Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gastric Bypass

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gastric Bypass

    Heb begin september een GB laten uitvoeren omdat ik dringend zo een 80 kilo kwijt moet.
    Mijn gezondheid ging met rasse schreden achterruit.
    Zijn er nog mensen die dit laten doen hebben of vrienden en fam. die dit gedaan hebben?
    Ben al 30 kilo kwijt ondertussen gaat rap soms denk ik een beetje te rap als het zo voortgaat ben ik een
    panlat die je door een sleutelgat kan trekken na een jaar



    Aja bijna vergeten ik ben 1.89 meterkes groot en ergens in de vervlogen jaren zijn ze met 2 cm gaan lopen
    En weeg (woog) 162 kilo nat aan de haak
    BMI was er eentje van 45 wat kon tellen

    Doelstelling is rond de 90 te geraken lager mag ook maar als ik terug op 90 sta zal ik al een ander mens zijn (hoop ik)

  • #2
    Re: Gastric Bypass

    ik ken persoonlijk drie mensen die een GB hebben laten uitvoeren
    indien je wat meer info wilt weten dan kan ik dat wel via pb doen, rechtstreeks op het forum wens ik dat niet te plaatsen (privacy)

    Comment


    • #3
      Re: Gastric Bypass

      Ik ken persoonlijk drie mensen uit de zelfde familie die het hebben laten doen in Brugge.
      Frans (een zeer goede vriend) heeft het twee weken geleden laten doen, gewoon omdat zijn
      zus en nicht er zéér tevreden mee zijn, nu heeft hij het natuurlijk nog wat lastig, maar van de
      ingreep op zich heeft hij nooit iets gevoeld, buiten de wat pijnlijke gaatjes in zijn buik voelt hij
      zelfs niets van de ingreep, moeilijkste voor hem zijn nu de papjes die hij voorlopig nog moet eten...
      Zijn zus en nicht kunnen nu wel alles eten wat ze willen.
      Ben je niet toevallig van de streek van Roeselare Bompie ? Frans zou je met plezier wat uitleg geven.
      Indien je hem op een of andere manier eens wil spreken, stuur PM ik zal je zijn tel nummer geven.

      Comment


      • #4
        Re: Gastric Bypass

        Ik ken er 2 die 3 jaar geleden kandidaat waren voor een GB, beiden om ongeveer 50 kilo kwijt te geraken. De eerste werd het ontraden door een psycholoog en heeft een streng dieet gevolgd waarmee er 40 kg werd verloren en er nu nog altijd af zjn. Moet wel alle 2 maanden naar de psycholoog en maandelijks naar de diëetist om de motivatie op peil te houden.
        De andere heeft de GB laten doen, was redelijk snel 50kg kwijt en heeft ook een buikwandcorrectie laten doen. Anderhalf jaar later was de 50kg er terug bij wegens een niet aflatende eetzucht (10 keer per dag eten, met als ontbijt 3 boterhammen en een hele pot choco).

        Comment


        • #5
          Re: Gastric Bypass


          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Gastric Bypass

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Ik ken er 2 die 3 jaar geleden kandidaat waren voor een GB, beiden om ongeveer 50 kilo kwijt te geraken. De eerste werd het ontraden door een psycholoog en heeft een streng dieet gevolgd waarmee er 40 kg werd verloren en er nu nog altijd af zjn. Moet wel alle 2 maanden naar de psycholoog en maandelijks naar de diëetist om de motivatie op peil te houden.
            De andere heeft de GB laten doen, was redelijk snel 50kg kwijt en heeft ook een buikwandcorrectie laten doen. Anderhalf jaar later was de 50kg er terug bij wegens een niet aflatende eetzucht (10 keer per dag eten, met als ontbijt 3 boterhammen en een hele pot choco).
            tja dat kan die eerste ook voorhebben als hij zich laat gaan ivm zijn dieet
            een GB is een hulpmiddel, je moet je mentaal er kunnen overzetten dat je minder grote porties kan/mag eten
            als je dit mentaal niet aankan dan helpt geen enkele operatie en geen enkel dieet!
            diegene die ik ken zijn er in ieder geval goed mee geholpen en kunnen zo goed als alles eten wel kleinere porties dan voorheen, maar dit is de bedoeling van zo'n operatie
            diegene die ik ken hebben een GB tussen de 5 en de 8jaar en blijven vrij stabiel op hun gewicht

            Comment


            • #7
              Re: Gastric Bypass

              dank voor de reacties
              Het is niet mijn bedoeling verhalen van andere mensen hier te laten neerpennen.
              Maar of ze het goed vonden ja of neen, en of ze tips hebben.
              Kan al wat eten, maar sommige dingen zijn echt een ramp zoals vast vlees(kip, varken en rundsvlees)
              Gemalen (gehakt) is dan geen probleem en ook groenten niet, melk is ook een problem krijg er kramp van.
              Dus alle dagen file american, mijn vrouw zeurt omdat ik een dure vogel ben lol

              Mijn verhaal begint met hernias en eindigde met een neurostim in de rug om de pijn te drukken.
              Wat op het laatst bijna onmogelijk bleek door mijn overgewicht en ik terug naar zware medicatie begon te grijpen.
              Een hele hoop operaties en pijnmedicatie drijven een mens tot wanhoop (snoepen en niks doen)

              Maar we leven op hoop

              Ik geraak nu toch al wat verder als ik achter mijn kleinkids moet wandelen lopen zit er al lang niet meer in dus geen marathon voor mij please LOL
              Zijn zo een deugnieten die den Bompie wel zwaar afmatten veel beter dan een trainingfiets of zo
              Daarom ook in een onderdeel hier waarom ik gestopt ben met DSLR fototoestellen en naar compacter ben gegaan.
              Hoop op volgend jaar een beetje meer terug uitstapjes te maken laatste jaren ging dat gewoonweg niet.
              Wil Plankedaal wel eens bezoeken met de kids of iets anders.

