Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gehoorbescherming

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• gehoorbescherming

Hallo iedereen,

heeft er iemand ervaring met het gebruiken van gehoorbescherming (op maat)? Een vriend van me heeft oordopjes op maat laten maken via www.gehoorbescherming.be en is er super tevreden van. Het is voornamelijk om te dragen tijdens concerten ed, ik merk toch dat mijn gehoor gevoeliger geworden is de laatste tijd, vandaar wil ik ze extra beschermen.

Alvast bedankt hoor!
    Lilly

Re: gehoorbescherming

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb vernomen dat je er bij Lapperre ook op maat kan laten maken, en die bepaalde toonhoogtes filteren en andere doorlaten,
      zo kan je tegelijk je oren beschermen en toch gesprekken volgen.

Comment

http://www.audionova.be/gehoorbesche...dopjes-op-maat

http://www.test-aankoop.be/vakantie-...en-s660563.htm
        Canon Eos 7d, Objectief Tamron 17-50mm f 2 8 sp di ii canon vc, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM en Canon Speedlite 430EX II.

Comment

Ik heb al een jaar of 5 gehoorbescherming op maat (gekocht en doen maken bij de plaatselijke Lapperre) en ben daar zéér tevreden over!
          Het is zeker niet goedkoop (100 euro bij mij) maar het is zeker zijn geld waard.
          Ze zijn ook ongelooflijk sterk want ik kan niet meer tellen hoeveel ze al op de grond gevallen zijn.
          Ik gebruik ze op mijn werk omdat de machines heel veel lawaai maken. Het grootste lawaai is weg maar de muziek van de radio en het communiceren met de collega's gaat nog zeer goed (anders dan met gewone oordopjes).
          Na enkele dagen ben je ook niet meer gewaar dat je ze in hebt.
          Kortom: zeker aan te raden! Een investering voor je gezondheid en gehoor.
          Canon

Comment

De beste in België op het gebied van gehoorsbescherming is Variphone in Peer.
            Ze maken ook oordoppen speciaal voor muziek die dat er voor zorgen dat de juiste frequenties gedempt worden en dat de muziek toch zuiver blijft.
            Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Comment

Zeker geen Lapperre kopen.
              -Bij de mijne was de ene dop slecht gegoten, waardoor ik in totaal 8 weken heb moeten wachten. Bovendien is er ook geen lektest en heb je maar 2 weken om te melden of het slecht gegoten is (en bovendien heb ik zelf moeten vragen voor aanschaf of het opnieuw gegoten wordt indien het slecht gegoten is). Daarnaast hadden ze ook de filter vergeten in te steken in 1 oordopje. Ik vond het al raar dat ik toch nog oorsuizen had in m'n linkeroor. Tenslotte denk ik daardoor ook nog een oorontsteking opgelopen.
              In testaankoop komen ze ook heel slecht uit.

Comment

Ik heb de Alpine MusicSafe Classic uit het Lapperre gamma. Heb me het setje aangeschaft voor 17,50 € - 5 € korting op een festival waar ik 3 dagen frontstage heb staan fotograferen van 's middags tot 02.00 uur. Het setje beantwoordde aan mijn verzuchtingen en was volledig lekvrij. Mijn partner heeft er ook eentje gekocht en is er net zoals ik 100 % tevreden van. Heb het ondertussen al gebruikt in industriële omgeving en op circuit en doet het prima. Er waren toen ik het kocht 2 filters bij. Eentje die 15 dB er af haalt en eentje die 25 dB dempt. De folder gewaagd van een rechtlijnige demping wat ik niet kan bewijzen. Een concert echter klinkt bij mij perfect - euh - in de oren met de 15 dB demping. De 25 dB heb ik nog niet nodig gehad. Waarom een "goedkoop" setje ? Welnu, ik gebruik ze amper, natte vinger, maximum een 20 keer per jaar. Als je weet dat je de op maat gemaakte dopjes +/- om de 3 jaar moet vervangen omdat je oor blijft groeien vind ik het in mijn geval overkill en te duur. Ik behoud een comfortabel gevoel. Gebruiksgemak is top (effe in het water afspoelen na gebruik en eventueel een sopje). Het kokertje is m.i. niet zo handig maar daar heb ik ondertussen al een oplossing voor. Ik heb een plastic doosje van een usb stick omgetuned tot houdertje met plaats voor de extra filters. Zit altijd in mijn fototas in geval dat

Slu !

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                  De beste in België op het gebied van gehoorsbescherming is Variphone in Peer.
                  Ze maken ook oordoppen speciaal voor muziek die dat er voor zorgen dat de juiste frequenties gedempt worden en dat de muziek toch zuiver blijft.
                  Ik en mijn dochter hebben ook een paar van Variphone.
                  Ik werk in de industrie en mijn dochter gebruikt ze voor concertbezoeken.
                  We zijn beiden zeer content van Variphone

Groeten,
                  wistofus
                  Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
                  iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
                  Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                    Ik behoud een comfortabel gevoel.
                    Als je nog nooit op maat gemaakte doppen hebt gehad, dan kan je echt niet vergelijken hoor. Op maat gemaakte doppen zijn veel meer comfortabel en veel gemakkelijker. Die van jou heb ik ook gehad, althans de partyplugs (zelfde) en die schuren wel in je oor en om ze goed erin te steken duurt wel eventjes. Je beslist natuurlijk zelf of je dat de moeite waard vind of niet he.

Comment

[Mod-LesC]Verplaatst van Algemeen naar ChitChat, omdat het onderwerp niet meteen iets te maken heeft met fotografie.[/Mod]
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4) - iPhone XR (iOS 18.4) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4)

Comment

Het teken des tijds. Voor diegenen die veel in contact komen met extreem lawaai (te harde muziek, industrie, enz..) best uitkijken naar oordopjes en liefst op maat. dit kan later veel problemen vermijden. Onze jongste zoon kan niet meer zonder. Hij heeft veel muziek gedraaid op mega-evenementen en hierbij zijn gehoor beschadigd. Zonder die oordopjes wil (kan) hij nu nergens meer naartoe waar harde muziek gespeeld wordt.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

ik heb de mijne bij AudiSafe laten maken , ze stonden eens met een stand op het auto- en motorsalon te Brussel waar ze afdrukken namen van je binnenoor .
                          Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Working...
                          X