Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Harley Dealers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Harley Dealers

    N.m.v.t.
    Last edited by w00ha; 4 juni 2012, 11:37.

  • #2
    Re: Harley Dealers

    Oew, dat kot zou voor mij te klein zijn.
    Maar troost je, het is in elk vak ergens bij een of andere pipo hetzelfde.

    Let wel : ik ben geen Harley Liefhebber en ik zou er ook geen over de vloer willen hebben maar als je betaalt met goed geld heb je recht op goeie service of ten minste een zekere vorm van beleefde aandacht. Ongeacht wat je koopt.

    Maar eerlijk gezegd, had je dat nog niet eerder in de smiezen toen je hem kocht ?

    Wat ik vervolgens helemaal niet versta is dat zo'n zaken blijven bestaan

    Maar even tegengas geven nu, ook met naam en adres.
    Betreft auto-motor-foto gaan ze me niet te veel op de mouw spelden maar inzake tv, koelkast, kookplaten enzo ben ik geen expert. Als ik een diepvriezer nodig heb ga ik eerst naar de kelder van Verfaillie-Bauwens in Waardamme, daar zit de technische dienst en dan vraag ik altijd eerst om een klapken met een van de techniekers. Dat kost me niks en ik ga vervolgens verder op hun advies. Nog nooit iets verkeerds mee voorgehad.

    Comment


    • #3
      Re: Harley Dealers

      N.m.v.t
      Last edited by w00ha; 4 juni 2012, 11:38.

      Comment


      • #4
        Re: Harley Dealers

        ga geen boodschappen doen als je honger hebt.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Harley Dealers

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          ga geen boodschappen doen als je honger hebt.
          grt,bouk.
          Ja bouk, dat is de nagel op de kop

          Wat zeggen ze vaak...hoe ouder, hoe gekker?

          Comment


          • #6
            Re: Harley Dealers

            Gewoon geen Harley kopen. Die dingen zijn niet gemaakt om te rijden maar om ergens te staan pronken. En als je dan toch besluit om er een te kopen, koop er dan meteen een boel materiaal bij om hem ergens langs de kant te herstellen. Men koopt meestal een Harley voor het imago. Als je echt een goeie betrouwbare moto wil, koop dan een Japanner of een BMW.
            Last edited by nomino; 22 april 2012, 09:36.
            Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

            Comment


            • #7
              Re: Harley Dealers

              Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
              Gewoon geen Harley kopen. Die dingen zijn niet gemaakt om te rijden maar om ergens te staan pronken. En als je dan toch besluit om er een te kopen, koop er dan meteen een boel materiaal bij om hem ergens langs de kant te herstellen. Men koopt meestal een Harley voor het imago. Als je echt een goeie betrouwbare moto wil, koop dan een Japanner of een BMW.
              50 jaar geleden misschien,
              dat merk is er wel al op vooruit gegaan hoor...
              die vooroordelen mogen langzaamaan de wereld uitgaan,

              of moeten we bij bmw blijven zeggen dat hun cardans niks waard zijn en het olieboten zijn met slechte ontkoppelingen?
              of dat honda geen power heeft,
              dat ducati roest in de catalogus?
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #8
                Re: Harley Dealers

                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                50 jaar geleden misschien,
                dat merk is er wel al op vooruit gegaan hoor...
                die vooroordelen mogen langzaamaan de wereld uitgaan,

                of moeten we bij bmw blijven zeggen dat hun cardans niks waard zijn en het olieboten zijn met slechte ontkoppelingen?
                of dat honda geen power heeft,
                dat ducati roest in de catalogus?
                Ieder zijn mening Koeno maar ik blijf erbij dat Harley geen waar voor zijn geld biedt. De prijzen voor een Harley zijn onnodig hoog en worden volgens mij enkel bepaald door het imago en de naam. De verhouding prijs/kwaliteit klopt gewoon niet. En wat de betrouwbaarhied betreft, wat mij opvalt tijdens toertochten is dat de meeste pannes voorkomen bij een Harley.
                Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

                Comment


                • #9
                  Re: Harley Dealers

                  Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                  Gewoon geen Harley kopen. Die dingen zijn niet gemaakt om te rijden maar om ergens te staan pronken. En als je dan toch besluit om er een te kopen, koop er dan meteen een boel materiaal bij om hem ergens langs de kant te herstellen. Men koopt meestal een Harley voor het imago. Als je echt een goeie betrouwbare moto wil, koop dan een Japanner of een BMW.
                  Ik stel steeds dezelfde vraag bij dit commentaar:

                  Heb je ooit met 'n Harley gereden?...zoniet, is dit commentaar ongegrond.

