Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goeie Smartphone zoeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goeie Smartphone zoeken

    Op het gevaar af nog eens afgeschoten te worden durf ik toch een topic openen.

    Wat computers en tablets betreft ben ik een tevreden apple gebruiker, omdat IK vind dat ik daar waar voor mijn geld krijg. (daar hoeven we hier niet over te discussiëren).

    Op het werk krijgen we enkel Blackberry, en ik ben de mijne kotsbeu. We hebben wel een "bring your own device" policy waar ik mijn eigen telefoon koop, maar toch een kaartje van het werk in mag steken omdat ik die dan voornamelijk professioneel gebruik.

    Het jeukt stevig om een iPhone 5 of 6 te kopen, maar eigenlijk vind ik ze te duur voor wat het is.
    De 6 lijkt me ook nogal groot om continu in je zakken te hebben, en zeker dat grootste model komt er niet.

    Wat me aan trekt is de gebruikerservaring, snelheid en de goede camera. Ook dat ApplePay systeem lijkt me zeer handig als dat er door komt.

    Anderzijds heeft mijn zoon een MotoG van ca 210€, en dat toestel is ook zeer goed, snel etc. Voordeel van die MotoG is vooral dat er geen extra merk'skin' over zit dat aan je prestaties vreet.
    Mijn vrouw heeft een Samsung S3mini, en die is OK, maar wat te traag en die specifieke skin vind ik vervelend.

    Zijn er nog goede toestellen die ik over het hoofd zie?
    De prijs is voor mij niet het eerste criterium, maar ik ga geen 900€ uitgeven. 6-700€ is echt een absoluut maximum als ik minstens het gevoel heb daar iets voor terug te krijgen.

    Welke keuze zouden jullie maken?

  • #2
    Re: Goeie Smartphone zoeken

    http://www.pcadvisor.co.uk/test-cent...es-of-2014-uk/

    Comment


    • #3
      Re: Goeie Smartphone zoeken

      Of deze lijst:
      Alle Smartphones im Test: Bestenliste mit Testergebnissen,Testberichten und dem aktuellen Smartphone-Testsieger, inkl. Preisvergleich.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Goeie Smartphone zoeken

        Ik zou de Galaxy S4 ook eens van dichtbij bekijken.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Goeie Smartphone zoeken

          Sinds vorig jaar hebben we op het werk allemaal een smartphone gekregen. Het is de samsung ACE2 geworden. Na enkele maanden begonnen de ergernissen : Toestel is traag zelf de basis functies bellen en sms'en verloopt soms stroef. Foto's nemen en bekijken gaat ook heel traag. Uit frustratie zijn er al veel mensen die een eigen gsm gekocht hebben en bijna iedereen heeft een iphone gekocht.

          Ze hadden wel oren naar al deze opmerkingen , zo ben ik bij de gelukkige die een samsung ACE 3 mag testen. Ik moet zeggen dat dit toestel toch al iets sneller en prettiger werkt dan zijn voorganger.

          Persoonlijk denk ik dat je bij de aanschaf van een smartphone best in het duurder segment kijkt. De goedkoopste smartphones gaan je enkel frustraties opleveren

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Goeie Smartphone zoeken

            Cliché maar misschien een tip Tommie.
            Naar de Mediamarkt gaan en de toestellen proberen (of gelijkaardige winkel).
            Zo krijg je toch een eerste indruk.
            Als je redelijke goede foto's wilt is een led-flitser ook geen luxe
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Goeie Smartphone zoeken

              Ik heb sinds deze week een xperia z1 compact, aangeschaft via telenet abo, King 15€/Maand + 299€ - 100€ cashback van Sony. Ik vind het een mooi toestel en retesnel, zelfs op 3g gaat internet verbazend vlot. En al de rest werkt ook super vlot, er zit een snapdragon 800 processor is en haalt 40000 punten op antutu benchmark. Batterij gaat 4 dagen mee bij normaal gebruik.

              In het wit of groen ziet die er wel vet uit moet ik zeggen en afwerking is prima en waterdicht. Het scherm is supermooi, mooie kleuren en heel helder zoals een iphone 5s met retina scherm. 4.3" is net niet te groot voor in de binnenzak maar toch werkbaar en eventjes email controleren gaat goed.

              Ook belangrijk vind ik de 2 pinnetjes waardoor je een docking station kan aansluiten voor op te laden, dit vind je niet bij alle gsm's en je moet dan telkens de micro usb kabel insteken.

