Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gsm kopen buitenland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gsm kopen buitenland

    Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een vriend van een collega van mij koopt nogal eens zijn gsm's in het buitenland (aziatische landen vooral dacht ik).

    Ze zijn daar goedkoper als hier maar zijn er hier geen risico's aan verbonden (douane)?

  • #2
    Re: gsm kopen buitenland

    Vraag het eens aan de vriend van je collega?

    Als je bij aankoop de invoerrechten en dergelijke betaald zie ik op zich niet meteen problemen nee
    maar alles tesamen komt het misschien op hetzelfde neer als je gewoon hier eentje aankoopt.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • #3
      Re: gsm kopen buitenland

      Normaal +21% BTW +invoertaks +-10% ongeveer.
      Enkel als de douane ze tegenhoud, indien in gewone bruine enveloppe als briefpost houden ze dit normaal niet tegen en geen extra kosten, indien in doos heb je 80% kans als de waarde +€25 dat je dit extra mag betalen.

      Als m'n pda-phone stuk ik koop ik meestal uit Duitsland of uit de UK. Minder lang wachten op je bestelling en geen douaneproblemen, vooral op Ebay. Daar zijn er shops die "refurbished" toestellen verkopen, vb mensen die een ongewenst cadeau kregen of een miskoop deden. Dit zijn echte winkels zoals Phonehouse hier, staat in detail beschreven waar er evt een krasje opzit of als nieuw.

      Steeds tevreden van en scheelt idd een stuk in prijs.
      M'n laatste toestel vond ik op kapaza of 2e hands met garantie en als nieuw

      Comment


      • #4
        Re: gsm kopen buitenland

        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        Normaal +21% BTW +invoertaks +-10% ongeveer.
        Enkel als de douane ze tegenhoud, indien in gewone bruine enveloppe als briefpost houden ze dit normaal niet tegen en geen extra kosten, indien in doos heb je 80% kans als de waarde +€25 dat je dit extra mag betalen.

        Als m'n pda-phone stuk ik koop ik meestal uit Duitsland of uit de UK. Minder lang wachten op je bestelling en geen douaneproblemen, vooral op Ebay. Daar zijn er shops die "refurbished" toestellen verkopen, vb mensen die een ongewenst cadeau kregen of een miskoop deden. Dit zijn echte winkels zoals Phonehouse hier, staat in detail beschreven waar er evt een krasje opzit of als nieuw.

        Steeds tevreden van en scheelt idd een stuk in prijs.
        M'n laatste toestel vond ik op kapaza of 2e hands met garantie en als nieuw

        Was dat ook een refurbished toestel op kapaza of 2e hands?

        Sturen ze de gsm altijd in een enveloppe of moet je dat speciaal vragen?

        Heb je geen problemen ivm de bandbreedte?

        Comment


        • #5
          Re: gsm kopen buitenland

          Ik heb al eens 3 Nokia's meegebracht uit Shanghai, met de originele doos gewoon in de valies. Stonden daar al in solden terwijl ze in België pas een maand later op de markt kwamen. Canon camera gewoon in de handbagage vervoerd. Geen douanecontrole gekregen in Parijs.
          Ik weet het juiste bedrag niet, maar je mag voor bijvoorbeeld voor 250€ taksvrij importeren in de EU.
          Vanuit Dubai ook al eens 2 gsm's, een videocameratje en een DVD-speler met display gewoon in de valies meegebracht via Schiphol.

          Het nadeel van de Chinese gsm's is dat buiten Engels er alleen maar talen op staan waar ik niets van kan lezen (Chinees, Mandarijns, Kantonees enz).
          In Dubai heb ik na veel zoeken toch een Pakistani-shop gevonden die gsm's verkocht met dezelfde talen op als bij ons.
          Frequenties in Aziatische en Arabische landen zijn hetzelfde als bij ons.
          USA is verschillend, daar heb je een 3-band voor nodig en sommige landen zoals Panama hebben een volledig verschillend systeem dat alleen lokaal te gebruiken is. Een gsm koop je in Panama al voor 15 USD, maar je kunt hem enkel daar gebruiken.

          Verleden week kwam ik vanuit Madrid op Zaventem en ondanks dat het een EU-vlucht was, moest 1 dame haar volledige valies uitladen op de toog bij de douane. Ik denk echter dat de douaneagenten meer geïnteressserd waren in haar lingerie dan in smokkelwaar. Ze liep gekleed in een ultrakorte minirok, stilletto's, netkousen en met een duizelingwekkend décollete.

          Comment


          • #6
            Re: gsm kopen buitenland

            Hmmm dit topic ga ik volgen, er wordt hier gesproken van via de post en zelf meebrengen, is twee verschillende wegen hé.

            Edit; zoals ik al zei zit verschil op.
            Aankoop internet zie ook; koopt u goederen via internet in het buitenland?
            Reizigers en niet vergeten deze pdf te lezen

            En alles wat particulieren aangaat ivm douane(zelfstandigen kunnen er ook terecht)
            Last edited by foto4fun; 1 maart 2010, 07:07.
            Never resist temptation or it could go away...
            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

            Comment


            • #7
              Re: gsm kopen buitenland

              Ebay Duitsland & UK zijn interessant omdat ze daar ook voor zijn op de koppelverkoop, veel mensen verkopen een unlocked toestel aan veel goedkopere prijs.
              UK & DE = zelfde bandbreedte, enkel bij die Aziaten of USA opletten dat het triband is.
              Maar als je de aanbiedingen bekijkt op ebay.co.uk of .de denk ik niet dat je nog zover zal moeten zoeken

              Oorspronkelijk geplaatst door Ewing Bekijk bericht
              Was dat ook een refurbished toestel op kapaza of 2e hands?

