Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen service: iPhone of Proximus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geen service: iPhone of Proximus

    Enkele dagen geleden vertelde m'n vrouw dat ze geen bericht kon sturen met haar iPhone. Bij nader inzicht kon ze ook niet bellen, en toen ik 'ns goed keek, zag ik in de linkerbovenhoek van het scherm "Geen service" staan, daar waar normaal "Bel Proximus" staat. Toestel afgezet, wat later opnieuw opgestart (en simlock ontgrendeld), en het probleem bleek verholpen.
    Vandaag opnieuw: "Geen service". Afgezet, weer opgestart en simlock ontgrendeld, en alles is als vanouds.
    De eerste keer heb ik haar met mijn gsm (geen smartphone) opgebeld; wij zitten bij dezelfde provider. Gek genoeg ging mijn oproep onmiddellijk naar de voicemail, en kon zij mijn bericht pas horen na herstarten.

    Vraag dus: is dit een Proximus probleem, of een probleem specifiek voor de iPhone? Het gaat om een iPhone 3G van begin dit jaar ongeveer.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Geen service: iPhone of Proximus

    ik heb dat met mijn nokia 5800 ook al gehad.
    Flickr één
    Flickr two

    Comment


    • #3
      Re: Geen service: iPhone of Proximus

      Bij mijn Nokia krijg ik enkel "geen service" als het GSM-signaal te zwak is.
      Maar dan verdwijnt wel terug, als de GSM terug z'n antenne(s) vindt (dus zonder het toestel te moeten uitschakelen).
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Geen service: iPhone of Proximus

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Enkele dagen geleden vertelde m'n vrouw dat ze geen bericht kon sturen met haar iPhone. Bij nader inzicht kon ze ook niet bellen, en toen ik 'ns goed keek, zag ik in de linkerbovenhoek van het scherm "Geen service" staan, daar waar normaal "Bel Proximus" staat. Toestel afgezet, wat later opnieuw opgestart (en simlock ontgrendeld), en het probleem bleek verholpen.
        Vandaag opnieuw: "Geen service". Afgezet, weer opgestart en simlock ontgrendeld, en alles is als vanouds.
        De eerste keer heb ik haar met mijn gsm (geen smartphone) opgebeld; wij zitten bij dezelfde provider. Gek genoeg ging mijn oproep onmiddellijk naar de voicemail, en kon zij mijn bericht pas horen na herstarten.

        Vraag dus: is dit een Proximus probleem, of een probleem specifiek voor de iPhone? Het gaat om een iPhone 3G van begin dit jaar ongeveer.
        Moeilijk uit te maken. Maar ik heb het 2x gehad, en 2 x opgelost met een omruiling van de simkaart.
        Kost je niets, en is zo gefikst (proximus winkel binnen stappen, 2 uur later moet ie terug werken)
        Als het probleem dan nog blijft, is het de iphone zelf, en dat is andere koek.

        Comment


        • #5
          Re: Geen service: iPhone of Proximus

          Ik zou ook vermoeden dat het de SIM kaart is. Rudy heeft de juiste stappen beschreven.

          Comment


          • #6
            Re: Geen service: iPhone of Proximus

            Kan liggen aan verschillende zaken ...
            • Slecht contact (oxidatie) tussen toestel en simkaart waardoor het toestel denkt dat de kaart er even uit geweest is. => Kaart en contacten eens kuisen met zachte doek of desnoods op achterkant van simkaart een stukje papier aanbrengen zodat die beter spant.
            • Defecte simkaart met zelfde gevolg als hierboven. => Simkaart omruilen.
            • Defect toestel met zelfde gevolg als hierboven. => Toestel laten herstellen.
            • Spanning van toestel dat soms eens te laag komt. => Batterij voldoende laden.

