Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grafisch Ontwerper

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Grafisch Ontwerper

    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Volgens mij zit jelleken"in de branche" als je zijn reacties leest... en kan hij uit ervaring meespreken.
    Wat over sommige "profeten" hier niet altijd kan gezegd worden...
    Garagisten die foefelen zitten ook in hun branche ... daarom is het niet altijd correct wat ze doen.
    Zo is dat met elk beroep ... maar men moet wel correct blijven in wat men verkondigt.
    Wie in het vak zit zal beter weten dan wie ook waar het om draait, dat staat vast ... maar dat wil niet zeggen dat plots Copyright niet meer bestaat en dat men "namaken" als normaal mag aanzien.
    Namaken kan aanvaardbaar zijn, als de klant alle rechten bezit of als de eerste ontwerper niet meer bestaat en men wel elders moet gaan.

    En daar ging het in de openingspost over om ook op jelleken te antwoorden ... hoeveel mag men vragen om iets "na te maken".
    Blijt blijt als men iemand zijn foto gebruikt, maar joehoe ik maak alles lekker na zonder mij iets van de regels aan te trekken.
    Lijkt me niet echt de meest eerlijke houding ... voor de rest niet mijn probleem als men ooit eens tegen de lamp loopt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Grafisch Ontwerper

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Garagisten die foefelen zitten ook in hun branche ... daarom is het niet altijd correct wat ze doen.
      Zo is dat met elk beroep ... maar men moet wel correct blijven in wat men verkondigt.
      Wie in het vak zit zal beter weten dan wie ook waar het om draait, dat staat vast ... maar dat wil niet zeggen dat plots Copyright niet meer bestaat en dat men "namaken" als normaal mag aanzien.
      Namaken kan aanvaardbaar zijn, als de klant alle rechten bezit of als de eerste ontwerper niet meer bestaat en men wel elders moet gaan.

      En daar ging het in de openingspost over om ook op jelleken te antwoorden ... hoeveel mag men vragen om iets "na te maken".
      Blijt blijt als men iemand zijn foto gebruikt, maar joehoe ik maak alles lekker na zonder mij iets van de regels aan te trekken.
      Lijkt me niet echt de meest eerlijke houding ... voor de rest niet mijn probleem als men ooit eens tegen de lamp loopt.
      Heb ik dan ergens blijt blijt gedaan omdat iemand mijn foto's gebruikt? Zo goed zijn ze niet.
      Bedankt trouwens dat je mij aanziet als een foefelaar.
      Ik veronderstel dat jij dus in de copyrighting branche zit? Of verzamel je wetboeken? Daar zitten ook veel foefelaars hoor, meest van al denk ik.
      Last edited by jelleken; 23 maart 2018, 11:50.
      GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
      AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

      Comment


      • #18
        Re: Grafisch Ontwerper

        Oorspronkelijk geplaatst door jelleken Bekijk bericht
        Heb ik dan ergens blijt blijt gedaan omdat iemand mijn foto's gebruikt? Zo goed zijn ze niet.
        Bedankt trouwens dat je mij aanziet als een foefelaar.
        Ik veronderstel dat jij dus in de copyrighting branche zit? Of verzamel je wetboeken? Daar zitten ook veel foefelaars hoor, meest van al denk ik.
        Neen Jelleken, van zo iemand zeggen ze soms: "hij is van alle markten thuis".
        Hoewel... in deze context lijkt "betweter" mij een betere omschrijving te zijn.
        Enfin...

        Comment


        • #19
          Re: Grafisch Ontwerper

          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Neen Jelleken, van zo iemand zeggen ze soms: "hij is van alle markten thuis".
          Hoewel... in deze context lijkt "betweter" mij een betere omschrijving te zijn.
          Enfin...
          Een nieuwe/2e Bouk.




          Of is het Bouk©?
          GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
          AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

          Comment


          • #20
            Re: Grafisch Ontwerper

            Oorspronkelijk geplaatst door jelleken Bekijk bericht
            Heb ik dan ergens blijt blijt gedaan omdat iemand mijn foto's gebruikt? Zo goed zijn ze niet.
            Bedankt trouwens dat je mij aanziet als een foefelaar.
            Ik veronderstel dat jij dus in de copyrighting branche zit? Of verzamel je wetboeken? Daar zitten ook veel foefelaars hoor, meest van al denk ik.
            Ik veronderstel dat “jij” alleen leeft op deze wereld want “jij” neemt in een openbaar forum waar eenieder een mening kan geven alles “persoonlijk”.

            Dat blijt blijt over Copyright betreft de tientallen topics en reacties dat hier op BD al geweest zijn.
            Velen willen enkel de regeltjes toepassen als ze er zelf baat aan hebben, maar niet als een ander er (mogelijks) last van heeft.

