Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13

Discussie: fietsdragers?

Standaard fietsdragers?

Aangezien laatste topic hierover al een jaar oud is en de markt niet stilstaat: iemand tips ivm fietsdragers voor trekhaak?
    Er moeten 2 lichte niet-elektrische fietsen op:1 herenmodel met carbonframe, 1 damesmodel met alu-frame.

Dakdrager wil ik niet aan beginnen omdat mijn echtgenote dan de fietsen niet geinstalleerd krijgt bovenop de auto, ik het gevoel heb dat verbruik hoger zal zijn, en de fietsen dan vol insecten hangen als je een lang stuk gereden hebt.

Tips voor type en installateur trekhaak (Limburg/Vlaams-Brabant) zijn ook welkom! Het wordt een afneembare trekhaak sowieso; garage waar we de auto kopen kan er een plaatsen maar >700€...

Standaard Re: fietsdragers?

700€ is nog redelijk.
    Ik heb al prijzen van 3000€ gezien.

Voor de drager, hou U aan een deftig merk. Je kan daar miscchien 50€ op sparen, maar de miserie die je hebt als je onderweg een probleem hebt is dat nooit waard.

Naar een tweedehandse kijken kan wel de moeite zijn.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Alfa auto shop Hasselt. Prima service en prijzen. Klik
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Fietsdrager: gelijk welk model van Thule. 2dehands.be staat er vol van. Zeer goed spul.

Installateur: Trekhaak punt in Neerpelt. Prijzen zijn niet te kloppen.

Ik heb het toen ook gezegd, neem een drager met plaats voor 3 fietsen want je gaat krassen krijgen. Ik heb een thule en doet zijn werk prima.

Uebler...zonder twijfel...zie tests (wel duits)..ben er erg blij mee..

Ik heb ook een gewone Thule, de 921 geloof ik, 270 Euro. En krassen? Je kan je 2 fietsen toch perfect op een drager voor 2 zetten zonder krassen...

V
    Nikon D800-D7200-D60, Nikon 35mm F1.8, Nikon 60mm micro F2.8 Nano, Nikon 50mm F1.8, Sigma 12-24mm F4.5-5.6, Tamron 90mm F2.8 macro VC, Tamron 24-70mm F2.8 VC, Nikon 70-200mm F2.8 VRII Nano, Nikon 24-120mm F4 Nano, Nikon SB 400-700-910.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valvert Bekijk bericht
    Ik heb ook een gewone Thule, de 921 geloof ik, 270 Euro. En krassen? Je kan je 2 fietsen toch perfect op een drager voor 2 zetten zonder krassen...

V
    Lukt mij niet, er is altijd iets dat raakt pedalen, stuur, ...
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony RX100IV
    Mijn bird foto's en urbex foto's, mijn youtube kanaal

Hier ook Thule Easyfold 931. Desgevallend kan je er een oprijgoot bij bestellen. Wel iets prijziger, maar heel handig met brede wielgoten en kantelbaar.
    Geschikt voor 2 elektrische fietsen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Allen bedankt!
    Brede wielgoten, oprijplaten etc niet nodig, er komen 2 slanke fietsen op

Ivm plaats voor 3 vs 2 fietsen: ik zal er een paar testen. Eén van de 2 fietsen heeft klikpedalen in elk geval, dus neemt minder plaats in.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Lukt mij niet, er is altijd iets dat raakt pedalen, stuur, ...
    oude kous over stuur of pedalen trekken
    daarna de pedaal of het gene dat tegen de andere fiets komt goed verankeren met zo'n leren riempjes voor fietshaken
    nooit problemen mee gehad

Ik heb al lang een eenvoudige beugel die toen € 50 kostte incl klem op trekhaak (heet nu Thule HangOn of Xpress).
    Neemt bijna geen plaats in opgeklapt (in de auto, je moet dus niet altijd met zo'n platform achteraan rijden).
    Je moet wel nog een extra plaat hebben met lichten en nummerplaat om aan de achterste fiets hangen (en evt een extra buisje - Bike Frame Adapter - voor damesfietsen).
    Door zoals beschreven de fietsen aan mekaar vast te maken geen schade aan fietsen of auto.

Ik heb die "hang" dragers ook tegengekomen, maar vind het niet zo'n stabiel systeem.
    Ondertussen bij mijn fietsenhandelaar een mooie aanbieding gehad, xlc azura drager.

Regels voor berichten