Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HD op VTM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HD op VTM

    Bekijk je tv-programma's, films en series rechtstreeks live of uitgesteld in replay, raadpleeg je tv-gids en geniet van exclusieve inhoud over sport, films, series ... Proximus Pickx is beschikbaar op al je schermen: pc, smartphone, tablet en tv.



    zijn er hier mensen die aan de voorwaarden voldoen ?

    en zo ja, is er een groot verschil waar te nemen ?

    graag jullie bevindingen om te zien of 't de moeite is om dit jaar al een full-hd tv aan te kopen
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

  • #2
    Re: HD op VTM

    Mijns inziens is het nog te vroeg om je TV te vervangen door een HD toestel.

    Wat is er momenteel HD (AFAIK)

    - bepaalde satteliet kanalen
    - Xbox 360 en PS3 games
    - HD-DVD en blueray films

    - en binnenkort een paar vtm soaps op voorwaarde dat je een INDI decoder hebt. Er zijn niet veel gemeenten die bij integan zijn (ipv telenet) en hier dus aanspraak op kunnen maken.
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

    Comment


    • #3
      Re: HD op VTM

      Voor die zever ga ik mij geen HD aanschaffen hoor, indien NGC HD gaat, wil ik het misschien eens overwegen
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: HD op VTM

        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        Voor die zever ga ik mij geen HD aanschaffen hoor, indien NGC HD gaat, wil ik het misschien eens overwegen

        Comment


        • #5
          Re: HD op VTM

          Iedereen die nu al een decoder heeft om digitale tv te kunnen bekijken zal dus binnenkort een nieuwe decoder moeten kopen als ze High-Definition willen zien.
          De meeste van die decoders zijn minder dan twee jaar oud, en geen enkele is compatibel met HD-TV.

          Alle hard-disk recorders kunnen ook meteen naar de schroothoop, en de dvd-recorders kunnen ook al niet overweg met High-Definition tv-signalen.
          Het overgrote deel van de plasma's en TFT's dat de laatste jaren verkocht is, is niet compatibel met de nieuwste HD-norm (vanaf eind vorig jaar werden er pas meer HD-ready tv's verkocht, die norm was voordien alleen voor de duurste toestellen voorbehouden).

          Ik kijk gelukkig nog steeds analoog, op een tv met een gewoon beeldscherm, geen plasma of TFT dus, en ik gebruik zelfs nog een VHS-videorecorder . Zolang ik het kan blijven uitstellen, zoveel meer kans heb ik dat er tegen dan een nieuwe standaard is, die dan ook wat goedkoper geworden is.

          Nu worden er veel gewone tv's (die meestal nog goed werken) afgedankt om toch maar zo'n plat scherm in huis te halen (dat dan meestal zelfs nog een slechter beeld geeft)....
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: HD op VTM

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Iedereen die nu al een decoder heeft om digitale tv te kunnen bekijken zal dus binnenkort een nieuwe decoder moeten kopen als ze High-Definition willen zien.
            De meeste van die decoders zijn minder dan twee jaar oud, en geen enkele is compatibel met HD-TV.

            Alle hard-disk recorders kunnen ook meteen naar de schroothoop, en de dvd-recorders kunnen ook al niet overweg met High-Definition tv-signalen.
            Het overgrote deel van de plasma's en TFT's dat de laatste jaren verkocht is, is niet compatibel met de nieuwste HD-norm (vanaf eind vorig jaar werden er pas meer HD-ready tv's verkocht, die norm was voordien alleen voor de duurste toestellen voorbehouden).

            Ik kijk gelukkig nog steeds analoog, op een tv met een gewoon beeldscherm, geen plasma of TFT dus, en ik gebruik zelfs nog een VHS-videorecorder . Zolang ik het kan blijven uitstellen, zoveel meer kans heb ik dat er tegen dan een nieuwe standaard is, die dan ook wat goedkoper geworden is.

