Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HD video bewerken. van externe HD of van C schijf?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HD video bewerken. van externe HD of van C schijf?

    deze zomer op reis zou ik mijn HD filmpjes moeten bewerken op mijn laptop (adobe premiere CS3) en ik vroeg me af wat de beste manier van werken zou zijn. Ik kan de bronbestanden laten staan op mijn interne harde schijf en ze vandaar bewerken in adobe premiere of ik kan ze bewerken via een externe (usb bus powered) 5400rpm usb harde schijf. Aangezien ik niet meteen zo'n schijfje heb om het uit te proberen, vroeg ik me af of ik een verschil in snelheid zou merken...? Ik neig naar zo'n externe HD omdat ik denk dat het misschien sneller zou zijn omdat mijn interne schijf dan niet zo zwaar zou belast worden om op die manier beter het gebruikte programma te laten draaien...

    weet er iemand hier meer over?
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: HD video bewerken. van externe HD of van C schijf?

    interne HD: je moet alles van je interne hd lezen bijgevolg gaat deze een pak trager zijn (tegelijk u OS, u programme en u filmke lezen)
    externe HD: nu is het probleem van HD iets minder maar het grote probleem gaat u cpu zijn... aangezien video editing veel rekenkracht vraagt en u usb schijfke u processor gaat gebruiken om te rekenen...
    het zou veel beter zijn moest je u hd via een esata of firewire poort kunnen aansluiten(maar meestal niet aanwezig op ne laptop) aangezien deze niet de cpu zullen belasten maar een eigen processor hebben.

    op voorwaarde dat u cpu sterk genoeg is gaat de externe de snelste oplossing zijn aangezien laptop HDkes (en dat is die externe ook) doorgaans al niet zo snel zijn
    hou wel een beetje temperatuur van u laptop in het oog want anders zou hij zichzelf wel eens in brand durven steken...

    over wat spreken we eigenlijk als we het over u laptop hebben?
    Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

    Comment


    • #3
      Re: HD video bewerken. van externe HD of van C schijf?

      Oorspronkelijk geplaatst door ekke Bekijk bericht

      over wat spreken we eigenlijk als we het over u laptop hebben?
      nie zo vet hoor een dual core 1.5ghz-ke met 2gig ram
      alle rauwe power zit in mijnen vaste pc, maar die kan ik moeilijk meepakken

      firewire zou inderdaad een hele mooie oplossing zijn, helaas vind je nergens portable hd's met firewire aansluiting (laat staan zonder voeding)
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: HD video bewerken. van externe HD of van C schijf?

        Ik denk dan een externe schijf via e-sata de snelste oplossing zou zijn. (ik heb een pci express laptop kaartje hiervoor, wellicht bestaat dit ook op pcmcia)
        Happy to be a MACcie
        Visit http://www.kurtwarlop.com for more

        Comment

        Working...
        X