Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gevel zandstralen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gevel zandstralen

    Ik zou onze gevel grondig willen laten zandstralen (verflaag verwijderen) en hervoegen.

    heeft iemand een idee hoeveel dit ongeveer kost per m²? Zijn er speciale technieken die beter/minder goed zijn?

    Misschien heeft iemand hier dit reeds laten doen en kan ik leren uit de ervaring van anderen...

    bedankt alvast

  • #2
    Re: gevel zandstralen

    softstraalsysteem, maakt geen schade en reinigt toch diep (met zand)

    prijs afplakken deuren, ramen, - uitslijpen oude voegen, zandstralen facade en hervoegen = 57€ per m2 op mijn offerte.

    ze komen begin juni.....

    mvg

    Comment


    • #3
      Re: gevel zandstralen

      Oorspronkelijk geplaatst door biljetje Bekijk bericht
      softstraalsysteem, maakt geen schade en reinigt toch diep (met zand)

      prijs afplakken deuren, ramen, - uitslijpen oude voegen, zandstralen facade en hervoegen = 57€ per m2 op mijn offerte.

      ze komen begin juni.....

      mvg
      Een eerste post gebruiken om reclame voor de "persoonlijke winkel" te komen maken?


      Wees voorzichtig met zandstralen zou ik zeggen. Vele gebouwen werden in het verleden (en jammer genoeg nog steeds) grondig en definitief beschadigd door foute straaltechnieken! Binnen de restauratiewereld wordt tegenwoordig deze techniek, waar mogelijk, geweerd!

      Vanuit mijn "beroepspraktijk":
      Ga met iemand in zee die zeer goede referenties heeft en van wie je werk kan gaan bezichtigen. (Liefst werk wat bijvoorbeeld een jaar of 5 geleden gedaan is, zodat je kan zien hoe de gevel intussen de tijd doorstaan heeft. (Vraag ook de bewoners om een reactie over het gedane werk -> willekeurige "gevels" aanwijzen kan iedereen!)
      Hou in het achterhoofd dat "goed vakmanschap" soms een euro meer kost, maar veel ellende op termijn kan besparen! Zorg dat je 4 of 5 offertes hebt zodat je kan vergelijken. (Elimineer de goedkoopste en de duurste en vergelijk de overige met mekaar.)
      Praktisch: ... Eis dat tenminste één van de werknemers een voor jou begrijpelijke taal spreekt zodat je kan communiceren! (tenzij je zelf vloeiend Pools of Hongaars spreekt?)

      P.S. Ga met een geregistreerd aannemer in zee en controleer vooraf of hij in orde is met de fiscus en de RSZ (-> via het BTW-nummer). Zoniet moet jij, als bouwheer, verplicht een wettelijk bepaald gedeelte van de factuur rechtstreeks voldoen aan fiscus en/of RSZ ... met alle rompslomp van dien! (Herhaal dit de dag van betaling en maak tegelijk een uitprint die je bewaart, samen met de factuur.)

      Comment


      • #4
        Re: gevel zandstralen

        Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
        Een eerste post gebruiken om reclame voor de "persoonlijke winkel" te komen maken?

        eerst ne keer opnieuw lezen vooraleer iemand te beschuldigen .....en daarna uw excuses aanbieden aan Biljetje
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

        Comment


        • #5
          Re: gevel zandstralen

          Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
          eerst ne keer opnieuw lezen vooraleer iemand te beschuldigen .....en daarna uw excuses aanbieden aan Biljetje
          Euuuu? Ik zou zeggen: eerst ne keer opnieuw opnieuw mijn post lezen inclusief de leestekens en de .
          Daar waar ik tenminste nog opening liet voor enige twijfel begin jij al direct wild om je heen te schoppen! ... maar ik grootmoedig, excuses hoeven niet (laat staan anderen te "bevelen" om er te maken!)


          Buiten een "kritische noot" had ik de intentie een positieve inbreng te leveren. Ik hoop dat de TS er iets aan heeft!

          Comment


          • #6
            Re: gevel zandstralen

            hmm, zou dit ook moeten laten doen met de achtergevel...maar hoeveel is het uitslijpen nu de m²? had gedacht om er zelf aan te beginnen maar zie er tegen op, is toch niet niks he.
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

            Comment

            Working...
            X