Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fietsdragers?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fietsdragers?

    Aangezien laatste topic hierover al een jaar oud is en de markt niet stilstaat: iemand tips ivm fietsdragers voor trekhaak?
    Er moeten 2 lichte niet-elektrische fietsen op:1 herenmodel met carbonframe, 1 damesmodel met alu-frame.

    Dakdrager wil ik niet aan beginnen omdat mijn echtgenote dan de fietsen niet geinstalleerd krijgt bovenop de auto, ik het gevoel heb dat verbruik hoger zal zijn, en de fietsen dan vol insecten hangen als je een lang stuk gereden hebt.

    Tips voor type en installateur trekhaak (Limburg/Vlaams-Brabant) zijn ook welkom! Het wordt een afneembare trekhaak sowieso; garage waar we de auto kopen kan er een plaatsen maar >700€...

  • #2
    Re: fietsdragers?

    700€ is nog redelijk.
    Ik heb al prijzen van 3000€ gezien.

    Voor de drager, hou U aan een deftig merk. Je kan daar miscchien 50€ op sparen, maar de miserie die je hebt als je onderweg een probleem hebt is dat nooit waard.

    Naar een tweedehandse kijken kan wel de moeite zijn.

    Comment


    • #3
      Re: fietsdragers?

      Alfa auto shop Hasselt. Prima service en prijzen. Klik
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: fietsdragers?

        Fietsdrager: gelijk welk model van Thule. 2dehands.be staat er vol van. Zeer goed spul.

        Installateur: Trekhaak punt in Neerpelt. Prijzen zijn niet te kloppen.

        Comment


        • #5
          Re: fietsdragers?

          Ik heb het toen ook gezegd, neem een drager met plaats voor 3 fietsen want je gaat krassen krijgen. Ik heb een thule en doet zijn werk prima.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: fietsdragers?

            Uebler...zonder twijfel...zie tests (wel duits)..ben er erg blij mee..

            Comment


            • #7
              Re: fietsdragers?

              Ik heb ook een gewone Thule, de 921 geloof ik, 270 Euro. En krassen? Je kan je 2 fietsen toch perfect op een drager voor 2 zetten zonder krassen...

              V

              Comment


              • #8
                Re: fietsdragers?

                Oorspronkelijk geplaatst door Valvert Bekijk bericht
                Ik heb ook een gewone Thule, de 921 geloof ik, 270 Euro. En krassen? Je kan je 2 fietsen toch perfect op een drager voor 2 zetten zonder krassen...

                V
                Lukt mij niet, er is altijd iets dat raakt pedalen, stuur, ...
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: fietsdragers?

                  Hier ook Thule Easyfold 931. Desgevallend kan je er een oprijgoot bij bestellen. Wel iets prijziger, maar heel handig met brede wielgoten en kantelbaar.
                  Geschikt voor 2 elektrische fietsen.


                  Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Re: fietsdragers?

                    Allen bedankt!
                    Brede wielgoten, oprijplaten etc niet nodig, er komen 2 slanke fietsen op

                    Ivm plaats voor 3 vs 2 fietsen: ik zal er een paar testen. Eén van de 2 fietsen heeft klikpedalen in elk geval, dus neemt minder plaats in.

                    Comment


                    • #11
                      Re: fietsdragers?

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      Lukt mij niet, er is altijd iets dat raakt pedalen, stuur, ...
                      oude kous over stuur of pedalen trekken
                      daarna de pedaal of het gene dat tegen de andere fiets komt goed verankeren met zo'n leren riempjes voor fietshaken
                      nooit problemen mee gehad

                      Comment


                      • #12
                        Re: fietsdragers?

                        Ik heb al lang een eenvoudige beugel die toen € 50 kostte incl klem op trekhaak (heet nu Thule HangOn of Xpress).
                        Neemt bijna geen plaats in opgeklapt (in de auto, je moet dus niet altijd met zo'n platform achteraan rijden).
                        Je moet wel nog een extra plaat hebben met lichten en nummerplaat om aan de achterste fiets hangen (en evt een extra buisje - Bike Frame Adapter - voor damesfietsen).
                        Door zoals beschreven de fietsen aan mekaar vast te maken geen schade aan fietsen of auto.

                        Comment


                        • #13
                          Re: fietsdragers?

                          Ik heb die "hang" dragers ook tegengekomen, maar vind het niet zo'n stabiel systeem.
                          Ondertussen bij mijn fietsenhandelaar een mooie aanbieding gehad, xlc azura drager.

                          Comment

                          Working...
                          X