              En ondertussen zit er android 4.4 op.
              Last edited by alex606; 10 september 2014, 22:15.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Goeie Smartphone zoeken

                http://www.trustedreviews.com/motoro...e-Phone_review

                Comment


                • #9
                  Re: Goeie Smartphone zoeken

                  Een goed advies kan ik je niet geven, ben alleen bekend met de iPhone 4.
                  Wat mijn keuze voor een volgende smartphone zal beïnvloeden is de robuustheid en waterdichtheid.
                  Enerzijds is een smartphone een kwetsbaar stuk electronica, anderzijds is het iets wat, zelfs bij normaal gebruik, onvermijdelijk een keer valt of met vocht in aanraking komt (al was het maar condens)
                  Met een goede case kun je een smartphone uiteraard ook beschermen.

                  Verder vraag ik me af of de iPhone ontworpen is voor professioneel gebruik.
                  Als ik zie wat een gedoe het is een bijlage (anders dan foto of video) aan een mail toe te voegen lijkt dat me niet handig voor de zakelijke gebruiker.
                  Ook niet zonder extra app als geheugenruimte (soort usb-stick) te gebruiken.
                  Geen mogelijkheid tot callrecording.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goeie Smartphone zoeken

                    Ik heb sinds deze week een xperia z1 compact, aangeschaft via telenet abo, King 15€/Maand + 299€ - 100€ cashback van Sony. Ik vind het een mooi toestel en retesnel, zelfs op 3g gaat internet verbazend vlot. En al de rest werkt ook super vlot, er zit een snapdragon 800 processor is en haalt 40000 punten op antutu benchmark. Batterij gaat 4 dagen mee bij normaal gebruik.

                    In het wit of groen ziet die er wel vet uit moet ik zeggen en afwerking is prima en waterdicht. Het scherm is supermooi, mooie kleuren en heel helder zoals een iphone 5s met retina scherm. 4.3" is net niet te groot voor in de binnenzak maar toch werkbaar en eventjes email controleren gaat goed.

                    Ook belangrijk vind ik de 2 pinnetjes waardoor je een docking station kan aansluiten voor op te laden, dit vind je niet bij alle gsm's en je moet dan telkens de micro usb kabel insteken.

                    En ondertussen zit er android 4.4 op.
                    Laatst gewijzigd door alex606; gisteren om 22:15

                    heb ik ook. Super content van, maar batterij 4 dagen??? Ik hou het een dag vol (geen stamina). Doe ik iets verkeerd?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goeie Smartphone zoeken

                      Als je niet vies bent van exotische modelletjes;
                      Als mijn huidige phone versleten is, zal ik een xiaomi mi4 kopen. Daarmee krijg je heel veel waar voor je geld.
                      Groetjes,
                      Dominic

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goeie Smartphone zoeken

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Anderzijds heeft mijn zoon een MotoG van ca 210€, en dat toestel is ook zeer goed, snel etc. Voordeel van die MotoG is vooral dat er geen extra merk'skin' over zit dat aan je prestaties vreet.
                        Heb die Moto G ook en is inderdaad een dijk van een toestel voor de prijs. Maar als je een goeie camera wilt, moet je ergens anders gaan zoeken...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        De prijs is voor mij niet het eerste criterium, maar ik ga geen 900€ uitgeven. 6-700€ is echt een absoluut maximum als ik minstens het gevoel heb daar iets voor terug te krijgen.
                        Maar kijk eens naar de nieuwe Moto X, misschien iets voor jou...
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goeie Smartphone zoeken

                          Ik ben geen veelgebruiker, zo af en toe eens email en internet, voor de rest staat die in standby.

                          Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                          Laatst gewijzigd door alex606; gisteren om 22:15

                          heb ik ook. Super content van, maar batterij 4 dagen??? Ik hou het een dag vol (geen stamina). Doe ik iets verkeerd?
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goeie Smartphone zoeken

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                            Ik ben geen veelgebruiker, zo af en toe eens email en internet, voor de rest staat die in standby.
                            dat zal er dan wel mee te maken hebben . Hier staat hij continu op wifi of 4G en bluetooth...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goeie Smartphone zoeken

                              Als het iets mag kosten : LG G3... En goedkoper dan een Samsung S5... (http://www.whathifi.com/lg/g3/review-0).
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X