Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frietketel . . .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Frietketel . . .

    Mijn wederhelft heeft een hekel aan geurtjes in de keuken bij het frieten bakken, Er bestaan toestellen die "zogezegd" geen geur meer afgeven . . . iemand hier ervaring mee?
    Keuze is echt wel groot een praktische info is altijd welkom.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Frietketel . . .

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    ...... Er bestaan toestellen die "zogezegd" geen geur meer afgeven . . . iemand hier ervaring mee?
    ja.....en het is onzin.
    tis iets minder maar toch..........
    en om nou steeds nieuw vet te gebruiken!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Frietketel . . .

      Ik heb ooit zo'n frietketel gehad, en er was wel een verschil, maar helemaal geurvrij was die ook niet.
      Als je een frietketel onder de dampkap zet, dan wordt het grootste deel van de dampen wel weggezogen, maar je blijft toch nog ruiken dat je frieten hebt gebakken.

      Het toeval is dat ik net nog wat frietjes heb gebakken, omdat ik de hele dag in de kou heb gestaan op de cyclocross had ik zin in een friet met mayonaise.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Frietketel . . .

        Ik heb dezelfde mening als Bouk.

        Comment


        • #5
          Re: Frietketel . . .

          Geur is minder , maar....smaak is weg.
          Geen krokante frietjes meer maar eerder slappe namaak.

          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: Frietketel . . .

            Ik zet mn frietketel altijd buiten als ik hem gebruik...
            Stel je kritieken niet te scherp...
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

            Comment


            • #7
              Re: Frietketel . . .

              Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
              Ik zet mn frietketel altijd buiten als ik hem gebruik...
              't Ja, met dit weer niet echt veel goesting voor . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Frietketel . . .

                Om de beste smaak te hebben gebruik je een frietketel zonder deksel maar dan ruik je ook het meeste.
                Zelf bak ik frieten in de (vroeger) garage en zet dan het raam open en de buitendeur op een kier of open als het warm is.
                Je moet ook aan de buren denken he die krijgen dan allemaal goesting in frieten.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                Comment


                • #9
                  Re: Frietketel . . .

                  Hmmm , frietjes van de frituur !! De echte zijn de beste..
                  Zelfs met frietjes die je 't fritkot gaan halen bent (dus niet zelf gebakken) heb je de geur al in huis..
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

                  Comment


                  • #10
                    Re: Frietketel . . .

                    Het soort vet scheelt ook een pak, zeker in smaak, amaai.
                    Wij halen nu olie van de horecagroothandel, man man man man man WAT een verschil in smaak.
                    De geur is anders ook alhoewel het nie echt weg is hoor.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Frietketel . . .

                      Als je goeie frietjes hebt gegeten, mag je dat toch wel even ruiken zeker...

                      Wij hebben geen open keuken, en met de frietketel onder de dampkap valt dat allemaal wel mee hoor.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Frietketel . . .

                        Kies voor een volledig gesloten systeem en met filter Francis.
                        VDB heeft er zo een paar in voorraad.
                        Geur zal je toch altijd hebben en zo erg is dat toch niet he
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Frietketel . . .

                          in de garage frituren.

                          En zo een ding van SEB, met maar 1lepeltje olie. (tis wel vrij duur)

                          Misschien is de smaak ook wel wat minder, ik heb het zelf nog niet gebruikt.
                          Nikon D7000 en wat lenzen.
                          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                          Comment


                          • #14
                            Re: Frietketel . . .

                            Francis, ik mee te herinneren dat jij zo'n leuk balkonnetje hebt, dan ga je daar toch lekker staan, is best gezond hoor, een keer naar buiten
                            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                            Comment


                            • #15
                              Re: Frietketel . . .

                              Wij hebben zo een Seb gehad en na 3 maand hebben we die gewoon weggeven met hun 1 lepeltje olie ,man eer je fritjes gebakken zijn heb je per baksel 17 minuten nodig en dan noemen ze het bij Seb knapperig ,bij mij smaken die frieten zoals een schoenzool ,oke van geur had je bijna niets ,maar ik vindt het zekers zijn geld niet waard .

                              Geef mij maar de oude frietketel op gas en laat de geur dan maar even hangen ,zo knapperig en lekker krijgt je geen enkel frietje met de nieuwe fritketels.

                              Grtz

                              Ardesign

                              Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                              in de garage frituren.

                              En zo een ding van SEB, met maar 1lepeltje olie. (tis wel vrij duur)

                              Misschien is de smaak ook wel wat minder, ik heb het zelf nog niet gebruikt.
                              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                              Comment

                              Working...
                              X