Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Familiale verzekering-vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Familiale verzekering-vraagje

    Ik woon al te lang in het Zuiden denk ik... en vergeet veel van de regeltjes en truukjes in België.
    Mijn stiefdochter komt met haar gezin naar ons op vakantie. Vermits ze met het vliegtuig komen, kan ik niet anders dan haar mijn autootje lenen voor uitstapjes in de streek.
    Vermits ze nogal een brokkenpiloot is vraag ik mij af indien ze schade maakt aan mijn auto (mechanisch of door ongeval) haar familiale verzekering zulke dingen dekt.
    Ik kan natuurlijk beginnen rondbellen naar de verzekeringsmaatschappijen in België maar ik ben nogal gemakzuchtig en probeer het eerst even hier. Mag dat?
    Iemand die mij kan verderhelpen?
    Is een reisverzekering door haar onderschreven een optie?
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

  • #2
    Re: Familiale verzekering-vraagje

    Ik denk het niet, hoor. Ik denk dat de familiale verzekering enkel dekt wat door dieren of zo van schade aan derden wordt aangebracht. Denk ook niet dat de reisverzekering dat dekt. Ze moet ook rekening houden met de franchise, als ze de auto een paar flinke krassen bezorgt kan dat ong 600 euro schade zijn maar daar moet ze dan soms het merendeel zelf van betalen. Sommige franchises gaan tot 600 euro.... Best is ze niet teveel laten rijden denk ik.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Familiale verzekering-vraagje

      Een familiale verzekering zal niet tussen komen voor ongevallen met voertuigen als je de bestuurder bent.
      Als ik als voetganger bijvoorbeeld door rood overloop en u daardoor een ongeval laat hebben met uw voertuig, dan zal mijn familiale dat wel vergoeden.
      Als zij een ongeval heeft met uw voertuig, dan zal uw verzekering aan derden betalen als ze in fout is, maar eigen schade zal je zelf moeten betalen tenzij je een omnium hebt.
      Technische schade (verkeerd schakelen en een randwiel breken) is nooit gedekt.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Familiale verzekering-vraagje

        Neen, telt niet bij auto rijden, alleen als ze bv. schade zou aanbrengen aan de auto als niet chauffeur.
        En tijdelijk een omnium nemen zal meer kosten dan een auto huren.

        Comment


        • #5
          Re: Familiale verzekering-vraagje

          De logica klopt wel denk ik.
          Zij maakt schade aan derden dus haar familiale moet tussen komen (na francises).
          Maar omdat veel verzekeraars snel geneigd zijn niet te moeten betalen zou ik toch haar polis er eens op napluizen van voor wat ze allemaal gedekt is.

          Ik durf er mijn geld niet op in te zetten wat wel of niet juist is hoor.

          Even zoeken bracht dit dubbelzinnige al op:

          Voorbeeld: Wordt dus niet vergoedt de schade die u bvb zou veroorzaken aan de geleende bromfiets van uw buurman na een ongeval in fout.

          Erg dubbelzinnig allemaal dus.
          Reisverzekering zal niet tussenkomen denk ik, dat is meer voor ziekte.

          Maar als je al op voorhand weet dat het geen goed chaufeur is, dan laat je haar gewoon niet rijden toch?

          Comment


          • #6
            Re: Familiale verzekering-vraagje

            Ja bedankt. Ik had het al door dat het lastig gaat worden...
            Mijn eigen omnium-verzekering dekt enkel schade door mezelf en de tweede bestuurder(mijn man dus) veroorzaakt.
            De autoverzekeringen zijn hier spotgoedkoop maar er schuilen weliswaar addertjes onder het gras.
            Bij navraag dekt mijn verzekering zelfs niet als iemand anders met mijn autootje rijdt.
            Ik ga haar mijn fiets lenen denk ik...

            Bedankt om even mee te denken!
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: Familiale verzekering-vraagje

              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
              Ja bedankt. Ik had het al door dat het lastig gaat worden...
              Mijn eigen omnium-verzekering dekt enkel schade door mezelf en de tweede bestuurder(mijn man dus) veroorzaakt.
              De autoverzekeringen zijn hier spotgoedkoop maar er schuilen weliswaar addertjes onder het gras.
              Bij navraag dekt mijn verzekering zelfs niet als iemand anders met mijn autootje rijdt.
              Ik ga haar mijn fiets lenen denk ik...

