Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fraude, maar hoe doen ze het?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fraude, maar hoe doen ze het?

    De mail hieronder kreeg ik als anwoord op een aanbod om een GSM te verkopen.
    Ik weet dat het fraude is, en zal zeker niet antwoorden, maar snap nog niet hoe het in zijn werk gaat.

    Als ze het geld op mijn gewone rekening storten, hoe slagen ze er in om dat geld terug te vorderen?

    Hier het mailtje:

    Thanks a lot for the mail,Am very happy to from hear you about this
    item.Am Kitana Kelly from England and am okay with the cost of the
    item which is 90 euro but as a matter of fact I am buying this items
    my friend son who is currently studying music in Africa as a gift and
    I have check with the shipping cost via TAXI POST to Africa and it is
    88 euro to Africa from your post office. So let say everything will be
    180 euro. Kindly send me your bank details like this:

    full name:
    bank name;
    bank account number;
    mobile number;
    country

  • #2
    Re: Fraude, maar hoe doen ze het?

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

    Als ze het geld op mijn gewone rekening storten, hoe slagen ze er in om dat geld terug te vorderen?

    Ik veronderstel dat als de rekening waarmee zij betalen niet geprovisioneerd is, hun bank achteraf de verrichting kan annuleren.

    Comment


    • #3
      Re: Fraude, maar hoe doen ze het?

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      ....
      Als ze het geld op mijn gewone rekening storten, hoe slagen ze er in om dat geld terug te vorderen?
      gewoon de bankvoorwaarden.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Fraude, maar hoe doen ze het?

        Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
        Ik veronderstel dat als de rekening waarmee zij betalen niet geprovisioneerd is, hun bank achteraf de verrichting kan annuleren.
        Gedekt of niet, jouw bank zet het geld op je rekening.
        Als JOUW bank niet binnen de 30 dagen het geld van de andere bank heeft gekregen, dan haalt JOUW bank het terug van JOUW rekening.

        Bij de andere bank is het de moeite niet waard om de identiteit van de rekeninghouder te achterhalen. Die rekening is toch geopend met een valse of gestolen identiteitskaart.

        Comment


        • #5
          Re: Fraude, maar hoe doen ze het?

          Er zijn verschillende manieren.
          Ze schrijven te veel over en vragen om het te veel terug te storten (via WU), na enige tijd ziet de bank waarvan overgeschreven werd dat er niet genoeg op de rekening staat en vordert van jouw bank het geld terug. Jij geld kwijt, extra bovenop betaald en GSM kwijt.

          Je krijgt een mail dat er "iets" mis is en dat het niet gaat om over te schrijven maar je krijgt een cheque. Je zet die op je rekening (dat is altijd onder voorbehoud) en dan volgt hetzelfde scenario dan hierboven.

          Reageer gewoon dat je het te omslachtig vindt en dat je via Western Union betaald wil worden.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Fraude, maar hoe doen ze het?

            iemand op mijn twitter kreeg exact hetzelfde mailtje

            Comment


            • #7
              Re: Fraude, maar hoe doen ze het?

              Als ze het geld per overschrijving op jou rekening storten dan staat het er ook op, als hun overschrijving niet gedekt is gaat het toch gewoon niet door. Probeer jij maar eens geld over te schrijven als je rekening leeg is. Ze zullen wel een andere methode hebben om je op te lichten.

              Comment


              • #8
                Re: Fraude, maar hoe doen ze het?

                Ze kunnen het geld inderdaad overmaken maar, als iemand onrechtmatig geld ontvangt(of verkeerd rekeningnummer), dus zonder er iets voor in de plaats te krijgen( en dat kunnen ze claimen, dus ze hebben niks ontvangen), kan het geld teruggevorderd worden. Hoe het precies in zijn werk gaat weet ik niet, advocaat inschakelen of via de bank.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Fraude, maar hoe doen ze het?

                  Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
                  Als ze het geld per overschrijving op jou rekening storten dan staat het er ook op, als hun overschrijving niet gedekt is gaat het toch gewoon niet door. Probeer jij maar eens geld over te schrijven als je rekening leeg is. Ze zullen wel een andere methode hebben om je op te lichten.
                  Geloof het maar niet. Ik heb zelf eens met mijn Visa kaart in het buitenland gestaan, maar kon er niet mee betalen omdat mijn bankrekening in het rood stond. Had de week ervoor een betaling met Visa gedaan aan Microsoft. In plaats van 1750,00 hadden ze 175000 van mijn rekening gehaald. Omdat het bedrag ongewoon hoog was, had mijn bank (pas na de betaling) mijn rekening geblokkeerd. Heeft 2 weken geduurd voor alles terug in orde was.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fraude, maar hoe doen ze het?

                    Ook 2dehands.be waarschuwt ervoor. Blijkbaar kunnen schooiers met een ongedekte cheque geld overschrijven dat daarna weer gewoon terugvloeit.

                    Dave
                    pixelpusher

                    Comment

                    Working...
                    X