Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grote berichten verstuur in Microsoft Outlook...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grote berichten verstuur in Microsoft Outlook...

    Graag had ik geweten hoe ik mijn pc kan instellen om zo groot mogelijke berichten te versturen.

    Normaal zou tot 5 Mb geen probleem mogen zijn maar berichtjes van 2 tot 3 mb blijven plakken in Postvak Uit.

    De instellingen vind ik niet onmiddellijk...


    Alvast dank !



    R
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

  • #2
    Re: Grote berichten verstuur in Microsoft Outlook...

    Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
    Graag had ik geweten hoe ik mijn pc kan instellen om zo groot mogelijke berichten te versturen.

    Normaal zou tot 5 Mb geen probleem mogen zijn maar berichtjes van 2 tot 3 mb blijven plakken in Postvak Uit.

    De instellingen vind ik niet onmiddellijk...


    Alvast dank !



    R


    Heeft niks met instellingen in outlook te maken. Ik weet niet bij welke provider je zit, maar bij telenet gaat upload vreselijk traag. Een bericht van 2-3 mb kan gerust er 10 tot 15 minuten overdoen, eer het verzonden is
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: Grote berichten verstuur in Microsoft Outlook...

      de berichten blijven wel vastzitten in Postvak Uit, dit voor uren.

      Ik denk toch aan een verkeerde instelling ergens



      R
      Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

      Comment


      • #4
        Re: Grote berichten verstuur in Microsoft Outlook...

        Ga naar menu extra/accounts/wijzig de account in kwestie, op het tabblad geavanceerd zal je de time-outs voor de server kunnen verlenegen van 1 minuut (standaard) naar meer, zet alvast op 5 minuten.

        Comment


        • #5
          Re: Grote berichten verstuur in Microsoft Outlook...

          Google is je vriend : zoek eens op "grote bestanden versturen" en er gaat een wereld voor je open.
          Je kan uw bestand(en) uploaden naar een server waar uw bestemmeling ze kan ophalen
          ik heb zelf goede ervaringen gehad met deze

          Het voordeel hierbij is ook dat als de mailbox van de bestemmeling zo goed als vol zit (is in deze periode van veel overbodige kerstwens pps-en nogal eens het geval...) een klein mailtje met een link er nog altijd bij kan.
          Van waar het komt (en naar waar het zal gaan) is nog niet geweten

          Comment


          • #6
            Re: Grote berichten verstuur in Microsoft Outlook...

            Is geen instelling in outlook hoor, al mails van +300MB verstuurt zonder iets aan te passen. (Op locale exchange, niet via ISP)
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #7
              Re: Grote berichten verstuur in Microsoft Outlook...

              exchange en pop zijn totaal verschillend.

              Comment


              • #8
                Re: Grote berichten verstuur in Microsoft Outlook...

                Normaal moet ge niets veranderen en kunt ge die zo versturen met Outlook.
                Probeer eens (als je die hebt) uw anti-virus en firewall uit te schakelen tijdens het versturen van zo'n mail om te zien of dit een verschil oplevert.
                Maar wat heb je van internetverbinding? Wat is je max uploadsnelheid?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Grote berichten verstuur in Microsoft Outlook...

                  Hoi,

                  Het probleem volgens mij is de manier waarop attachments in een mail gehangen worden. Daar zit een codering tussen die uw binair bestand in een reeks van ascii tekens gaat zetten. ( zoek maar eens op mime en base64 als je meer wilt weten). Oorspronkelijk was email enkel tekst en men wou later dan ook bestanden mee kunnen sturen dus vertalen ze die bestanden ook naar tekst.

                  Het nadeel van deze methode is dat uw bestand gecodeerd groter is dan het oorspronkelijke. Ongeveer 1.36 x het normale bestand. Met een bestand van 3.5 megabyte zit je dan aan je limiet van 5 mb.

                  Ik vermoed dus dat je hier tegen botst.

                  Vriendelijke Groetjes,


                  Jo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grote berichten verstuur in Microsoft Outlook...

                    grote berichten verstuur je beter al helemaal niet per email. Maar je zet ze op een (beveiligde) ftp server (of webruimte) en stuurt je contactpersoon een link waar hij ze kan afhalen.
                    PS. Ik wou dat ik het kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grote berichten verstuur in Microsoft Outlook...

                      Oorspronkelijk geplaatst door eentonig Bekijk bericht
                      grote berichten verstuur je beter al helemaal niet per email.
                      Klopt, maar wat noem je heden een groot bestand?
                      Eén foto per mail versturen en je bent er al.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment

                      Working...
                      X