            Eens van toestel wisselen en zien haar simkaart in uw toestel ook het probleem geeft (indien je ook een toestel hebt natuurlijk).
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Geen service: iPhone of Proximus

              Dank je voor deze antwoorden. Voor zover ik weet is dit nog altijd haar allereerste SIM-kaart (iPhone ook wel, maar toch al een 2-3 GSMs versleten). Mijn vrouw zal eerstdaags eens langs de Proximus-winkel gaan. Hopelijk is daarmee het probleem van de baan. Ik houd jullie op de hoogte!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Geen service: iPhone of Proximus

                Heb dit probleem ook gehad met mijn iphone 3G.
                Dit was het begin van het einde

                Tot 3 keer toe nieuwe simkaart gehaald.
                Toen deed hij het weer, maar na een paar weken was het weer hetzelfde.

                Een week uit garantie heeft de touchscreen het begeven.

                Comment


                • #9
                  Re: Geen service: iPhone of Proximus

                  Zo'n toestel heeft toch twee jaar garantie, niet? Wel, deze is nog geen jaar oud.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geen service: iPhone of Proximus

                    Al eens geprobeerd om simkaarten te wisselen?

                    Persoonlijk heb ik ook al zulke problemen gehad met allerlei toestellen, maar nog niet direct met de simkaart eerlijk gezegd. Ik zou eerder gokken op een software probleem, maar eigenlijk zou je dan meer geruchten moeten hebben op het internet. Misschien een bepaalde app?

                    Apple garantie is 1 jaar.

                    iPhone-garantie
                    De iPhone wordt geleverd met 90 dagen gratis technische ondersteuning. Bovendien beschikken de iPhone, de oplaadbare batterij en alle meegeleverde accessoires over een beperkte hardwaregarantie die gedurende een geheel jaar na de aankoopdatum dekking biedt tegen defecten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geen service: iPhone of Proximus

                      Als hij gekocht is bij Switch ( apple premium reseller) dan heb je 2 jaar garantie .
                      Mijn blog

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geen service: iPhone of Proximus

                        Echtgenoot heeft iphone 3 (8gb) vorig jaar oktober gekocht en heeft een gelijkaardig probleem dat hij geen connectie meer heeft met proximus, en dat blijft zo tot hij toestel uit en aan zet (volgens mij ook simkaart even eruit nemen, maar ben niet helemaal zeker).
                        Maar het kan ook gebeuren die de gsm zelfs volledig uitvalt en enkel via een soort van reboot nog opgestart kan worden (ik geloof op een speciale manier enkele toetsen ingedrukt houden ofzoiets...hij doet dat altijd).
                        Het gebeurt bij ons gemiddeld "maar" één keer per maand en ik vermoed dat de klantendienst dat te weinig vindt om het toestel om te ruilen, we kregen ook de opmerking "dat dat inderdaad iets is dat nogal eens kan voorkomen, maar dat het simpel op te lossen is".

                        Maar met dit alles te lezen ga ik het idee van een nieuwe simkaart in mijn achterhoofd houden...de reden dat hij vorig jaar een nieuwe gsm kocht was al omdat hij op veel plaatsen al geen bereik meer had (tegenover anderen nog wel), toen dacht hij dat dat aan zijn oud toestel lag.
                        Misschien ligt het wel aan de simkaart en hebben onze "twee" problemen (ofwel geen service, ofwel volledige uitval) een aparte oorzaak (zowel simkaart die moeilijk doet als iphone zelf).

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geen service: iPhone of Proximus

                          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Apple garantie is 1 jaar.
                          In België is dat altijd twee jaar voor consumenten.
                          Je moet alles lezen wat in hun garantievoorwaarden staat.

                          Nederlands
                          Apple Beperkte Garantie voor één (1) jaar
                          TEN AANZIEN VAN CONSUMENTEN OP WIE WETGEVING TER BESCHERMING VAN
                          CONSUMENTEN IN HUN LAND VAN AANKOOP OF HUN LAND VAN VERBLIJF VAN
                          TOEPASSING IS, GELDT DAT DE DOOR DEZE GARANTIE VERLEENDE VOORDELEN IN
                          AANVULLING KOMEN OP ALLE RECHTEN EN VERHAALSMOGELIJKHEDEN DIE
                          ZULKE WETGEVING TER BESCHERMING VAN CONSUMENTEN GEEFT.




                          Er zijn wel heel wat fabricanten die dit zo opnemen in hun garantiebepalingen ... al zou 2 jaar wel automatisch mogen voor iedereen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment

                          Working...
                          X