            Nu worden er veel gewone tv's (die meestal nog goed werken) afgedankt om toch maar zo'n plat scherm in huis te halen (dat dan meestal zelfs nog een slechter beeld geeft)....
            Idd, idem voor mij, zelfs nog geen breedbeeld !( Sony Triniton van 2000)
            ( de meeste mensen zetten een gewoon 4:3 beeld schermvullend, trekt op niks, allemaal brede personen, en anders met 2 vertikale zwarte banden, is het formaat zoals bij een 51cm scherm)
            Ik kijk toch haast geen TV, en heb niet het gevoel dat ik iets mis
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: HD op VTM

              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              Idd, idem voor mij, zelfs nog geen breedbeeld !( Sony Triniton van 2000)
              ( de meeste mensen zetten een gewoon 4:3 beeld schermvullend, trekt op niks, allemaal brede personen, en anders met 2 vertikale zwarte banden, is het formaat zoals bij een 51cm scherm)
              Ik kijk toch haast geen TV, en heb niet het gevoel dat ik iets mis
              Ik heb ook geen breedbeeld-tv, maar net tijdens het niews, lieten ze een reportage zien waarbij een 4:3 beeld uitgerokken werd om er toch maar breedbeeld van te maken (met onder en boven een zwarte balk dus) .

              Ik zie ook geregeld breedbeeld-tv's spelen, en dan hebben ze 4:3 beeldformaat uitgerokken tot breedbeeld, dan ziet iedereen er inderdaad heel breed uit. Maar als ik dan tegen die mensen zeg dat de beeldverhoudingen niet kloppen, dan beweren ze allemaal dat die beelden niet uitgerokken zijn omdat die tv dat op één of andere manier herberekent .

              Uitrekken blijft uitrekken, als ik een 4:3 foto op 3:2 formaat wil brengen, dan heb ik twee keuzemogelijkheden. Ik kan er een stukje afsnijden, of ik kan ze uitrekken, maar dat laatste zal geen enkele fotograaf doen .
              (Dat is maar een voorbeeld, want ook mijn compactje staat op 3:2 beeldverhouding, dan snij ik er in de camera zelf al een stukje af .)
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: HD op VTM

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Nu worden er veel gewone tv's (die meestal nog goed werken) afgedankt om toch maar zo'n plat scherm in huis te halen (dat dan meestal zelfs nog een slechter beeld geeft)....
                Dat klopt inderdaad. Vele goedkopere flatscreens geven een verschikkelijk beeld wanneer je er gewoon analoog mee kijkt. Vooral LCD's hebben hier last van. Je hebt bij de goedkope LCD's veel last van ghosting en gekartelde randen. Dat is ergens logisch, aangezien LCD oorspronkelijk ontwikkeld is voor stilstaande beelden (zoals pc-schermen) en plasma voor bewegende beelden.
                Voor mij dus ook nog steeds mijn oude Sony (4:3), maar als die de geest geeft, zal het plasma worden denk ik. Hopelijk tegen dan voor een zacht prijsje en full HD compatible!
                Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                http://www.orlik.be

                Comment


                • #9
                  Re: HD op VTM

                  Off-topic:
                  Wat ik nog altijd smeerlapperij, een dikke schande vindt is dat in een tijd dat bijna iedereen het 14:3 formaat kan bekijken, de meeste stations en films nog altijd diene zwarte kl***band onder en boven een beeld tonen.
                  Dat ze eerst met diene zever stoppen en dan pas met Blue Ray, HD en wat nog allemaal beginnen.
                  Kopen de meeste tegenwoordig nen 14:3 formaat plasma en 20 % van uw beeld is nog zwart.

                  PS: hier is ook nog alles analoog, maw een kast van een CRT-TV, ne VHS video ( maar wel met PDC ), geen bakske van Telenet, geen schotel tegen mijne gevel, en NOOIT ...... ik herhaal NOOIT betaal-TV in mijn kot. Afzetterij is dat. Punt.
                  BD0723BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: HD op VTM

                    Mijn philips lcd is hd en ik zie er nooit zwarte randen op ook. het toestel vormt het beeld heel goed zodat er nooit zwarte randen zijn.

