Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gsm opladen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gsm opladen

    Hoelang laden jullie u nieuwe smartphone de eerste keer op?
    Er staat er zoveel over te lezen op het net.

  • #2
    Re: gsm opladen

    Bart zal daar een heel gedegen antwoord op geven (Black B@ndit)

    Comment


    • #3
      Re: gsm opladen

      Gewoon vol laden, gebruiken, en elke avond aan den draad.

      Comment


      • #4
        Re: gsm opladen

        Ja, ik ga akkoord met Tommie, en hoe slim elke telefoon ook mag zijn, je mag die elke avond aan het infuus leggen en snap niet waarom de Samsungs, HTC's, Apple's, Blackberry's, ... geen grotere batterij kunnen/durven nemen.

        Comment


        • #5
          Re: gsm opladen

          Tot het toestel zegt dat hij vol is.
          Gewoon herladen doe ik als hij "plat" is.
          Ik heb mij altijd laten vertellen dat je pas mag opladen wanneer je batterij leeg is, omdat je hem anders sneller "lui" maakt...
          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

          Comment


          • #6
            Re: gsm opladen

            Toen hadden ze nog geen Lithium in de batterijen.

            Comment


            • #7
              Re: gsm opladen

              Oorspronkelijk geplaatst door dafkeD40 Bekijk bericht
              Hoelang laden jullie u nieuwe smartphone de eerste keer op?
              Er staat er zoveel over te lezen op het net.
              Het juiste antwoord staat meestal in de gebruiksaanwijzing.
              De eerste keer laadt ik 24 uur bij. En zeker niet meer.
              Om de 6 maanden laat ik de batterij helemaal leeg lopen om dan volledig (24 uur) op te laden.
              Soms is die "6 maanden" niet doelbewust gekozen maar meestal per ongeluk als ik vergeten te laden ben.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: gsm opladen

                Iedere nacht laden, een smartphone die ook als dusdanig gebruikt wordt, gaat toch geen 2 dagen mee. Dus om niet zonder lading te vallen, alle nachten laden.
                Ik hoef geen grotere accu, de mijne gaat net 1 dag mee, is voldoende, de rest is ballast. Voor lange reizen heb ik een extra accu, met usb, die gaat voor al mijn devices, zelfs fotoestellen van de jongste generatie met usb laders.
                En een Li-Ion accu heeft een aantal levenscyclussen, 2 x half laden = 1 cyclus, dus helemaal leeg laten komen om dan te laden is totaal nutteloos. Dat zijn nog gebruiken van de NiCd tijd, waar accu's inderdaad lui werden door ze maar gedeeltelijk te laden.

                Comment


                • #9
                  Re: gsm opladen

                  Laden tot de accu vol zit, een apparaat met een lithium-ion accu zal de lader toch uitschakelen als de accu geladen is.
                  Als dat niet gebeurt, dan kan de accu zelfs exploderen.
                  24 uur laden is dus totale onzin, die door sommige verkopers nog altijd verkondigd wordt...

                  Omdat zo'n smartphone veel stroom verbruikt kan je die best zoveel mogelijk bijladen, anders zal die geregeld uitvallen omdat de accu leeg is.
                  Dat is een voordeel van een lithium-ion accu, die hoef je niet leeg te maken, het is beter om die geregeld bij te laden (dagelijks dus).
                  Wachten tot de accu elke keer bijna leeg is, is geen goed idee, want dat verkort de levensduur van de accu.

                  In sommige apparaten zit een soort accu-controle die de werkelijke capaciteit van de accu bepaalt.
                  Om die resterende capaciteit te bepalen moet de accu in dat apparaat (of in de lader) ontladen worden.
                  De accu wordt dan eerst volledig geladen, en dan ontladen.
                  Op die manier wordt de werkelijke capaciteit bepaald, en kan het apparaat juister de resterende gebruiksduur weergeven.
                  Dat gebeurt niet bij elke laadbeurt, bij de accu's van mijn 1D MKIII is dat nu zo'n 2 keer gebeurd.

                  Een nikkel-cadium of een nikkel-metaalhydride accu moest je geregeld leeg maken om het zogenaamde geheugeneffect tegen te gaan.
                  Dat geldt niet voor lithium-ion accu's (en volgens mijn ervaringen ook niet voor low selfdischarge nikkel-metaalhydride accu's, want die blijven ook netjes hun volle capaciteit behouden als ik ze alleen maar bijlaad na gebruik).
                  Heel wat verkopers denken nog altijd terug aan de tijd dat er alleen nog maar nikkel-cadmium accu's bestonden, als ik zo'n uitleg krijg van een verkoper, dan is dat altijd een reden voor een discussie over het gebruik van lithium-ion accu's...