              Bedankt om even mee te denken!
              Goed idee, en zeg maar dat het bovendien goed is voor de fysiek en de gezondheid.

              PS Hier zijn de verzekering stinkend duur, maar ja, wij moeten dan ook betalen voor zij die geen autoverzekering nemen, voor zij die in overstromingsgebied wonen .... en noem maar op.
              Solidariteit noemen ze dat. Ze vergeten er wel bij te vermelden dat ik WEL een verzekering voor alles en nog wat neem, en ook mijn bouwgrond veel duurder heb betaald omdat hij niet in overstromingsgebied ligt.
              Maar ja het is in Belgenland dweilen met de kraan open, als je de te verwachten besparingsmaatregelen van onze nieuwe regering onder de loep neemt, weet je direct wie ze weeral gaan pluimen.
              Sebiet ne keer tellen hoeveel pluimen wij nog op onze rug hebben...
              Last edited by Guest17; 26 juli 2014, 11:23.

              Comment


              • #8
                Re: Familiale verzekering-vraagje

                Ga dan toch een autootje huren, voor wat dat momenteel kost. En laat die dan uiteraard verzekeren zonder franchise. Wat wij altijd doen op verlof.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Familiale verzekering-vraagje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Sebiet ne keer tellen hoeveel pluimen wij nog op onze rug hebben...


                  Wie zouden ze anders blijven pluimen, 't is altijd hetzelfde kieken.....
                  https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                  Comment


                  • #10
                    Re: Familiale verzekering-vraagje

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Ga dan toch een autootje huren, voor wat dat momenteel kost. En laat die dan uiteraard verzekeren zonder franchise. Wat wij altijd doen op verlof.
                    Laatst op Corsica was de meerprijs voor verzekering 'zonder franchise' op een huurauto voor 10 dagen ongeveer 200 euro.....
                    Voor U misschien niet veel, maar voor mij op een 10-daagse huurperiode toch een serieuze meerprijs. Door wat voorzichtiger te gaan rijden is het rap uitgespaard.
                    Met het uitgespaarde bedrag kunnen wij ginds reeds een paar keer goed uit eten gaan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Familiale verzekering-vraagje

                      Een huurauto is waarschijnlijk de beste optie, zeker als ze een creditkaart heeft waar een goede verzekering op zit. Sinds wij een "platinum" kaart sparen we een serieus bedrag uit per jaar aan reis- en andere verzekeringen.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Familiale verzekering-vraagje

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Ga dan toch een autootje huren, voor wat dat momenteel kost. En laat die dan uiteraard verzekeren zonder franchise. Wat wij altijd doen op verlof.
                        Gaan we maar doen. Waar zou ik een gepantserd voertuig met full omnium kunnen huren?
                        Probleem is dat ze nogal "stads" is en absoluut geen kilometer tevoet wil gaan.
                        En tja, we zitten nu eenmaal afgelegen en in de heuvels.
                        Wens me maar succes allemaal!
                        Touch the Earth...Gently
                        www.passionsenfrance.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Familiale verzekering-vraagje

                          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                          Gaan we maar doen. Waar zou ik een gepantserd voertuig met full omnium kunnen huren?
                          Probleem is dat ze nogal "stads" is en absoluut geen kilometer tevoet wil gaan.
                          En tja, we zitten nu eenmaal afgelegen en in de heuvels.
                          Wens me maar succes allemaal!
                          Héél véél succes Marie-Anne
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Familiale verzekering-vraagje

                            Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                            Gaan we maar doen. Waar zou ik een gepantserd voertuig met full omnium kunnen huren?
                            Probleem is dat ze nogal "stads" is en absoluut geen kilometer tevoet wil gaan.
                            En tja, we zitten nu eenmaal afgelegen en in de heuvels.
                            Wens me maar succes allemaal!
                            Ze komt met haar gezin, is haar man/vriend dan ook een brokkenpiloot ?
                            Anders laat je die rijden ipv je stiefdochter.
                            Zijn beiden brokkenpiloten...dan heb je een probleem .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Familiale verzekering-vraagje

                              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                              Gaan we maar doen. Waar zou ik een gepantserd voertuig met full omnium kunnen huren?
                              Probleem is dat ze nogal "stads" is en absoluut geen kilometer tevoet wil gaan.
                              En tja, we zitten nu eenmaal afgelegen en in de heuvels.
                              Wens me maar succes allemaal!
                              Heel veel succes gewenst ! En hopelijk toch zonder veel brokken.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X