Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's nemen van iemand zonder toestemming

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's nemen van iemand zonder toestemming

    Beste mensen,

    Ik zit met een vraagje . Mijn schoonmoeder gaat vreemd met een ander. Om mijn schoonvader te tergeren heeft mijn schoonbroer foto's genomen van een vrouw en haar woning om zogezegd te bewijzen dat hij een relatie had met haar. Mag hij zomaar foto's nemen van haar zonder toestemming en voor dergerlijke zaken gebruiken? Kan zij hiertegen iets doen..??

    alvast bedankt

  • #2
    Re: Foto's nemen van iemand zonder toestemming

    Heu, dit is een fotografieforum. Wij houden ons hier meestal bezig met diafragma, DOF, pixelpeeping, ruis op hoge iso, compositie en dergelijke. Soms af en toe met copyright en contracten met modellen. Misschien en privédetectieve of een advocaat raadplegen in jullie geval.
    DigiCam

    Comment


    • #3
      Re: Foto's nemen van iemand zonder toestemming

      Oorspronkelijk geplaatst door dreambox Bekijk bericht
      Mag hij zomaar foto's nemen van haar zonder toestemming en voor dergerlijke zaken gebruiken?
      Zeer verwarrende post van jou. Ik wil eigenlijk niet weten hoe de vork in de steel zit.
      Maar wat bedoel je met "dergelijke zaken": een burgerrechtelijke procedure? In dat geval beslist de rechter wat hij toelaat als "bewijs" en zal hij autonoom over de "bewijskracht" oordelen...

      Ik neem aan dat dit niets te maken heeft met een mogelijke publicatie en dat we dus het portretrecht er buiten kunnen laten?

      Als je iets anders bedoelt: opheldering graag!

      Comment


      • #4
        Re: Foto's nemen van iemand zonder toestemming

        Oorspronkelijk geplaatst door dreambox Bekijk bericht
        Beste mensen,

        Ik zit met een vraagje . Mijn schoonmoeder gaat vreemd met een ander. Om mijn schoonvader te tergeren heeft mijn schoonbroer foto's genomen van een vrouw en haar woning om zogezegd te bewijzen dat hij een relatie had met haar. Mag hij zomaar foto's nemen van haar zonder toestemming en voor dergerlijke zaken gebruiken? Kan zij hiertegen iets doen..??

        alvast bedankt
        Volgens mij duidelijk in strijd met de privacy wetgeving.

        Voor het overige hoort het niet echt thuis op een fotografieforum.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's nemen van iemand zonder toestemming

          Is voor het eerst ik een vraagje had , hou me vooral bezig met nacht fotografie, wat gewoon eens navragen want die vrouw in kwestie is erdoor gestoord dat hij foto's nam van haar. Ik doe dit persoonlijk niet want men foto's van mensen vind ik niet goed voor publicatie

          Comment


          • #6
            Re: Foto's nemen van iemand zonder toestemming

            welkom op de site, maar om je nou hier in te schrijven om met dit soort vragen te komen!!!!!
            maar er lopen hier op BD al verschillende draadjes over dit onderwerp hoor, gebruik zoeken eens en succes.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Foto's nemen van iemand zonder toestemming

              Vandaag is het de laatste dag van de week van de amateurkunsten 2008
              het moto dit jaar was "Vreemdgaan Toegestaan"

              MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Foto's nemen van iemand zonder toestemming

                Vreemdgaan is in ieder geval geen reden om de schuld igv echtscheiding in de schoenen geschoven te krijgen. 'Geen probleem' op zich dus.

                Voor het fotograferen van mensen en de ja/nee toestemming daarvoor: ik heb de vraag -voor de hele EU- aan onze juridische dienst gesteld en ik hoop daar 'binnenkort' een duidelijk antwoord over te krijgen.

                Karel

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's nemen van iemand zonder toestemming

                  Oorspronkelijk geplaatst door dreambox Bekijk bericht
                  Is voor het eerst ik een vraagje had , hou me vooral bezig met nacht fotografie,.........
                  .......zou je dan niet beter daar eens een vraag over stellen, kun je misschien het s'nachts in de struiken gaan liggen onder het slaapkamerraaam.
                  Oorspronkelijk geplaatst door dreambox Bekijk bericht
                  Ik doe dit persoonlijk niet want men foto's van mensen vind ik niet goed voor publicatie
                  .....dus als je betere foto's kon maken dan zou je ook wel voor spionneke willen spelen ?

                  Dit is je eerste posting op dit forum nadat je al reeds 3 dagen lid van BD bent, had je niet een ander forum of een advocaat kunnen vinden waar je deze vraag kon stellen ?
                  Hier kun je misschien wel geholpen worden: http://spionage.startkabel.nl/
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's nemen van iemand zonder toestemming

                    Ik moet zeggen: Dat wordt hier nogal in de gaten gehouden wat iemand gepost heeft
                    Canon 70D en wat lenzen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's nemen van iemand zonder toestemming

                      voor zover fotografie er meer gemoeid gaat :-)

                      je mag de foto's niet publiceren in ieder geval, of ze dan bewijswaarde weet ik niet. Zoiezo kan de persoon die er last van ondervindt daar een aanklacht van doen, en of dit iets uithaalt is nog minder zeker.

                      wees allemaal een beetje verdraagzamer en we zouden ons die net meer afvragen...

                      Avondles fotografie www.tqphoto.be
                      Leer alles over digitale fotografie, Voor jong en oud, op eigen tempo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's nemen van iemand zonder toestemming

                        privacy

                        ik denk dat dat ergens kan vervallen wanneer je andere misdrijven pleegt
                        foto als spiegel of als venster?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's nemen van iemand zonder toestemming

                          Hey juppekes

                          Ik zou daar geen probleem mee hebben met die foto's

                          Want ik ga nooit vreemd ............ik voel mij overal thuis
                          Bootjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's nemen van iemand zonder toestemming

                            Misschien een domme vraag, maar wat zijn 'juppekes'..?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's nemen van iemand zonder toestemming

                              Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
                              Misschien een domme vraag, maar wat zijn 'juppekes'..?
                              Alle liefkes hier op het forum.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X