                  De eerste accu van mijn Canon EOS 300D had na een jaar al een veel lagere capacteit omdat ik naar de uitleg van de verkopers had geluisterd.
                  Door die telkens diep te ontladen had die al een heel groot deel van de oorspronkelijke capaciteit verloren.
                  Daarom ben ik meer informatie gaan zoeken over lithium-ion accu's, en heb ik gezien dat de uitleg die ze in de winkel hadden gegeven totaal verkeerd was.
                  De uitleg die de verkopers geven is wel goed voor de winkel, want dan kom je redelijk snel terug om een nieuwe accu aan te kopen.
                  Misschien is dat de reden waarom ze toch nog altijd een verkeerd advies geven bij aankoop van een apparaat dat op een lithium-ion accu werkt.
                  Last edited by Black B@ndit; 5 januari 2013, 19:36.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: gsm opladen

                    Ok thx voor de reactie's
                    Gsm zit nu reeds 11 uur in het stopcontact ;-)
                    Thx

                    Comment


                    • #11
                      Re: gsm opladen

                      Oorspronkelijk geplaatst door dafkeD40 Bekijk bericht
                      Ok thx voor de reactie's
                      Gsm zit nu reeds 11 uur in het stopcontact ;-)
                      Thx
                      Dan zal de accu al lang geladen zijn, waarschijnlijk komt er dan op het schermpje dat je de lader uit moet trekken om stroom te besparen...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: gsm opladen

                        Tegenwoordig willen de meesten toch een nieuwe GSM lang voordat de batterij het begeeft.

                        OT: het bleef vandaag ineens onverwacht wat frisser in huis. Kamerthermostaat gecheckt, en ja, batterijen leeg.
                        Vorige batterijwissel was ... In 1996. De 2 energizer AAs hebben het toch wel heel lang uitgehouden. Op de batterijen stond: exp 03/2006.

                        Comment


                        • #13
                          Re: gsm opladen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Dan zal de accu al lang geladen zijn, waarschijnlijk komt er dan op het schermpje dat je de lader uit moet trekken om stroom te besparen...
                          Welk toestel geeft dit aan?
                          Op elk toestel dat ik de laatste 16 jaar in handen kreeg kwam er een aanduiding van "batterij geladen" door middel van een ledje of een tekst op het display maar nog nooit een bericht dat je de lader moet uittrekken om stroom te besparen.
                          Trouwens als die niet meer gaat laden, dan zal die ook wel niet veel meer verbruiken.

                          Hier gaat het zo ... bij slapengaan wordt de GSM/smartphone aan de lader gehangen en bij het opstaan afgekoppeld, zo vertrek ik elke dag met een volgeladen batterij en heb ik nog nooit een onderbreking gehad.
                          Ik gebruik een bureaulader (cradle) en de stekker blijft gewoon 24/24 insteken ook al zit het toestel er niet in.
                          Geen zin om elke dag die stekker te gaan uittrekken en insteken ergens in een moeilijk bereikbaar stopcontact.
                          Een lader dat blijft insteken verbruikt gemiddeld 1 watt (al wordt dit ook steeds verbeterd) ... 16 uur per dag dat die dus onnodig verbruik, 16 watt per dag dus.
                          Op jaarbasis 16 x 365 is 5840 watt ofwel 5,84KW en aan 0,22€ per KW kost dat dus 1,28€ per jaar.
                          Ik keek al eens uit naar een verdeelblok met schakelaar maar de goedkoopste kost al snel 15 tot 25€ ... minstens 10 jaar sluipverbruik dus.
                          Als ge 600€ aan een smartphone kunt geven, dan zal die jaarlijkse extra kost van 1,28€ er ook wel bij kunnen zeker?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: gsm opladen

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Welk toestel geeft dit aan?
                            Op elk toestel dat ik de laatste 16 jaar in handen kreeg kwam er een aanduiding van "batterij geladen" door middel van een ledje of een tekst op het display maar nog nooit een bericht dat je de lader moet uittrekken om stroom te besparen.
                            Trouwens als die niet meer gaat laden, dan zal die ook wel niet veel meer verbruiken.
                            Mijn nieuwe Nokia 112 geeft dit aan op het scherm wanneer de batterij, uiteraard, volledig geladen is.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              Mijn nieuwe Nokia 112 geeft dit aan op het scherm wanneer de batterij, uiteraard, volledig geladen is.
                              Proficiat, u heeft iets dat ik nog niet gezien heb,

                              Blijft u 's nachts op tot die geladen is?
                              Stel dat je slaapt als het bericht er komt, dan zou die even lang aan de lader hangen als die van mij.

                              Mooi dat die dat weergeeft, maar volgens mij niet veel nuttiger dan gewoon een melding dat de batterij geladen is.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X