Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 38

Discussie: Gigabit Hub

Standaard Gigabit Hub

Sinds gisteren heb ik een Apple 1TB Time Capsule staan en deze werkt prima. Gezien ik echter 2 netwerkprinters én nog een oude PC zonder draadloos netwerkkaart er op aangesloten heb moet mijn Mac Pro noodgedwongen draadloos met de Time Capsule communiceren. Daardoor kan ik geen gebruik maken van de gigabit snelheid voor de back-ups van mijn Mac Pro. Bestaat er zoiets als een gigabit hub of doe ik er beter aan om voor die oude PC een draadloos netwerk kaart aan te schaffen?

Standaard Re: Gigabit Hub

gigabit hubs (switch zelfs, wat nog sneller "kan" zijn als er veel pc's op aangesloten worden) bestaan zeker en zijn best betaalbaar.

5 Poorts hubs met 1000Mbit netwerk aansluitingen kosten tussen de 30 en 60 euro...

Mijn vorige gigabit switch van Dlink had het opgegeven: de voedingsbron was er aan. Ik heb dan gelijk een Dell besteld met 16-poorten die doet z'n ding perfect uit de doos.

Die Dlink had af en toe een herstart nodig, vooral als je computers van poort wisselde.

Dave

Hier ook een dell 16 poorts gigabit switch gekocht vorig jaar tijdens één of andere promotie, was met moeite 120 euro! Is zelfs managed, vlan mogelijk enzo. Tegenwoordig verdelen ze Dlink ipv hun eigen merk...
    Sony NEX7 + palmgrip 'jimbuchanan' + GGS NEX-5C - SEL18200 - SEL50F18 - SEL30M35 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW - DSC-R1

Thx. Dus zoiets is een goede keuze : http://www.hcw.be/p.aspx?p=B6506 ?

Wel, ik heb de 8-poorts versie daarvan gehad, en die had het dus opgegeven. Althans, de voeding.

Verder ondersteund die geen jumbo-frames, en heeft geen management functie, alsook geen VLAN, en als je al eens een component bij inplugged of verzet, heb je al eens een herstart nodig.

Verder vond ik het ding nogal rammelen.

Dave

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Wel, ik heb de 8-poorts versie daarvan gehad, en die had het dus opgegeven. Althans, de voeding.

Verder ondersteund die geen jumbo-frames, en heeft geen management functie, alsook geen VLAN, en als je al eens een component bij inplugged of verzet, heb je al eens een herstart nodig.

Verder vond ik het ding nogal rammelen.

Dave
    Jumbo-frames, VLAN, ...ge spreekt Chinees maar welke neem ik dan best wel?
    Zo'n DLink kost al rap 270€ : http://www.hcw.be/p.aspx?p=G2585

Bij forcom heb je een goedkope 8 poorts gigabit switch voor 56 euro:
    http://www.forcom.be/?product=300670
    Edimax 8 port Gigabit Switch 10/100/1000 Mbps ES-5800P

Maar bij www.descom.be heb je van 3com een 8 poort gigabit switch voor 55,4 euro:
    http://www.descom.be/shop.php?cPath=37
    3COM 3CGSU08 Gigabit Switch (8*10/100/1000)

Zou dan liever een merk als 3com vertrouwen dan 'edimax'... en heeft jumbo frames support:
    http://www.3com.com/products/en_US/d...se&sku=3CGSU08
    Sony NEX7 + palmgrip 'jimbuchanan' + GGS NEX-5C - SEL18200 - SEL50F18 - SEL30M35 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW - DSC-R1

Ok, heb een 8 poorts HP ProCurve Gigabit Switch besteld bij Sagam. DLink verdelen ze niet omdat deze rammelen . Kost wel 175 euro btw in.
    Laatst gewijzigd door hvr_oosterzele; 15 april 2008 om 16:06

Ziet er goed uit als het één van deze 2 is:

HP ProCurve 1800-8G 8-Port Gigabit Switch Managed p/n J9029 (2jr) Prijs incl. € 142,50
    http://shop.yorcom.nl/artikel/NETWHP...it%5FSwitc.htm

HP ProCurve 1400-8G 8-Port Gigabit Switch p/n J9077A (2jr) Prijs incl. € 69,00
    http://shop.yorcom.nl/artikel/NETWHP...it%5FSwitc.htm

175 euro... tja Sagam is nie van de goedkoopste hé... hopelijk verkopen ze je de 1800, als ze de 1400 leveren dan hebben ze je goed liggen gehad...
    Is een rackmodel, let wel op dat daar dikwijls lawaaierige ventilatoren in zitten mocht je het ding in een woonruimte staan hebben...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Jumbo-frames, VLAN, ...ge spreekt Chinees maar welke neem ik dan best wel?
    Zo'n DLink kost al rap 270€ : http://www.hcw.be/p.aspx?p=G2585
    Jumbo-frames en VLAN hebt ge misschien ni nodig.

