|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
Bron : www.hetvolk.be
Citaat:
||||
|
Of het nu in de fotografie is of in een andere sector het is steeds belangrijk om de actualiteit en trends op de voet te volgen en het inzicht hebben om daar op in te kunnen spelen. Anders haalt de concurrentie je in en voor je het beseft tel je niet meer mee en kan je de boeken sluiten.
|
Citaat:
), is dit jaar gewoon niet meer gekomen.Fotografie ja, 't is en blijft een luxe product, en als het wat slechter gaat, is luxe het eerste waar de mensen proberen op te besparen. En veel mensen zijn rap content op dat gebied, van als er wat deftige kleuren op staan, en het wat scherp lijkt zijn het al schoon foto's voor velen.
|
Citaat:
|
|
||||
|
dat zijn diezelfde fotografen met hun winkeltjes die jaren geleden ineens commodore 64's begonnen te verkopen ... en die bij de opkomst van de digitale fotografie vonden dat de traditionele fotografie veel mooier was dan die (toen nog ) low-res digitale zooi
mijn trouwfoto's zitten ergens in een kast er is een punt dat iets goed genoeg is . als de foto's van oma haar aldi-cameraatje nu goed genoeg zijn voor die mensen , dan is toch iedereen gelukkig . de afgelopen weken tijdens mijn fietstochten heel veel mensen gezien die in parkjes en op pleintjes hun kindjes aan het fotograferen waren voor de communniekaartjes/uitnodigingen/... met een zeer uiteenlopend gamma aan fototoestelletjes toen olympus de c400L uitbracht had men moeten reageren en op de digitale kar springen . in het dorpje waar ik woon heb ik nog een ander probleem : daar zijn enkel kleine zelfstandigen , die openen om 10u , sluiten om 12u , eten tot 14u en doen dan open tot 17:30 . ik werk van 9 tot 17u en ben pas lang na 18u terug in mijn dorpje . dus zelfs al zou ik nog filmpjes laten ontwikkelen , dan zal het ook kruidvat/fnac of whatever in het shoppingcenter of benzinestation worden
|
Het is jaren geleden dat ik nog eens foto's heb laten ontwikkelen in een fotozaak.Mijn laatste filmroletjes gingen naar kruidvat,veel goedkoper en ik was tevreden van de kwaliteit.
Nu we digitaal werken kn ik ook met mijn kaartje naar de fotograaf hier 4 km verder.Deze laat ze ontwikkelen bij spector.Het kost bij spector online 39 cent per foto.Dus zal het in een fotozaak niet goedkoper zijn. Nu betaal ik bij pixum 1 cent per foto,fotos zijn afgedrukt op fuji papier en kwaliteit is goed. Ik weet ook wel dat de fotozaak niet op kan tegen de online labs maar ik kijk toch naar het enorme prijsverschil. mir
|
Hoor ze klagen.
En ondertussen woekerprijzen vragen voor fotomateriaal en in heel veel gevallen ook nog GSM's verkopen. Niet moeilijk dat er geen volk meer over de vloer komt als je enkel nog op bestelling werkt. Een c-pol filterke? Jaja, geen probleem ik zal het bestellen. Binnen 5 dagen is het waarschijnlijk aangekomen... Yeah right, keep it. En maar klagen dat 'hun klienten' alleen maar online kopen, tja hoe zou dat komen? Zo kan je de lijn doortrekken naar andere kleinhandels, zoals wit- en bruingoed zaken. Vroeger had je in ieder dorp wel een locale technische electronica zaak met de dagdagelijkse gebruikstoestellen. Die moeten ook opboksen tegen gigantische ketens die volume kortingen krijgen door de leveranciers. Ze zijn denk ik soms nog goedkoper als ze hun voorraad bij een folderactie aankopen bij een keten ipv bij hun eigen leveranciers. Tja, het is nu eenmaal de harde wereld van vrije handel en de consument kiest dikwijls voor het iets goedkopere boven kwaliteit. En geef toe, in ons geval gaan we toch ook dikwijls op zoek naar de goedkoopste zaken (konijn, SD-kaart, Corné...) om ons materiaal aan te schaffen. We zouden stom zijn moesten we het niet doen. Wie zij wij om voor hun te beslissen...?
http://www.neqo.be Laatst gewijzigd door NeQo; 30 april 2007 om 21:02 |
|
||||
|
Citaat:
de plaatselijke winkel vroeg 1000 euro extra... men ip5000 bij de plaatselijke actionshop gekocht. 10 euro duurder dan in de goedkopere pcwinkel
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
![]() |