                    Met de hd ben ik nog niets want ik heb nog geen decoder van 259 €

                    Beste tv op dit moment met analoge tuner is nog altijd pioneer al moet ik zeggen dat mijn analoge tuner in dephilips ook heel goed is. sharp is daar net heel slecht in.
                    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

                    Comment


                    • #11
                      Re: HD op VTM

                      Mij heeft die INDi tot nu toe alleen geld opgebracht. Ik heb al 6 maand digitale televisie. Ik zag de bui van HD al hangen en besloot de decoder niet te kopen maar te huren aan 5 euro per maand. Nu heb ik een bon gekregen van 99 euro (aankoopprijs van die box) te gebruiken bij de aankoop van een nieuwe box. Dus 6x5 euro heb ik betaald en 99 euro heb ik gekregen. 69 euro winst tegenover iemand die nu from scratch op de HD kar springt.
                      Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

                      Comment


                      • #12
                        Re: HD op VTM

                        Oorspronkelijk geplaatst door Orliksken Bekijk bericht
                        Je hebt bij de goedkope LCD's veel last van ghosting en gekartelde randen.
                        Goedkope LCD's geven misschien wel dit probleem.
                        Als je de meeste CRT's bezien en ook de duurdere reeksen dan heb je niet het probleem van gekartelde lijken maar van kromme lijnen. Zeker langs de zijkanten van het scherm en da's ook niet plezant om naar kijken, zeker niet als je foto's (stilstaande beelden) bekijkt. En stilstaande beelden kunnen evengoed het decor zijn bij een nieuwsuitzending of zo ...
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: HD op VTM

                          Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                          Off-topic:
                          Wat ik nog altijd smeerlapperij, een dikke schande vindt is dat in een tijd dat bijna iedereen het 14:3 formaat kan bekijken, de meeste stations en films nog altijd diene zwarte kl***band onder en boven een beeld tonen.
                          Dat ze eerst met diene zever stoppen en dan pas met Blue Ray, HD en wat nog allemaal beginnen.
                          Kopen de meeste tegenwoordig nen 14:3 formaat plasma en 20 % van uw beeld is nog zwart.

                          PS: hier is ook nog alles analoog, maw een kast van een CRT-TV, ne VHS video ( maar wel met PDC ), geen bakske van Telenet, geen schotel tegen mijne gevel, en NOOIT ...... ik herhaal NOOIT betaal-TV in mijn kot. Afzetterij is dat. Punt.

                          Films zijn ook niet in 16/9 opgenomen maar anamorph.
                          Dus je moet zwarten randen hebben.

                          De mensen die zeggen dat ze nooit zwarte randen hebben missen 20% van de film vermits hun tv het beeld opblaast. Links/rechts valt beeld weg, en de kwaliteit gaat achter uit.

                          Heeft iemand hier al indi met het HD pakket?
                          Zit National HD er nu definitief bij?

                          Het 'kl*te' aan digitv is dat je geen TV's extra kunt ophangen.
                          We zitten hier met 3 tv's. Komen er ooit kinderen bij met 4. En ik ga niet 4x een abbo bij indi nemen. Rotzakjes zijn het.
                          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                          Comment


                          • #14
                            Re: HD op VTM

                            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Voor die zever ga ik mij geen HD aanschaffen hoor, indien NGC HD gaat, wil ik het misschien eens overwegen
                            Gisteren kondigden ze op NGC aan dat ze binnenkort bepaalde programma's in HD gaan uitzenden. Ik weet wel niet of dit dan voor iedereen geldig is vermits wij NGC ontvangen via Indi.
                            Wij zijn hier wel "verplicht" om Indi te nemen vermits Telenet digitale televisie hier niet beschikbaar is. Dat noemen ze dan een vrije markt en eerlijke concurrentie.
                            Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                            Bezoek mijn foto's online

                            Comment


                            • #15
                              Re: HD op VTM

                              wie wil er nu naar VTM zien ...
                              www.Klikkerdeklik.be
                              Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                              Comment

                              Working...
                              X