                  Ik heb met Kawa en BMW gereden, maar 'n Harley is wel meer als imago alleen hoor.
                  In mijn straat woont 'n ex zwaantje-rijkswachter.
                  Die heeft 23 jaar zowat op alles gereden...winter en zomer.
                  Zijn oordeel was, nadat hij op m'n Harley had gereden, geef mij maar 'n Harley.
                  Die had wel op iedere Japanner en Duitser gereden, maar vond de Harley nog steeds het meest aangename.
                  Als je kilometers rijdt, dan is 'n softail zalig om mee te rijden. Ik heb dat gevoel nooit met 'n Vulcan gehad.
                  Dat Harley duur is of voor H$ staat, dat is net zo bij BMW, mercedes, lexus....etc
                  Een Harley heeft iets en dat is uitstraling. Niet voor niets dat alle Japanners er 'n copie van maken.
                  Kawasaki verkoopt alleen graag nieuwe motoren en heeft geen na service of optie's. Bij HD kan je nu nog stukken krijgen van 'n VLC liberator uit 1940. Dat zegt genoeg voor mij.
                  Last edited by w00ha; 22 april 2012, 11:14.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Harley Dealers

                    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    Ik stel steeds dezelfde vraag bij dit commentaar:
                    Heb je ooit met 'n Harley gereden?...zoniet, is dit commentaar ongegrond.
                    .
                    Ik heb wel met een Harley gereden maar deze was niet mijn eigendom.
                    Hij was van een vriend die hem nieuw had gekocht, ook zijn vrouw had een nieuwe Harley. Beiden hebben hem van ellende weggedaan. Meerdere van mijn vrienden hadden een Harley en ook zij besloten hem weg te doen wegens te veel panne.
                    Een vriend van mij heeft enkele jaren in Lommel een gekend cafe uitgebaat (Route 66) waar vele Harley rijders kwamen en daar heb ik genoeg gezien en gehoord. Mijn vriend was ook de organisator van de Super Rally en de Dragrace in Lommel. Ook hier kwamen veel Harley rijders en ook daar heb ik genoeg gezien. Daarom mijn besluit om nooit een Harley te kopen.
                    Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Harley Dealers

                      Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                      Ik heb wel met een Harley gereden maar deze was niet mijn eigendom.
                      Hij was van een vriend die hem nieuw had gekocht, ook zijn vrouw had een nieuwe Harley. Beiden hebben hem van ellende weggedaan. Meerdere van mijn vrienden hadden een Harley en ook zij besloten hem weg te doen wegens te veel panne.
                      Een vriend van mij heeft enkele jaren in Lommel een gekend cafe uitgebaat (Route 66) waar vele Harley rijders kwamen en daar heb ik genoeg gezien en gehoord. Mijn vriend was ook de organisator van de Super Rally en de Dragrace in Lommel. Ook hier kwamen veel Harley rijders en ook daar heb ik genoeg gezien. Daarom mijn besluit om nooit een Harley te kopen.
                      OK, dat noem ik al 'n serieuze gegronde verklaring.
                      Maar kan je ook vertellen, zonder er 'n battle over te willen beginnen, wat het meest voorkomend probleem van de panne was? Gewoon uit nieuwsgierigheid. BV: welk model, welk jaar en vooral welke dealer?
                      Ik leer graag wat bij en zeker voor 'n evt nieuwe aankoop.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Harley Dealers

                        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        OK, dat noem ik al 'n serieuze gegronde verklaring.
                        Maar kan je ook vertellen, zonder er 'n battle over te willen beginnen, wat het meest voorkomend probleem van de panne was? Gewoon uit nieuwsgierigheid. BV: welk model, welk jaar en vooral welke dealer?
                        Ik leer graag wat bij en zeker voor 'n evt nieuwe aankoop.
                        Moeilijk te zeggen wOOha maar wat ik wel kan zeggen dat het niet type gebonden was. De problemen hadden meestal met de motor te maken. Niet meer starten, ontstekingsproblemen, lekkage enz... De klanten die indertijd in de Route 66 kwamen, kwamen uit alle windstreken, ook vele Nederlanders, dus moeilijk te zeggen van welke dealer de motor kwam. En misschien ben je ook ooit op de Dragrace en Superrally in Lommel geweest. Als dat zo is, weet je dat daar zo'n 15000 tot 25000 man was.
                        Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Harley Dealers

                          Ik heb ooit een Yamaha DT brommerke gehad en dat ding was onverslijtbaar
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #14
                            Re: Harley Dealers

