Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 51 t/m 57 van 57

Discussie: hardlopen

Standaard Re: hardlopen

Binnen de uur gefinisht :-)
    Daarna nog even tussen pot en pint gedaan met 3 BD'ers en mijn ouders/supporters. Bachus1909 & Francis1950 bedankt.
    Laatst gewijzigd door Rogier; 26 mei 2018 om 14:47
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

Even een 5-tal km gaan lopen onder de middag. Niet erg verstandig want het was heet en heb een paar keer tegen mijn limiet aangelopen. Maar ja.., wat wil je een koper heeft nood aan zijn portie endorphines...
    Leeft en LAAT LEVEN !

Ik loop ook graag en regelmatig waar soms legt je eigen lichaam je wat rust op (pijnlijke knieën, stressfractuur,...) en dan kom je in een omgekeerde spiraal terecht: frustratie en slecht gevoel...
    Ik heb onlangs een alternatief ontdekt dat kan afgewisseld worden met lopen: de kickbike (ook nog genoemd: step, loopfiets, trottinette...).
    Wie is nog bekend hiermee en/of gebruikt dit actief?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erpuntgee Bekijk bericht
    Ik loop ook graag en regelmatig waar soms legt je eigen lichaam je wat rust op (pijnlijke knieën, stressfractuur,...) en dan kom je in een omgekeerde spiraal terecht: frustratie en slecht gevoel...
    Ik heb onlangs een alternatief ontdekt dat kan afgewisseld worden met lopen: de kickbike (ook nog genoemd: step, loopfiets, trottinette...).
    Wie is nog bekend hiermee en/of gebruikt dit actief?
    Op voorwaarde dat je af en toe van trapbeen wisselt zal dat wel niet slecht zijn. Maar als je steeds hetzelfde afduwbeen gebruikt is dat niet zo goed voor die ene kan en uiteraard de wervelkolom. Wij noemen dat dan een unilaterale sport en dat belast vooral één kant van het lichaam.
    En van rust gesproken kan ik ook meespreken. Een totale Achillespees ruptuur gehad enkele jaren terug, een pacemaker moeten laten plaatsen, maar telkens teruggekomen, weliswaar op een lager niveau. Maar eens de microbe van het sporten te pakken verlies je die nooit meer...
    Leeft en LAAT LEVEN !

Correct, het is belangrijk regelmatig van afzetbeen te wisselen, dat kan om de drie, vijf, zeven,... stappen zijn.
    Je kunt langzaam en met lange halen steppen, of snel (sprint), knieën hoog heffen, lang of kort uitzwaaien,...
    Er komt wat techniek bij kijken maar niet in die mate dat het een moeilijke sport is.
    Het is uiteindelijk gewoon zeer simpel en het levert quasi onmiddellijke voldoening op.
    Het gaat ook sneller dan gewoon lopen en de sensatie van snelheid is (bij mij toch) een motivator.
    Het is zeker even inspannend als lopen én je gebruikt meer spieren.
    Je hebt echter veel minder de schokkende belasting waardoor minder (lees niet: geen) kans op blessures.
    En belangrijk: je kunt het van thuis uit doen, je hoeft je niet eerst ergens naar één of andere specifieke infrastructuur te verplaatsen, net zoals bij lopen.
    En, belangrijkste boven alles: het moet leuk zijn

Nog even ter verduidelijking: ik heb het niet over het type step dat de kinderen gebruiken, maar over dit (als voorbeeld):
    https://kickbike.com/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erpuntgee Bekijk bericht
    Correct, het is belangrijk regelmatig van afzetbeen te wisselen, dat kan om de drie, vijf, zeven,... stappen zijn.
    Je kunt langzaam en met lange halen steppen, of snel (sprint), knieën hoog heffen, lang of kort uitzwaaien,...
    Er komt wat techniek bij kijken maar niet in die mate dat het een moeilijke sport is.
    Het is uiteindelijk gewoon zeer simpel en het levert quasi onmiddellijke voldoening op.
    Het gaat ook sneller dan gewoon lopen en de sensatie van snelheid is (bij mij toch) een motivator.
    Het is zeker even inspannend als lopen én je gebruikt meer spieren.
    Je hebt echter veel minder de schokkende belasting waardoor minder (lees niet: geen) kans op blessures.
    En belangrijk: je kunt het van thuis uit doen, je hoeft je niet eerst ergens naar één of andere specifieke infrastructuur te verplaatsen, net zoals bij lopen.
    En, belangrijkste boven alles: het moet leuk zijn

Nog even ter verduidelijking: ik heb het niet over het type step dat de kinderen gebruiken, maar over dit (als voorbeeld):
    https://kickbike.com/
    Ach inderdaad, dit is een volwassener vervolg van de vroegere step.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Zo deze ochtend maar weer eens 20km afgelegd in iets van 2uur en 10min.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3

Soortgelijke discussies

1. Hardlopen is heeeeeerlijk.......
    Door KCfoto in forum Actie
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 13 juli 2009, 20:24

Regels voor berichten