              Sturen ze de gsm altijd in een enveloppe of moet je dat speciaal vragen?

              Heb je geen problemen ivm de bandbreedte?
              Last edited by CanonYouCan; 12 juni 2010, 11:05.

              Comment


              • #8
                Re: gsm kopen buitenland

                Als je geluk hebt dan heb je inderdaad geen controle van de duane. Maar dat maakt het niet legaal hé. Je moet die dingen normaal zelf spontaan aangeven.

                Ik zelf durf het niet, want wat ga je doen als er is mis gaat tijdens de garantie periode?

                Anderzijds wordt het misschien wel eens tijd, dat men hier eens aan werkt. Want waarom moeten zoveel dingen duurder zijn bij ons?
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: gsm kopen buitenland

                  Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                  UK & DE = zelfde bandbreedte, enkel bij die Aziaten of USA opletten dat het triband is.
                  bandbreedte hier is 900/1800 dus heb je genoeg aan Dual-band.
                  Gsm kunnen de volgende bandbreedte bevatten;
                  Quad-band = 850/900/1800/1900Mhz
                  Tri-band = 900/1800/1900 MHz
                  Dual-band = 900/1800MHz
                  Dus je zal nergens ter wereld een miskoop kunnen doen ivm bandbreedte
                  Is ook leuk om weten; Europa volgt België met 3G op gsm-frequentie
                  Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Ik zelf durf het niet, want wat ga je doen als er is mis gaat tijdens de garantie periode?
                  Daar had ik ook eerst moeite mee, maar er zijn via internet betrouwbare zaken(buiten de eu) die 30dagen geld terug geven, garantie buiten de eu is meestal maar een jaar terwijl in eu twee jaar is(eerste 6maand niks bewijzen nadien wel)

                  Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Anderzijds wordt het misschien wel eens tijd, dat men hier eens aan werkt. Want waarom moeten zoveel dingen duurder zijn bij ons?
                  idd, dat men eerst de btw omlaag haalt en dat de btw in gans EU zelfde is zou een mooie zaak zijn
                  Never resist temptation or it could go away...
                  Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                  Comment


                  • #10
                    Re: gsm kopen buitenland

                    Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                    bandbreedte hier is 900/1800 dus heb je genoeg aan Dual-band.
                    Gsm kunnen de volgende bandbreedte bevatten;
                    Quad-band = 850/900/1800/1900Mhz
                    Tri-band = 900/1800/1900 MHz
                    Dual-band = 900/1800MHz
                    Dus je zal nergens ter wereld een miskoop kunnen doen ivm bandbreedte
                    Is ook leuk om weten; Europa volgt België met 3G op gsm-frequentie
                    Toch wel in enkele andere landen gebruiken ze nog steeds een andere standaard dan GSM. En die toestellen werken hier niet. Wij noemen in België dat toestel een GSM, maar dat is dus verkeerd hé. GSM is het systeem, in alle andere talen noemt met dat ding waarmee men belt een telefoon, toestel, handy, device, handset, portable...

                    Ik denk ook dat er dualband toestellen zijn die 850/1900 Mhz aan boord hebben. En die hebben bij ons dus ook geen nut.
                    vb in VS: http://www.nokiausa.com/find-product...n85/tech-specs
                    Dat is dus een 850/1900/2100 Mhz toestel.
                    Tot sluitertijd, Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: gsm kopen buitenland

                      Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                      vb in VS: http://www.nokiausa.com/find-product...n85/tech-specs
                      Dat is dus een 850/1900/2100 Mhz toestel.
                      Dat is ook een Quad-band
                      Operating Frequency
                      Quad-band EGSM 850/900/1800/1900 MHz
                      Waar jij over spreekt is WCDMA
                      Automatic switching between WCDMA/GSM bands
                      Wcdma staat voor wideband code division multiple access; een mobiele draadloze technologie (3de generatie) die het mogelijk maakt apparaten met hogere snelheid te verbinden. Het wordt onder andere gebruikt voor UMTS.
                      Toestel kan je hier ook gebruiken
                      edit; en idd In Amerika heb je dual-band 850/1900
                      Last edited by foto4fun; 2 maart 2010, 13:20.
                      Never resist temptation or it could go away...
                      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                      Comment


                      • #12
                        Re: gsm kopen buitenland

                        Jongens, koop eens gewoon in eigen land : waar gaat het naartoe als iedereen in het buitenland zijn aankopen gaat doen ?
                        We verwijten wel bepaalde mensen dat ze in Monaco gaan wonen om hier géén (of minder) belastingen te moeten betalen, maar zelf kopen we zaken in het buitenland om hier ook taksen te ontduiken. Wat is het verschil ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: gsm kopen buitenland

                          Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                          maar zelf kopen we zaken in het buitenland om hier ook taksen te ontduiken. Wat is het verschil ?
                          Wie spreekt hier over ontduiken van taksen? Het gaat hem om de prijs.
                          Never resist temptation or it could go away...
                          Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                          Comment


                          • #14
                            Re: gsm kopen buitenland

                            Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                            Wie spreekt hier over ontduiken van taksen? Het gaat hem om de prijs.
                            Sorry

                            Comment

                            Working...
                            X