En als ge maar 3 poorten nodig hebt, en een draadloos netwerk apprecieert, heb je misschien wel iets aan een Airport Extreme?

Dave

Wellicht een beetje overkill, maar deze past perfect in je interieur bij je bestaande apparatuur

En als ge maar 3 poorten nodig hebt, en een draadloos netwerk apprecieert, heb je misschien wel iets aan een Airport Extreme?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
    Wellicht een beetje overkill, maar deze past perfect in je interieur bij je bestaande apparatuur
    Heu... deze zit in die Time Capsule (http://www.apple.com/benl/timecapsule/) maar mijn 3 poorten zitten vol.

Question Re: Gigabit Hub & extra vraagje

Ik heb eventjes mijn MacPro via de kabel aangesloten op de gigabit poort van die Time Capsule & de Airport uitgeschakeld (misschien overbodig).

Mijn Ethernet settings zijn de volgende :
    snelheid : 1000baseT
    duplex : volledig duplex, flow-control
    MTU : Jumbo (9000)

Toch gebeurt dat backuppen vrij traag naar mijn goesting. In de 'Activiteitsweergave' zie ik dat mijn netwerksnelheid ongeveer 1 MB/sec is.

Doe ik iets verkeerd

edit : nu plots loopt ie aan 10 MB/sec ???
    Laatst gewijzigd door hvr_oosterzele; 15 april 2008 om 20:55

Heu... deze zit in die Time Capsule (http://www.apple.com/benl/timecapsule/) maar mijn 3 poorten zitten vol.
    Oeps, dat wist ik niet
    Volgens deze pagina zijn er weliswaar nog enkele kleine verschillen, maar dan zou je toch voldoende snelheid moeten halen, niet ?

Standaard Re: Gigabit Hub & extra vraagje

Ik heb eventjes mijn MacPro via de kabel aangesloten op de gigabit poort van die Time Capsule & de Airport uitgeschakeld (misschien overbodig).

Mijn Ethernet settings zijn de volgende :
    snelheid : 1000baseT
    duplex : volledig duplex, flow-control
    MTU : Jumbo (9000)

Toch gebeurt dat backuppen vrij traag naar mijn goesting. In de 'Activiteitsweergave' zie ik dat mijn netwerksnelheid ongeveer 1 MB/sec is.

Doe ik iets verkeerd

edit : nu plots loopt ie aan 10 MB/sec ???
    Zet uwen mtu eens terug naar normaal, naar iets van een 1460 of 1450, en zie eens wat dat verschil in snelheid geeft.
    To make your dreams come true, wake up

Standaard Re: Gigabit Hub & extra vraagje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
    Zet uwen mtu eens terug naar normaal, naar iets van een 1460 of 1450, en zie eens wat dat verschil in snelheid geeft.
    Niekske.

Bij jumbo-frames moet alles jumbo frames gebruiken, anders heeft het niet veel zin. Ik heb zelf nog nooit echt werkende gekregen.

Dave

mtu op 1500 en eens een ander kabelke proberen... bij die gigabit, zijn alle 8 paren van uw kabel in gebruik... 't minste dat ge daar crosstalk of iets dergelijks hebt, loopt het goed mis....

Zet eerst nog eens op half duplex, en zie eens of je dan snelheids verhoging hebt ? Wel uwen mtu op 1500 houden.... van die jumbo packet size zou ik momenteel zeker met mijn pollen afblijven, 't minste dat verkeerd gaat, moet dat volledige pakket opnieuw terug gestuurd worden
    To make your dreams come true, wake up

Ik haal hier rond de 35-40 Megabyte/sec met gigabit zonder jumbo frames. Met 100Mbit was het gelimiteerd aan max. 9 Megabyte/sec.

Het ding backupt nu aan ongeveer 12 MB/sec. Ik heb op diverse fora gelezen dat die Time Capsule niet echt een snelheidsduivel is. Enfin, dat is enkel voor de eerste BU een beetje vervelend (500GB BU duurt de eerste keer ongeveer 15 uur schat ik) maar de volgende BU's zijn 'incremental' en duren dan ook zolang niet. Daarbij, het BU process gebeurt op de achtergrond en die Time Capsule is fluisterstil. Wat ik van mijn LaCie 1TB RAID 5 box niet kan zeggen, dat is precies een vliegmachine.

Wat ik van mijn LaCie 1TB RAID 5 box niet kan zeggen, dat is precies een vliegmachine.
    Ook qua snelheid?

Ook qua snelheid?
    Firewire 800, geen NAS. Ik leg dat ding enkel aan als ik een BU maak, veel te veel lawaai.

foto

Bij Gigabit alles op automatisch laten staan,

zeker als je op de switch zelf geen controle hebt over de poortsnelheden en duples etc...

Ja mijn Terastation haalt ook nooit meer dan 10MB/s hoor. Ruim voldoende voor de meeste zaken, al had ik soms graag wat meer gehad.

Dave

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten