Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flickr pro account

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flickr pro account

    Heeft hier iemand een flickr pro account? Zoja wat zij jullie ervaringen hiermee?
    Ik ben eigenlijk het meest op zoek naar de nadelen ervan (want die zetten ze natuurlijk niet vet op hun website).
    Via api en php kan ik de fotoalbums rechtstreeks in men site laden wat dus wel handig is. Maar met de gratis versie kan ik jammer genoeg maar 3 albums (sets) aanmaken. Dus ik twijfel om me een pro-account aan te schaffen.
    Fotopic ondersteund ook api maar is een pak moeilijker te combineren met php denk ik.

    alvast bedankt
    Rob Douwen

  • #2
    Re: flickr pro account

    Oorspronkelijk geplaatst door douwen Bekijk bericht
    Heeft hier iemand een flickr pro account? Zoja wat zij jullie ervaringen hiermee?
    Ik ben eigenlijk het meest op zoek naar de nadelen ervan (want die zetten ze natuurlijk niet vet op hun website).
    Via api en php kan ik de fotoalbums rechtstreeks in men site laden wat dus wel handig is. Maar met de gratis versie kan ik jammer genoeg maar 3 albums (sets) aanmaken. Dus ik twijfel om me een pro-account aan te schaffen.
    Fotopic ondersteund ook api maar is een pak moeilijker te combineren met php denk ik.

    alvast bedankt
    Rob Douwen
    Ik zit al sinds begin 2005 op Flickr met een pro account en mij hoor je absoluut niet klagen. Grote community die ook meetings organiseren (in september terug in Mechelen, in oktober in Lier en ga zo maar door), goeie API, makkelijk in gebruik en voor die 25€ per jaar hoef je het absoluut niet te laten.

    Nadelen? Na meer dan 2 jaar eigenlijk nog geen één ontdekt.

    Weest welgekomen : http://www.flickr.com/photos/wernerwattenbergh/
    Last edited by wernwatt; 24 mei 2007, 21:33. Reden: URL toegevoegd
    flickr.com/wernerwattenbergh
    flickr.com/vdpsportfotograaf
    http://voetbalfotografie.wordpress.com

    Comment


    • #3
      Re: flickr pro account

      heb er ook 1

      bloggen van hotlinken van mijn beelden, slideshow embedden op andere websites, veel photo views en feedback, etc ... er staan daar ook meer foto's op dan op mijn site, waar ik meer moet filteren ...

      Explore www.PhotoShoots.be’s 112 photos on Flickr!

      Comment


      • #4
        Re: flickr pro account

        Ik gebruik het op de site voor mijn kinderen (www.broertjezusje.be) voor 2 doeleinden:
        1. om setjes van foto's in simpleviewer te presenteren (nadeel is de vele witruimte, maar moet ik nog eens uitzoeken)
        2. als een blogtool en dus tegelijk als backup van de blog.
        Eigenlijk gebruik ik het vooral voor die simpleviewer plugin met wordpress. Ik ben een amateur (en onuitgeslapen vader) op gebied van websites en fotografie, maar vond het toch behoorlijk eenvoudig ...
        Enig nadeel is dat de presentatie weinig te customizen (kleur en taalomzetting).
        --
        F L I C K R

        Comment


        • #5
          Re: flickr pro account

          Ik heb ook al 2 jaar een PRO account en ik ben er zeer tevreden over! Ik gebruik 'm voor 2 redenen:

          - delen (sharen) van foto's met vrienden, familie enz. => hier is Flickr perfect voor, gewoon een linkje doorsturen

          - backup van al mijn foto's => sinds een half jaar of zo laat een PRO account je toe om een ongelimiteerd aantal foto's te uploaden en er zijn ook geen andere beperkingen ivm het max. aantal foto's. Dus "by default" worden al mijn foto's naar Flickr ge-upload. Het is wel wat lastiger om een hele set van foto's te downloaden (in't geval dat je hard disk crasht bv), maar daar zijn wel tooltjes voor te vinden. Ik vertrouw Flickr ook meer dan andere (kleinere) sites (bv Zooomr.com), Yahoo is 't bedrijf dat er achter zit, dus ze zullen niet zomaar bankroet gaan. De kans dat thuis mijn twee harde schijven tegelijk crashen, en dat Yahoo dezelfde week bankroet gaat is volgens mijn behoorlijk klein (dan zijn er de DVD backups nog )

          Het enige nadeel bij Flickr is volgens mij dat de implementatie van nieuwe features lang op zich laat wachten. Bijvoorbeeld: de community heeft maanden moeten vragen naar een betere slideshow vooraleer die feature er kwam. Kleinere sites kunnen veel sneller hier op inspelen denk ik (maar daar tegenover staat de betrouwbaarheid van Flickr).

          Greetz
          Jan

          Comment


          • #6
            Re: flickr pro account

            Ik had een script gevonden op http://www.phphulp.nl. Waar dus elk set als een appart album werd voorgesteld. Dit leek me mooi zodat ik foto's van elke wedstrijd in een andere set kon zetten. Na 3 wedstrijden kwam ik dus op beperking 1 uit, je kan max 3 sets aanmaken. Iets later was een 2de beperken, maar maximum 200 foto's die hij laat zien. Daarom de twijfel om over te stappen naar een pro-account. Wat ik denk wel ga doen.

            een voorbeeld van dat script:
            http://douwen.sin.khk.be/powerman/cdtg/photosets.php

            enige kennis van php is wel vereist.
            Ik ga proberen er nog wat extra's aan toe te voegen.
            (let wel op. zorg dat alle thumbs geladen zijn voordat je een foto in het groot wil zien. anders werkt de lightbox nog niet.)

            Comment


            • #7
              Re: flickr pro account

              Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel (Fotobewerking - Chit Chat).
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment

              Working...
              X