Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Firewire kabel 4 to 6-pin - DRINGEND

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Firewire kabel 4 to 6-pin - DRINGEND

    Iemand die weet waar ik in de streek van Kortrijk een 4 naar 6 pin firewire kabel kan kopen ? Het is om opnames van een mini-DV sony camcorder over te zetten naar Mac.
    Blijkbaar kan dit op Windows XP wél via USB ??? USB-kabels heb ik wél liggen. Iemand hier ervaring mee ? Is een DCR-HC44e. Heb een dock met de firewire aansluiting...
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Firewire kabel 4 to 6-pin - DRINGEND

    Zo iets zoek ik altijd op eBay, maar als je het direct nodig hebt, zou ik eerst eens naar een Applestore bellen.

    Comment


    • #3
      Re: Firewire kabel 4 to 6-pin - DRINGEND

      Laat maar, een collega heeft er blijkbaar één en dat hij enkele weken kan missen...

      Maar toch : hoe komt het dat je op XP je video wél kan overzetten via USB en niet op OS X (op Vista en Windows 7 trouwens ook niet). Of heb ik het verkeerd begrepen ? Weer zoals altijd, veel tegenstrijdige berichten op Google...
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #4
        Re: Firewire kabel 4 to 6-pin - DRINGEND

        Werkte overlaatst nog perfect met mijn sony om over te zetten naar win 7 en 8. Met mijn mac lukte dat vroeger ook niet...

        Comment


        • #5
          Re: Firewire kabel 4 to 6-pin - DRINGEND

          Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Werkte overlaatst nog perfect met mijn sony om over te zetten naar win 7 en 8. Met mijn mac lukte dat vroeger ook niet...
          Via USB ?
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #6
            Re: Firewire kabel 4 to 6-pin - DRINGEND

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Weer zoals altijd, veel tegenstrijdige berichten op Google...
            Google kan daar niet veel aan doen, het zijn de mensen die veel onzin posten op internet, veel meer onzin dan correcte gegevens alvast.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Firewire kabel 4 to 6-pin - DRINGEND

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Via USB ?
              Jep, werkte perfect. (weet wel niet als ik een driver of zo moest installeren)

              Comment


              • #8
                Re: Firewire kabel 4 to 6-pin - DRINGEND

                Ok, zal vanavond eens proberen op XP die ik via VirtualBox draai, maar normaal heb ik dat FW kabeltje van een collega...
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #9
                  Re: Firewire kabel 4 to 6-pin - DRINGEND

                  Pech, FW400 werkt niet, camera wordt niet herkend in iMovie (noch 6HD noch versie 11). Vanavond eens proberen op m'n FW800 poort (collega brengt kabeltje mee) maar ik vrees ervoor. Alternatieven zijn er niet, veronderstel ik?
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #10
                    Re: Firewire kabel 4 to 6-pin - DRINGEND

                    Zou er geen converter bestaan? Ik heb zo bv een 6p female to 9p male converter, om mijn FW400-kabel toch te kunnen aansluiten op een FW800 poort.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Firewire kabel 4 to 6-pin - DRINGEND

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Zou er geen converter bestaan? Ik heb zo bv een 6p female to 9p male converter, om mijn FW400-kabel toch te kunnen aansluiten op een FW800 poort.
                      Sure
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Firewire kabel 4 to 6-pin - DRINGEND

                        Kabels kijk hier eens: http://www.cheaptronics.nl/2796-firewire-kabel.
                        Firewire was voor videocapture in het verleden noodzakelijk omdat USB te traag was en de meeste kamera's geen usb aansluiting hadden, maar heb je een USB 3 kaart in je pc dan is het geen probleem meer want die is sneller dan Fireware 800.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Firewire kabel 4 to 6-pin - DRINGEND

                          Mini DV moet je toch in real time overzetten op je PC (13Gb/uur)
                          USB 3 zal daar geen voordeel uithalen.

                          Comment

                          Working...
                          X