Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Google Desktop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Google Desktop

    Voor de PC is dit al een tijdje beschikbaar, maar nu is het er ook voor de Mac. Omdat ze beweren dat het sneller gaat dan de in OSX geïntegreerde spotlight, ben ik geneigd google desktop te gebruiken, want ik maak wel vaak gebruik van "zoeken op mijn harde schijf".

    Toch ben ik ook een beetje verontrust na het bekijken van het filmpje op deze site: http://www.masterplanthemovie.com/

    Zou Google de geïndexeerde informatie op je computer ook zelf kunnen doorlopen? Misschien niet nu meteen, maar via een terloopse update, zonder dat gebruikers daar zelf wat van merken.

    Of is dat Masterplan meer iets voor in de Science Fiction sfeer?
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

  • #2
    Re: Google Desktop

    Niet installeren, je geeft Google rechtmatig toegang tot je harde schijf!

    Daar gaat je originele thesis

    Neen, zo'n vaart loopt het niet, NOG niet, want dat is wel waar Google heen wil. Ze lezen nu al vele emails, de harde schijven van desktop-gebruikers, je internetverkeer, ... BB is watching.

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Google Desktop

      Maar het is wel ongelooflijk handig en zeer performant!

      Comment


      • #4
        Re: Google Desktop

        Die rommel zit tegenwoordig in veel programma's ingebakken.
        Vinny
        Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

        Comment


        • #5
          Re: Google Desktop

          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
          Niet installeren, je geeft Google rechtmatig toegang tot je harde schijf!

          Daar gaat je originele thesis

          Neen, zo'n vaart loopt het niet, NOG niet, want dat is wel waar Google heen wil. Ze lezen nu al vele emails, de harde schijven van desktop-gebruikers, je internetverkeer, ... BB is watching.
          Als je een degelijke (dus niet de standaard XP variant) personal firewall gebruikt, kan je perfect bepalen welke applicaties het net op mogen en welke niet.

          Enne..., een gmail account nemen is erom vragen natuurlijk...

          Niet overdrijven hé ?

          Gegroet,
          Tom.

          Comment


          • #6
            Re: Google Desktop

            Dat je met gmail en desktop aan Google het recht geeft die emails en je harde schijf te lezen, vind ik toch al vrij vergaand Dus overdrijven niet echt.


            En ja, je kan je beveiligen, maar hoeveel procent is echt goed beveiligd? Daarenboven iemand die zich goed beveiligt, gebruikt over het algemeen dergelijke programma's niet. Ik gebruik het niet, dat is de beste beveiliging

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: Google Desktop

              't Is niet dat ik veel te verbergen heb, maar ik wordt toch een beetje ongemakkelijk van de idee dat men de mogelijkheid heeft om naar believen wat op je computer rond te snuffen.

              Ik hou 't dan maar veiligheidshalve op Spotlight. Tenzij zou blijken dat Steve Jobs goeie maatjes is met de Amerikaanse inlichtingendienst heb ik daar nog iets meer vertrouwen in.
              Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

              Comment


              • #8
                Re: Google Desktop

                Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                Dat je met gmail en desktop aan Google het recht geeft die emails en je harde schijf te lezen, vind ik toch al vrij vergaand Dus overdrijven niet echt.
                Staat in de gebruiksvoorwaarden dus mag het je achteraf ook niet verrassen...



                Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                En ja, je kan je beveiligen, maar hoeveel procent is echt goed beveiligd? Daarenboven iemand die zich goed beveiligt, gebruikt over het algemeen dergelijke programma's niet. Ik gebruik het niet, dat is de beste beveiliging
                Juist.

                T.

                Comment


                • #9
                  Re: Google Desktop

                  Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                  Of is dat Masterplan meer iets voor in de Science Fiction sfeer?
                  Het zich snel ontvouwende masterplan kan je moeilijk naastkijken en het is idd Total Control met ons "useless eaters" als "mindless slaves" (voor zover het nog niet zo is, kijk eens rond je of in de spiegel ).

                  Veel Sci-Fi films die hierover gemaakt dienen mooi het doel ons hiervoor te desensibiliseren; erger: velen vinden het zelfs al "cool"...

                  Het allerminste dat je kan doen is hiervoor zelf al niet te kiezen, het zal vroeg genoeg Total Irritant worden

                  In XP was het al zo dat een search op je eigen HD naar MS werd gestuurd. Je moet niet vragen wat een Big Brother paradijs Vista moet zijn Daarom dat het ook zo lang geduurd heeft, denk ik, om al die stiekeme brol goed werkend te krijgen

                  Comment

                  Working...
                  X