              Comment


              • #8
                Re: Gastric Bypass

                effe een update na wat maanden
                Weeg nu nog 92 kilo en voel mij potjandorie heel goed zo goed zelf dat ik terug ben gaan vissen lol
                En om er met de fiets op uit te trekken, en nu komt het hoe neem ik mijn foto toestel mee op de fiets ???

                Heb geen zin om rugzak mee te nemen en zo los rond de nek is ook niet doenbaar.
                Heb mandje van de vrouw gekregen voor aan het stuur en het ligt daarin maar in een kleiner tasje
                Maar hoe doen de meesten dat als ze met de fiets er op uit trekken ???

                Comment


                • #9
                  Re: Gastric Bypass

                  Proficiat!

                  Mijn vrouw heeft een maagring, en is van90 kg terug naar trouwgewicht van60 kg.

                  Ik gebruik voor uitstapjes te voet of met de fiets een Slingshot 100 AW.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gastric Bypass

                    92? dat is een serieus goed resultaat toch Proficiat.
                    Tijd om de kleinkinderen te vangen en te straffen omdat ze Bompie vroeger zo afgebeuld hebben
                    Het enige advies dat ik kan geven: volhouden zo

                    Zelf gebruik ik zeer veel iets wat vergelijkbaar is met de Slingshot 100 AW van Tommie1 maar dan van een ander merk.
                    Voor op de fiets neem ik dan wel maar 2 lenzen mee anders weegt die tas toch ook wat zwaar.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gastric Bypass

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                      effe een update na wat maanden
                      Weeg nu nog 92 kilo en voel mij potjandorie heel goed zo goed zelf dat ik terug ben gaan vissen lol
                      En om er met de fiets op uit te trekken, en nu komt het hoe neem ik mijn foto toestel mee op de fiets ???

                      Heb geen zin om rugzak mee te nemen en zo los rond de nek is ook niet doenbaar.
                      Heb mandje van de vrouw gekregen voor aan het stuur en het ligt daarin maar in een kleiner tasje
                      Maar hoe doen de meesten dat als ze met de fiets er op uit trekken ???
                      dat valt te zien met welke fiets je rijd
                      Bij mijn vriendin zitten er zo'n tassen over de bagage drager (zij komt van 95 kg naar 50kg voor 1m50 grootte)
                      ikzelf gebruik een rugzak aangezien ik geen gewone fiets heb met bagagedrager (Mountainbike en racefiets)
                      Ik ben blij dat je terug energie hebt gevonden en je goed in je vel voelt :-D
                      enigste nadeel is dat het eerste jaar nogal kostelijk is in aankoop van constant nieuwe kleren ;-)
                      na een goede 2jaar blijf je meestal wel op je zelfde gewicht hangen
                      je zal eerst even onder het streefgewicht komen, maar geen paniek dat is maar tijdelijk, daarna stabiliseert je gewicht normaal gezien wel
                      dit was bij mijn vriendin ook zo, haar gewicht is nu al meer dan 5jaar vrij stabiel
                      het is en blijft een hulpmiddel, geen wondermiddel, gewoon zien wat je eet en vooral op tijd stoppen met eten, genoeg is genoeg
                      maar het is wel een heel goed hulpmiddel zoals ik merk bij de vriendin
                      Bompie, goed bezig echt waar

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gastric Bypass

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                        effe een update na wat maanden
                        Weeg nu nog 92 kilo en voel mij potjandorie heel goed zo goed zelf dat ik terug ben gaan vissen lol
                        En om er met de fiets op uit te trekken, en nu komt het hoe neem ik mijn foto toestel mee op de fiets ???

                        Heb geen zin om rugzak mee te nemen en zo los rond de nek is ook niet doenbaar.
                        Heb mandje van de vrouw gekregen voor aan het stuur en het ligt daarin maar in een kleiner tasje
                        Maar hoe doen de meesten dat als ze met de fiets er op uit trekken ???
                        Proficiat en volhouden.

                        Sterkte

                        Peter

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gastric Bypass

                          thanks voor de steun

                          Dus een slingshot tas zou een oplossing zijn, zal eens even testen in de winkel.
                          Nu gewoon in een oude kleine tas die in de mand zit voorop stuur, lukt wel maar als ik over
                          de Belgische wegen rij zie ik het soms dansen en vrees ik dat het eruit wil springen op de kasseikoppen lol

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gastric Bypass

                            Hallo, ik heb eens een vraagje... Heeft er hier iemand ervaring met GBP in AZ Vesalius in Tongeren, bij dr. Wijnendaele ? Ik overweeg een operatie maar hoor graag de ervaringen van mensen die zich daar hebben laten opereren... Groetjes !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gastric Bypass

                              Oorspronkelijk geplaatst door Marcia Bekijk bericht
                              Hallo, ik heb eens een vraagje... Heeft er hier iemand ervaring met GBP in AZ Vesalius in Tongeren, bij dr. Wijnendaele ? Ik overweeg een operatie maar hoor graag de ervaringen van mensen die zich daar hebben laten opereren... Groetjes !
                              Er bestaan websites met zelfhulpgroepen voor mensen met een GBP, en zelfs een Facebookgroep. Daar ga je meer aan hebben dan aan een forum over digitale fotografie.

                              Comment

                              Working...
                              X