Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fietsers heilig?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fietsers heilig?

    Ik kan er geen hoogte van krijgen waarmee onze politiekers bezig zijn.....
    Nu mogen fietsers onder voorwaarden door het rode licht.... Tot wat voor verwarring en inschatfouten gaat dit leiden
    Onnozelaars zijn het. Het lijkt er op dat er geen andere problemen op te lossen zijn
    D90 - D70 - F80 + glas

  • #2
    Re: Fietsers heilig?

    Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    Ik kan er geen hoogte van krijgen waarmee onze politiekers bezig zijn.....
    7.8. Maatschappelijke, politieke of religieuze discussies

    Belgiumdigital is op de eerste plaats een fotoforum. Wil je debatteren over politiek dan ben je hier niet aan het juiste adres
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Fietsers heilig?

      In Nederland bestaat het al heel lang dat fietsers onder voorwaarde door rood licht mogen.
      Bijna niemand interesseert het iets, men gaat toch zijn eigen gang, stoplicht of niet.

      Comment


      • #4
        Re: Fietsers heilig?

        Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
        Ik kan er geen hoogte van krijgen waarmee onze politiekers bezig zijn.....
        Nu mogen fietsers onder voorwaarden door het rode licht.... Tot wat voor verwarring en inschatfouten gaat dit leiden
        Onnozelaars zijn het. Het lijkt er op dat er geen andere problemen op te lossen zijn
        Nu om wat olie op het vuur te gooien.
        ik weet gerust 20 kruispunten waar ik BLIND door het rood durf fietsen...
        en zeker ben dat ik NIET geraakt kan worden.

        Toch verplicht een rood licht mij daar te stoppen...

        bv:
        T-kruispunt met lichten. maar op de doorlopende baan staan rode lichten (zelfs in vorm van fietser) dit terwijl je dan perfect rechtdoor kan rijden.

        dus onder bepaalde voorwaarden is dit zeker haalbaar volgens mij
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: Fietsers heilig?

          [QUOTE=bouk;Wil je debatteren over politiek dan ben je hier niet aan het juiste adres
          grt,bouk.[/QUOTE]

          In essentie gaat het hier niet over politiek, als je tenminste verder wil lezen dan de eerste zin
          Spijtig genoeg zijn politiekers verantwoordelijk voor zulke domme wetten.
          D90 - D70 - F80 + glas

          Comment


          • #6
            Re: Fietsers heilig?

            Enkel als er een bord staat om het toe te laten, en dat zal enkel op bepaalde kruispunten zijn zoals Koeno al enkele voorbeelden geeft.

            En in de praktijk zullen een aantal mensen daar nu ook al door het rood rijden, dus onveiliger zal het wel niet worden..
            Heb niet echt een probleem met deze regel, heb alleen schrik dat het de wildgroei aan verkeersborden nog meer doet toenemen.
            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

            Comment


            • #7
              Re: Fietsers heilig?

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht

              Belgiumdigital is op de eerste plaats een fotoforum.
              grt,bouk.
              Chitchat:

              Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben.
              D90 - D70 - F80 + glas

              Comment


              • #8
                Re: Fietsers heilig?

                Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                In essentie gaat het hier niet over politiek.....
                Spijtig genoeg zijn politiekers verantwoordelijk voor zulke domme wetten.
                zie #2.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Fietsers heilig?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                  Ik kan er geen hoogte van krijgen waarmee onze politiekers bezig zijn.....

                  Onnozelaars zijn het. Het lijkt er op dat er geen andere problemen op te lossen zijn
                  Dus politieke discussie Zoals bouk reeds aanhaalde

                  Is toch zo moeilijk niet

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fietsers heilig?

                    Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                    Enkel als er een bord staat om het toe te laten, en dat zal enkel op bepaalde kruispunten zijn zoals Koeno al enkele voorbeelden geeft.