                            Ik heb nog nooit met een Harley gereden en dus geen recht tot spreken, en iedereen zijn smaak natuurlijk. Het lijdt geen twijfel dat de kwaliteit van de Harleys erop vooruit is gegaan de laatste jaren maar dit alles bewijst dat het jaren decennia duurt om een positieve reputatie op te bouwen die je op enkele jaren kan ruïneren ?
                            Het is echt geen 50 jaar geleden dat ik Lesley Simoens van Blankenberge van koleire met sleutels heb zien smijten en ik citeer hem : "we zijn ermee ge****t met die Harleys.
                            Kijk eens, je hebt liefhebbers van alle soorten en ik heb in de garage een BSA 350 staan uit 1954. Ik was toen al mijn Kawa's gewend en ik heb met die BSA hooguit twee keer gereden, dat ding trok niet, remde niet en zwom iedere bocht in. Twee keer naar de tandarts gemoeten om mijn vullingen te laten vernieuwen en wat je aan die spiegels hebt is me ook totaal duister. Nochtans heb ik op café verhitte discussies gehad met echte BSA liefhebbers die de baanligging en de remmen superieur vinden en dat ze me compleet verloren gingen rijden.
                            Van mijn ouwe Kawa 1300 kan ik zeggen dat hij nog altijd trilvrij draait, zoemt is het woord, die spiegels trillen niet, dat ding remt tenminste en heeft een motorsoepelheid en koppel waar heel wat moderne motoren mogen van dromen.
                            Maar de moderne motorrijders kijken daar nu meewarig naartoe met opmerkingen : ach, nog een van die oude krakers die hard gaan.
                            Jaar of vier geleden voor mijn zoon (hij had nog geen rijwijs) een Honda XR650 gaan halen in de Limburg, met tappenbanden. Ik ben onderweg twee keer moeten stoppen omwille van geen gevoel meer in mijn handen, en weeral naar de tandarts natuurlijk.

                            Twee jaar geleden een Husaberg supermotard gaan halen met baanbanden, jonge, ik was daar niet gerust in. Zenuwachtig !!!!! Hij én ik.
                            15 jaar geleden (de tijd gaat snel) moest ik voor een collega die niet kon rijden een BMW 900 boxer halen ook ergens rond Antwerpen. Ik weet dat die motoren van de betrouwbaarste waren ooit maar ik heb me de hele tijd geërgerd aan de luiheid, het omvalgevoel bij gasgeven en voornamelijk het gerammel. Ik kon iedere klep, iedere zuiger, ieder tandwiel horen en voelen draaien en nee, hij was niet versleten.
                            Het is gek hoe één ervaring je zeer kan bevooroordelen voor de rest van je leven, Ducati heeft er zich na jaren bovenop gewerkt maar ik herinner me nog altijd die keer, nu zowat 30 jaar geleden (ik had mijn KZ 900) nog dat ik een Ducati met pech zag staan langs de ring rond Brussel. Ik gestopt om te helpen (dat was toen nog de erecode). Hij had een lek aan zijn benzinekraan en was zodanig aan het morrelen geweest dat hij ze afgebroken had, een PLASTIEKEN benzinekraan. Tot zover Ducati van toen (ik herinner me geen model meer). Moest je met mijn 900 eens proberen.
                            Er waren toen geen GSM's en ik kon die jongen enkel aanbieden om hem mee te voeren naar de volgende praatpaal.

                            Het idee dat je met een motor moet hebben gereden om een oordeel te vellen is dan ook compleet uit de lucht gegrepen, je moet een hele tijd met een motor hebben gereden om de eigenzinnigheid te snappen, en dan nog iets snappen van de techniek erachter, ze hebben al talloze pogingen gedaan om een tweecilinder zacht te laten draaien, tot en met het monteren van tegenbalansgewichten die de tegenovergestelde kant op draaiden (Yamaha TX750 om maar iets te zeggen). Mijn 1300 zoemt, en als je gas geeft gaat dat zoemen alleen maar iets luider klinken.
                            Met de moderne supermotoren ben ik niet vertrouwd want ik rij me daar gegarandeerd mee te pletter. Om eerlijk te zijn : het enige wat me in mijn oude dag nog interesseert zijn de lijnmotoren van BMW. Je HOORT gewoon dat dit goed zit.
                            Iedereen kent toch de truc om zonder stethoscoop naar een motor te luisteren ? Grote schroevendraaier met doorlopende schacht met zijn bit tegen de locatie duwen en met de andere kant je oor- hoe heet dat ding dat je toeduwt als je teveel last hebt van lawaai flink naar binnen duwen, of juist achter je oorschelp. Dan krijg je informatie door via beengeleiding. Een wondere wereld gaat voor je open.
                            Voor een Harley zou ik de eerste methode kiezen, daar heb je nog enige demping

                            PaulM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Harley Dealers

                              Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                              En wat de betrouwbaarhied betreft, wat mij opvalt tijdens toertochten is dat de meeste pannes voorkomen bij een Harley.
                              helaba, HD's vallen niet in panne, die doen onderhoud langs de weg hé
                              D90 - D70 - F80 + glas

                              Comment

                              Working...
                              X