            Men moet toch geen geleerde zijn om te weten dat namaak van iets wat een ander ontworpen heeft niet correct is tenzij die contractueel afstand deed van zijn rechten.
            Dat heb ik ook van in begin gemeld dat men zonder die eerste overeenkomst te kennen daar geen zekerheid over kan hebben.
            Die eerste partij kan ook al niet meer bedtaan ... dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.

            Het is geen Apple of Coca-Cola werd vermeld, moet men dan enkel de groten respecteren waar men het snelst vervolging riskeert?

            Dat is gewoon een eigen mening dat ik geef, voor de rest doet ieder wat hij wil zolang ik daar geen last van heb ... als iemand zijn gat verbrandt, dan moet hij daar zelf op zitten. [emoji1]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Grafisch Ontwerper

              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              Neen Jelleken, van zo iemand zeggen ze soms: "hij is van alle markten thuis".
              Hoewel... in deze context lijkt "betweter" mij een betere omschrijving te zijn.
              Enfin...
              Ge hebt betweters (eerder realist in dit geval) en stokers die altijd met een pot olie rondlopen om alles wat aan te wakkeren.
              Het enige is dat die blijkbaar geen spiegel heeft. [emoji21]
              Last edited by VerSeg; 23 maart 2018, 12:35.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Grafisch Ontwerper

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ge hebt betweters (eerder realist in dit geval) en stokers die altijd met een pot olie rondlopen om alles wat aan te wakkeren.
                Het enige is dat die blijkbaar geen spiegel heeft. [emoji21]
                Je hebt het gehoord Dréten, hij is een realist, geen betweter.
                Een realist die voor het gebruiken van ieder simpel logo'tje een grote copyright procedure zou opstarten, lees: ervoor zorgen dat je klant naar een ander loopt omdat je het zodanig ingewikkeld maakt.
                Je kan met een pot olie rondlopen, maar ook met water, om alles eindeloos aan te lengen.
                GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
                AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

                Comment


                • #23
                  Grafisch Ontwerper

                  Oorspronkelijk geplaatst door jelleken Bekijk bericht
                  Een realist die voor het gebruiken van ieder simpel logo'tje een grote copyright procedure zou opstarten
                  Wat heeft de grootte daarmee te maken?

                  Zal een ander voorbeeld geven ... men steelt 5 miljoen € of men steelt 5€, buiten het bedrag blijft de daad hetzelfde.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Grafisch Ontwerper

                    [QUOTE=VerSeg;4633668]
                    Oorspronkelijk geplaatst door jelleken Bekijk bericht
                    Een realist die voor het gebruiken van ieder simpel logo'tje een grote copyright procedure zou opstarten/QUOTE]Wat heeft de grootte daarmee te maken?

                    Zal een ander voorbeeld geven ... men steelt 5 miljoen € of men steelt 5€, buiten het bedrag blijft de daad hetzelfde.
                    Je blijft het negeren hé Ipv realist zou ik eerder wat bijsturen naar wereldvreemd.

                    Tho, dat zou ik nog niet direct zeggen, 1 briefje van € 5 tegenover 1 miljoen briefjes van € 5, daar zal je wel een groter sporttas voor nodig hebben.
                    Tenzij je natuurlijk alles digitaal regelt, zoals velen hier, supersterk achter hun toetsenbord.

                    (Weetje van de dag, € 5 is de correcte schrijfwijze, daar is copyright op, opletten voor boetes VerSeg)
                    Last edited by jelleken; 23 maart 2018, 14:16.
                    GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
                    AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Grafisch Ontwerper

                      Oorspronkelijk geplaatst door jelleken Bekijk bericht
                      Tho, dat zou ik nog niet direct zeggen, 1 briefje van € 5 tegenover 1 miljoen briefjes van € 5, daar zal je wel een groter sporttas voor nodig hebben.
                      Tenzij je natuurlijk alles digitaal regelt, zoals velen hier, supersterk achter hun toetsenbord.
                      Het blijft bij beiden diefstal, het bedrag doet er niet toe.

                      (Weetje van de dag, € 5 is de correcte schrijfwijze, daar is copyright op, opletten voor boetes VerSeg)
                      Dat noemen ze dan de aandacht naar iets anders trekken om eigen fouten te verdoezelen.
                      Er is een Copyright op het ontwerp van het logo maar vrij in gebruik, de rest is inderdaad een schrijfwijze.
                      Maar als je toch alles correct wil schrijven, het is een "grotere sporttas" en niet een "groter sporttas" en op het einde van een zin zet men een punt.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Grafisch Ontwerper

                        Moderator Note: De topicstarter heeft sinds hij zijn vraag stelde zelfs niet de moeite gedaan dit forum nog een keer te bezoeken om te reageren. Zijn vraag is dus blijkbaar toch niet zo belangrijk en intussen loopt de discussie uit de hand. Slotje erop.
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                        Comment

                        Working...
                        X