                    En in de praktijk zullen een aantal mensen daar nu ook al door het rood rijden, dus onveiliger zal het wel niet worden..
                    Heb niet echt een probleem met deze regel, heb alleen schrik dat het de wildgroei aan verkeersborden nog meer doet toenemen.
                    Men kan op zulke kruispunten actieve verkeerslichten plaatsen.

                    Ik zie het al gebeuren, fietser denkt ik kan nog oversteken, fietser doet een verkeerde inschatting...en toen is de miserie begonnen.
                    Denk hier vooral aan ouderen...
                    D90 - D70 - F80 + glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fietsers heilig?

                      Voorzover ik begrepen heb, hebben weggebruikers met groen steeds voorrang.

                      Overigens bestaat deze regel al erg lang in Amerika, zelfs voor auto's. Nog nooit problemen mee gehad (al wordt daar natuurlijk ook niet zo veel gefietst )

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fietsers heilig?

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        7.8. Maatschappelijke, politieke of religieuze discussies

                        Belgiumdigital is op de eerste plaats een fotoforum. Wil je debatteren over politiek dan ben je hier niet aan het juiste adres
                        grt,bouk.
                        Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                        In essentie gaat het hier niet over politiek, als je tenminste verder wil lezen dan de eerste zin
                        Spijtig genoeg zijn politiekers verantwoordelijk voor zulke domme wetten.
                        Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                        Chitchat:

                        Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        zie #2.
                        grt,bouk.
                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Dus politieke discussie Zoals bouk reeds aanhaalde

                        Is toch zo moeilijk niet

                        mir

                        Ik ga hier 1 ding op zeggen he:

                        Bouk, het feit dat je hier in discussie gaat is ook al maatschappelijke discussie.
                        dus alles wat je plaatst mag niet,
                        en alles is een verkeerd adres.

                        Ik ga mij de regels hier eens afdrukken,
                        en jou eens opvolgen, want tegen het tempo dat jij met regels zwaait......

                        je kan overdrijven ook natuurlijk.

                        Het valt hier duidelijk op dat mil1 wil aanhalen dat het een vrij lastige situatie is die geschept wordt.
                        En dat het misschien de veiligheid niet 100% ten goede komt.
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fietsers heilig?

                          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          Dus politieke discussie Zoals bouk reeds aanhaalde

                          Is toch zo moeilijk niet

                          mir
                          Nog ene die de essentie van het topic niet inziet
                          Het ene is, spijtig genoeg, gerelateerd aan het andere, maar is hier duidelijk niet de hoofdzaak
                          Blijkbaar is het toch moeilijk

                          Sommigen begrijpen de essentie wel, en reageren dan ook on topic...
                          Is toch zo moeilijk niet
                          D90 - D70 - F80 + glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fietsers heilig?

                            Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                            Men kan op zulke kruispunten actieve verkeerslichten plaatsen.

                            Ik zie het al gebeuren, fietser denkt ik kan nog oversteken, fietser doet een verkeerde inschatting...en toen is de miserie begonnen.
                            Denk hier vooral aan ouderen...
                            Nee want het zou gaan om plaatsen waar er niets over te steken valt.
                            Waar de fietser gewoon bv rechtdoor (T-stuk met straat links, maar rechts gewoon voetpad/huizen) of rechtsaf kan draaien op het fietspad zonder op de rijbaan te moeten komen. Nu moeten fietsers er wel stoppen omdat het rode licht zowel voor autos als fietsers telt.
                            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fietsers heilig?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              ...

                              bv:
                              T-kruispunt met lichten. maar op de doorlopende baan staan rode lichten (zelfs in vorm van fietser) dit terwijl je dan perfect rechtdoor kan rijden.

                              dus onder bepaalde voorwaarden is dit zeker haalbaar volgens mij
                              In Nederland bestaat dit beleid trouwens al sinds 1990. Je mag niet door rood rijden. Niet doen dus, maar bij rechts afslaan is het vaak wel aanlokkelijk.…

                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X