Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hard disk van iMac vervangen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hard disk van iMac vervangen

    iemand hier die ervaring heeft met het zelf vervangen van een hard disk bij een iMac?
    mijn hdd begint serieus traag te worden en ik zou dus de disk willen vervangen.
    Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

  • #2
    Re: hard disk van iMac vervangen

    YouTube:

    Comment


    • #3
      Re: hard disk van iMac vervangen

      dat ziet er niet zo moeilijk uit, maandag een andere disk gaan kopen en de image overzetten. thnx
      Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

      Comment


      • #4
        Re: hard disk van iMac vervangen

        Maakt die HDD veel lawaai soms?
        Het is niet omdat uw iMac traag geworden is dat de HDD daarom moet vervangen worden.
        Misschien eens alles opnieuw installeren en programma's dat u niet of zelden gebruikt niet meer installeren.
        En vergeet niet dat er soorten iMac's zijn. Youtube heeft enkele voorbeelden maar ik zou toch eerst even DEZE site een bezoekje brengen voor u eraan begint.
        Maar probeer eerst maar eens met uw iMac op te kuisen met Onyx.
        HIER enkele tips.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: hard disk van iMac vervangen

          Onyx schijnt niet meer te werken op Mavericks, zelfs de versie voor Maverick wil bij mij niet starten.

          Comment


          • #6
            Re: hard disk van iMac vervangen

            het is wel degelijk een probleem met de hdd (geeft SMART fouten) en is een reeks iMac's met allemaal seagate hdd's die dezelfde problemen hebben.
            Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

            Comment


            • #7
              Re: hard disk van iMac vervangen

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              ....Misschien eens alles opnieuw installeren en programma's dat u niet of zelden gebruikt niet meer installeren.....
              Best wel grappig dat te lezen. Twintig lang was dat één van die Windows adviezen waar Mac eigenaars zich vrolijk over maakten.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • #8
                Re: hard disk van iMac vervangen

                ik was ook wel een beetje verrast toen ze bij een filmpje over de demontage toonden dat het scherm van LG is
                Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

                Comment


                • #9
                  Re: hard disk van iMac vervangen

                  Als je naar een SSD wil overgaan, moet je zien dat je trim aanzet. OSX doet dat niet automatisch bij niet-Apple SSD's. Zie http://www.mactrast.com/2011/07/how-...-in-os-x-lion/

                  Apple gebruikt al jaren schermen van LG en Samsung. Samsung is een van de belangrijkste toeleveranciers van Apple. Samsung produceert quasi halve ipads en iphones.

                  Comment


                  • #10
                    Re: hard disk van iMac vervangen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
                    ik was ook wel een beetje verrast toen ze bij een filmpje over de demontage toonden dat het scherm van LG is
                    Apple maakt quasi niets zelf. Een Dell ultrasharp 2713HM gebruikt hetzelfde IPS-panel als in een iMac, maar dan wel in matte versie. Bij mij staat dus die dell... Dat ding is evengoed niet perfect, maar goed genoeg voor wat ik ermee doe.
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment

                    Working...
                    X