, best indrukwekkend vond ik.
            Denk niet dat a-msn voor Android bestaat..

            Comment


            • #7
              Re: Het grote Android topic

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              De mijne na intensief gebruik ook na één dag, bij "normaal" gebruik hou ik het 2 dagen vol.
              Als je wat spellekes speelt zoals Angry Birds, dan krijg je de batterij er op enkele uren al door!
              Alles hangt af van je gebruik, het is en blijft een grote display en die heeft voeding nodig.
              Met gewoon bellen of stand-by gaat die wel langer mee, enkele dagen zelfs.
              Maar als ge alles continu automatisch laat synchroniseren en updaten, dan zal het verbruik van energie ook wel wat hoger liggen.
              Hier gaat de mijne 's nachts gewoon aan de lader ... dan is die overdag altijd wel klaar voor gebruik en anders is laden ook niet echt zo'n ramp.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Het grote Android topic

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Als je wat spellekes speelt zoals Angry Birds, dan krijg je de batterij er op enkele uren al door!
                Alles hangt af van je gebruik, het is en blijft een grote display en die heeft voeding nodig.
                Met gewoon bellen of stand-by gaat die wel langer mee, enkele dagen zelfs.
                Maar als ge alles continu automatisch laat synchroniseren en updaten, dan zal het verbruik van energie ook wel wat hoger liggen.
                Hier gaat de mijne 's nachts gewoon aan de lader ... dan is die overdag altijd wel klaar voor gebruik en anders is laden ook niet echt zo'n ramp.
                Af en toe eens bellen en sms-en, meer doe ik er niet mee.
                Er was weer een update en de batterij is nu sneller leeg dan ervoor.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Het grote Android topic

                  De Wildfire (van andere types weet ik het niet) steekt ook nog een handje toe: bij het booten staat het scherm gans de tijd op zijn helderste te blinken, zal ook wel al wat energie opslorpen.

                  Een ander vraagje: na booten en aanloggen zijn er een aantal apps waarvan het icoontje (tijdelijk) anders wordt en, als je ze opstart, je de melding krijgt dat het betreffende app niet geïnstalleerd is. Na een paar minuten keren de juiste icoontjes terug en werkt alles normaal. Is dit normaal ?
                  Ik heb wel alle apps die kunnen op het SD kaartje overgezet. Een uitgelezen app daarvoor is ApptoSD.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het grote Android topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Mijn Samsung Galaxy smartphone is na een dag leeg > de batterij he mannen
                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Af en toe eens bellen en sms-en, meer doe ik er niet mee.
                    Er was weer een update en de batterij is nu sneller leeg dan ervoor.
                    Wel een ontgoocheling hé, als je leest dat die standby tot 750 uur zou moeten halen.
                    Onder 'gewoon' gebruik haal ik zowat 125h. Intensief gebruik haalt amper het einde van de dag.
                    Ik denk ook dat Froyo meer batterij verbruikt dan Eclair; sedert m'n update/upgrade moet ik mi sneller terug opladen.
                    Ik gebruik nu het toolje 'Tasker' om zoveel mogelijk zaken zoals WiFi, BlueTooth,...af te zetten 's nachts
                    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                    "Casu Consulto - Modo Fac"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het grote Android topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                      Ik gebruik nu het toolje 'Tasker' om zoveel mogelijk zaken zoals WiFi, BlueTooth,...af te zetten 's nachts
                      Ik ben misschien van de oude stempel, maar ik gebruik mijn "wijsvinger-tooltje" om hem uit te zetten als ik ga slapen.....

                      Nog iets merkwaardig: de jongste dagen bestookt Proximus de argeloze gebruiker met een internet on GSM abonnement van 4,99 euro voor..... 50 MB. (Jaja, geen typfout, vijftig MB). Met een pay & go kunnen ze nog straffer: 3 euro voor 25MB.
                      Of hoe belachelijk een operator kan zijn...
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het grote Android topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ik heb wel alle apps die kunnen op het SD kaartje overgezet. Een uitgelezen app daarvoor is ApptoSD.
                        Dat is wss het kaartje dat gekoppeld wordt idd. Je hebt trouwens geen programma's nodig om apps naar je SD over te zetten. Gewoon in je apps-menu op een app klikken en dan naar geheugenkaart verplaatsen. Dat scheelt weer installeerbaar geheugen en een icoon in je menu.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het grote Android topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ik ben misschien van de oude stempel, maar ik gebruik mijn "wijsvinger-tooltje" om hem uit te zetten als ik ga slapen.....
                          Das het beste, maar als je bereikbaar moet blijven, dan vergeet ik toch nog wel eens om BT en/of WiFi af te zetten en dankzij dat tooltje staan die functies nu wel af wanneer ik ze zeker niet nodig heb en staan ze weer aan tegen dat ik opsta en heeft de GSM de laatste info met het werk al gesynced
                          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                          "Casu Consulto - Modo Fac"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het grote Android topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Ik heb wel alle apps die kunnen op het SD kaartje overgezet. Een uitgelezen app daarvoor is ApptoSD.
                            Is normaal, SD-kaart wordt pas gescand op inhoud als al de rest al opgestart is.
                            Bij mij zijn de betreffende iconen dan gewoon helemaal niet zichtbaar tot alles volledig ingelezen is.
                            Hangt ook wat af hoe snel het geheugenkaartje is ... met een traag kaartje wordt ook heel uw toestel trager.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het grote Android topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                              Je hebt trouwens geen programma's nodig om apps naar je SD over te zetten. Gewoon in je apps-menu op een app klikken en dan naar geheugenkaart verplaatsen.
                              Dan kan je wel veel minder apps verplaatsen dan met een extra tool.
                              Nu meer plaats over houden voor apps ... voor ik de 1,56GB resterende ruimte voor apps vol heb zijn we nog een tijdje verder hoor.
                              Bij mij staan alle apps op het toestel.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X