Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frans leren door zelfstudie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Frans leren door zelfstudie

    Heeft er iemand ervaring met thuiscursussen voor een andere taal te leren?
    Ik moet mijn Frans weer gaan gebruiken maar heb het 20 jaar niet meer gebruikt (dus vanaf schooltijd) maar kan geen les volgen in avondles wegens heel veel in het buitenland.
    Dus concreet: iemand die eerstehands ervaring heeft met zelfstudiepakketten?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Frans leren door zelfstudie

    Als je het mondeling moet gaan gebruiken, vrees ik dat een zelfstudiepakket niet echt afdoend is. Een taal leer je maar door die veel te gebruiken/spreken.
    Destijds heb ik ooit nog 1 jaar BIS gevolgd. Dat was toen nog gratis. Hele goede zelfstudiepakketten, maar het sprekend oefenen doe je eigenlijk niet echt.
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Frans leren door zelfstudie

      Taal = woordenschat, daar zou ik mee beginnen.
      Vervoeging van werkwoorden moet je ook doen.
      Franstalige tijdschriften lezen...

      Kan je allemaal vinden op het internet.
      (of boekhandel)

      Frans spreken is nog een andere zaak dan lezen of schrijven.
      Een "rollende r" hoort daar niet in thuis.

      En voor de rest is het gelijk in de fotografie: aanleg is fijn meegenomen
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Frans leren door zelfstudie

        Hier kan je wel een goede cursus vinden.
        http://www.mimoza.be/

        Comment


        • #5
          Re: Frans leren door zelfstudie

          Klik

          Sorry kon het niet laten.
          Ik vind het alleszinds een lastige taal, omdat ik er eingelijk nooit mee te maken heb.

          In ieder geval succes

          Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

          Comment


          • #6
            Re: Frans leren door zelfstudie

            Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
            Ik vind het alleszinds een lastige taal, omdat ik er eingelijk nooit mee te maken heb.
            Zonder kennis Frans zou ik nu geen job hebben, zou ik in veel winkels niet uitgelegd krijgen wat ik nodig heb, zou ik de meeste vrienden niet eens kennen, zou ik tijdens mijn verlof op mijn kin mogen kloppen in plaats van goed te eten in een tof restaurantje en zou ik 80% van de mensen die me aanspreken niet eens kunnen beantwoorden.

            De tweede landstaal leer je op school (in mijn tijd toch) onvoldoende aan om er vlot mee om te gaan, het meeste leer je door je plan te trekken en niet bang te zijn om stommiteiten te zeggen (verkeerde woorden). Oefening baart kunst zeggen ze.
            Als ze u tussen een hoop Walen smijten is dat eigenlijk de beste leerschool!
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Frans leren door zelfstudie

              De beste leerschool is nog steeds tussen de fransen/walen enkele weken/maanden samenleven.

              Ik kan zelf ook mijn frans niet goed, maar soms als ik voor het werk naar het buitenland(frankrijk) ga moet ik wel
              Oefenen is de boodschap.

              Ik vraag me af of je dit met thuiscusus wel kan leren?
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Frans leren door zelfstudie

                Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                De beste leerschool is nog steeds tussen de fransen/walen enkele weken/maanden samenleven.

                Ik kan zelf ook mijn frans niet goed, maar soms als ik voor het werk naar het buitenland(frankrijk) ga moet ik wel
                Oefenen is de boodschap.

                Ik vraag me af of je dit met thuiscusus wel kan leren?
                Heel juist, zo heb ik mijn Engels kunnen vervolmaken en een goede basis Spaans en Duits geleerd. Probleem is dat ik voor het werk weinig of niet in Frankrijk kwam maar nu dit land een deel van mijn werkverantwoordelijkheid wordt. Bang om fouten te zeggenheb ik niet maar er is een verschil bij de slager in de Provence te gaan of een presentatie te moeten geven aan klanten. Het zijn geen verkoopspraatjes en de klanten vergeven heus wel spraakfouten maar daar staan met een mond vol tanden en te staan hakkelen heeft niemand er wat aan. Daarom dat ik me opnieuw de basis wil aanleren en de rest: en route

                Comment


                • #9
                  Re: Frans leren door zelfstudie

                  Diegene die beweren dat taalcursus zelfstudie niet werkt, hebben het allicht zelf nooit uitgeprobeerd.
                  On topic:
                  Ik heb jaren terug op aanraden van een vriend Spaans geleerd via de Assimil-methode.
                  Met behulp van het begeleidingsboek en geluidscassettes (cd's bestaan ook) om de juiste spraak aan te leren heb ik DAGELIJKS 1/2 uur Spaans zitten leren. En dat gedurende 8 maanden, totdat ik de gehele cursus voltooid had. Daarop vertrok ik op reis naar Zuid-Amerika, waar ik verstomd stond van de opgedane taalkennis dmv Assimil. Ik was zelfs in staat eenvoudige conversaties aan te gaan met de lokale bevolking.
                  Assimil (http://www.idiomas.be/assimil-methode/) is niet goedkoop, maar het werkt dus wel, mits regelmaat, volharding en een beetje karakter.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Frans leren door zelfstudie

                    Aan allen bedankt voor jullie reactie.
                    Ik heb de cursus van Idioma besteld want het is echt wel nodig een basiskennis te hebben en er niet met een mond vol tanden te staan bij ons klanten.

                    Nogmaals bedankt voor jullie raadgevingen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Frans leren door zelfstudie

                      en je radio en TV op Franstalige posten zetten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Frans leren door zelfstudie

                        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        en je radio en TV op Franstalige posten zetten.
                        ongeveer de helft ( nouja) van het TELENET aanbod
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #13
                          Re: Frans leren door zelfstudie

                          Ja, dat heb je nu eenmaal in den Belgique he

                          Comment


                          • #14
                            Re: Frans leren door zelfstudie

                            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            ongeveer de helft ( nouja) van het TELENET aanbod
                            Wat is daar verkeerd aan ?
                            Moet het allemaal Engels zijn misschien ?

                            Het valt me toch telkens op hoe mensen die opkomen voor de Vlaamse zaak veel misbaar maken over het Frans maar er geen probleem mee hebben dat onze cultuur totaal wordt overwoekerd door Angelsaksische invloeden.
                            Selectieve verontwaardiging heet dat.
                            Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                            Comment


                            • #15
                              Re: Frans leren door zelfstudie

                              WDR = rockpal(l)ast
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment

                              Working...
                              X