Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Formateren USB stick wil maar niet lukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Formateren USB stick wil maar niet lukken

    Heren (m/v)

    Door een "onhandige" handeling is het nodig dat ik een USB stick van 1GB moet formateren.
    Telkens na aankoppelen in de USB poort vraagt Windows XP Prof immers om de stick te formateren.
    Na de nodige keren op "OK" of "Ja" te hebben geklikt begint het formateringsproces. Op het eind komt dan doodleuk de melding "Kan het formateren niet voltooien".
    Iemand enig idee hoe dit op te lossen?? (En wat is er aan de hand? 'k Zou graag die stick willen blijven gebruiken.)
    Noot: indien van belang: eigenschappen geeft aan dat het FAT32 is.

  • #2
    Re: Formateren USB stick wil maar niet lukken

    Lijkt me sterk op een sticky dat de geest heeft gegeven. Eens proberen op een andere pc en anders richting prullenmand
    Nikon D80 / Sony DSC-H5

    Comment


    • #3
      Re: Formateren USB stick wil maar niet lukken

      Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
      Lijkt me sterk op een sticky dat de geest heeft gegeven. Eens proberen op een andere pc en anders richting prullenmand
      Op een andere pc (met Win XP Pro) komt - na aankoppelen - direct de vraag om te formateren. Uiteraard met de bekende foutmelding
      Zeg niet dat de stick definitief overleden is hé Tijd voor een noodkreet naar alle pc-deskundigen hier aanwezig: HELP!

      Comment


      • #4
        Re: Formateren USB stick wil maar niet lukken

        Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
        Op een andere pc (met Win XP Pro) komt - na aankoppelen - direct de vraag om te formateren. Uiteraard met de bekende foutmelding
        Zeg niet dat de stick definitief overleden is hé Tijd voor een noodkreet naar alle pc-deskundigen hier aanwezig: HELP!
        Probeer eens op fat te formatteren,ipv fat32
        mvg,
        creonite
        Fotokes

        Comment


        • #5
          Re: Formateren USB stick wil maar niet lukken

          Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
          Zeg niet dat de stick definitief overleden is hé
          Hoogstwaarschijnlijk wel dus.

          USB sticks zijn zéér handig, maar totaal onbetrouwbaar als back-up opslagmedium Goed om data te transporteren tussen PC's of tussen gebruikers en zo, maar daar houdt het dan ook bij op.

          Ik gebruik ook een stick om allerlei tooltjes op te zetten, maar ik zet de inhoud van die stick ook ergens op mijn harde schijf, voor het geval dat ie er de brui aan geeft.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Formateren USB stick wil maar niet lukken

            gebruik eens ergens een linux live cd, start daarmee op, en steek er dan de usb stick in ? Heb ik ook al voorgehad, in windows niet willen lezen in linux wel ('t zou niet mogen maar soit).

            Met 1 stick gaat het bij mij zelfs zover, op mijn portable onder windows ziet hij de stick gewoon fysiek niet !!! (en neen mijn e: en f: zijn niet bezet, hij ziet hem gewoon niet, 'k geloof dat die dingen onder windows meer stroom vreten) en op diezelfde portable onder linux, werkt die stick gewoon normaal (in andere pc's met xp of vista werkt deze stick ook, daar niet van )
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #7
              Re: Formateren USB stick wil maar niet lukken

              Hier een tip van een leek !!!

              Heb hetzelfde meegemaakt, niks meer aan te doen, expert bijgehaald en kon het probleem ook niet oplossen.

              Terug naar de winkel en gewoon een nieuwe gekregen die nu nog altijd werkt.
              Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
              Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

              BD0460BE

              Comment


              • #8
                Re: Formateren USB stick wil maar niet lukken

                Als het nog een recente USB-stick is, dan kan je er best mee naar de winkel gaan om die te ruilen voor een nieuwe.

                Als die al te oud is, dan kan je er nu kopen tegen een véél lagere prijs dan wat je vroeger betaalde.

                Bij "den Aldi" hebben ze vanaf vandaag een 4GB USB-geheugenstick voor 29,99.
                Maar tegenwoordig kan je die op andere plaatsen ook vrij goedkoop vinden. Je moet ze alleen niet kopen in een winkel waar ze al een paar maanden liggen, want die zijn duurder (ze worden bijna elke maand goedkoper).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X