Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Facebook : probs.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Facebook : probs.

    Nogal een vreemd facebook probleempje...
    Kreeg gisteren deze mail:

    Hallo,

    Iemand anders heeft het e-mailadres X, wat voorheen verbonden was aan jouw Facebook-account, geregistreerd en hierna bevestigd. Daarom is het e-mailadres X nu verwijderd van jouw account. Je kunt dit e-mailadres niet meer gebruiken om je aan te melden en wij kunnen je via dit adres geen meldingen meer over je account sturen.

    Je kunt je nog steeds aanmelden met X. (Je oude accountwachtwoord werkt nog met dit e-mailadres.) We zullen meldingen op je Facebook-account voortaan per e-mail versturen aan X. Je kunt de instellingen hiervoor veranderen op http://www.facebook.com/editaccount.php<br /><br />Neem contact op met info@facebook.com als je nog vragen hebt.<br /><br />Bedankt!<br /><br />Het Facebook Team

    Ik kan dus met andere woorden niet meer aanmelden.
    Krijg wel nog mails, zo van, 'persoon x heeft je als vriend toegevoegd'.
    Als ik met iemand anders zijn account op mijn profiel klik, krijg ik het doodleuk te zien.

    Heb al gemaild naar Facebook, maar krijg een respons als in, ' uw email-adres zit niet in de facebook database'..

    Iemand iets gelijkaardigs voorgehad?
    Erg vervelend.

    (Sorry voor de vraag op een foto-forum, maar wist niet goed wat te doen...)

  • #2
    Re: Facebook : probs.

    Als ik het goed versta heeft hier iemand die hetzelfde mailadres heeft in zekere mate je indentiteit ingepikt? Dit betekent dat de potentie bestaat dat iemand die iemands mailadres kent, hun plaats kan innemen/afnemen? (omdat er fouten zitten in de FB software)
    En dan wordt dit niet eens terdege aangepakt door FB.
    Als dat niet onmiddellijk gerectifieerd werd, zou ik er een grote mediazaak van maken Maar mss heb ik ook uw uitleg niet voll. door en teveel opgeblazen...
    En eerst mss nog eens die encyclopedie aan FB-voorwaarden nalezen (degene die je in het begin al had gelezen )

    Comment


    • #3
      Re: Facebook : probs.

      Zo ongeveer is het.

      Gewoon doodleuk een mail van, ja, je kan niet meer op je acc.
      FB laat ook niets weten, en vind ook nergens een antwoord.

      Comment


      • #4
        Re: Facebook : probs.

        Ik begrijp het hele verhaal niet goed hoor.
        Lijkt me wel een vervelend probleem.
        Sta je ondertussen dichter bij een oplossing?

        Comment


        • #5
          Re: Facebook : probs.

          Neen, geen stap verder...

          Ik weet ook niets meer eigenlijk, die mail is de enige uitleg die ik kreeg.
          Verscheidene mails naar fb halen niets uit.

          Heb nu inmiddels andere acc. aangemaakt, mét zelfde email-adres.
          Kan mezelf nu toevoegen als vriend...

          Comment


          • #6
            Re: Facebook : probs.

            Het is me niet helemaal duidelijk hoe dit kan.

            Ben je zeker dat niemand je wachtwoord en/of "security question" van Facebook geraden heeft? Of misschien het wachtwoord van je mailbox. Om emailadressen te bevestigen moet je vaak reageren op een link die gemaild wordt. Daarvoor moet je dus in de mailbox kunnen. Een fout langs de kant van FB kant natuurlijk ook altijd. Als ze niet reageren op je mails is het moeilijk om een verklaring te vinden. Al eens gezocht naar een mailadres voor hun abuse-dienst ipv de gewone info?

            Nog een mogelijkheid is phishing. Dat zou betekenten dat je de mail die je kreeg niet echt was en gewoon een link bevatte die leek alsof het van Facebook komt, maar eigenlijk een andere site is die enkel als doel heeft om je wachtwoord te ontfutselen.

            Ik raad aan om je wachtwoorden te veranderen als je niet 100% zeker bent dat die niet uitgelekt zijn.
            Flickr page

            Comment


            • #7
              Re: Facebook : probs.

              Merci voor de info. Voor de duidelijkheid even een print screen posten.




              Hopelijk wordt het allemaal wat duidelijker.
              Bedankt al voor de info iedereen, echt.

              Comment


              • #8
                Re: Facebook : probs.

                Lijkt mij opt eerste zicht niet echt een mail dat komt van Facebook zelf.
                Volgens mij ene geval van phishing, zoals hierboven reeds vermeld werd...
                Sony α7ii
                5OOpx

                Comment


                • #9
                  Re: Facebook : probs.

                  Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
                  Lijkt mij opt eerste zicht niet echt een mail dat komt van Facebook zelf.
                  Volgens mij ene geval van phishing, zoals hierboven reeds vermeld werd...
                  ook mijn gedacht... zo'n emailadres vind ik altijd verdacht...

                  maar daarmee is je probleem niet opgelost natuurlijk... ik ken ook enkele mensen die problemen hadden met hun account en me ineens vroegen om terug vrienden te worden... hetgeen er maar op kan wijzen dat ze opnieuw hebben moeten registreren...
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Facebook : probs.

                    FB accounts worden de laatste tijd wel meer gehackt. Mails die binnenkomen van vrienden met één of andere uitnodiging die niet altijd 100% zuivere bedoelingen hebben... Oppassen dus met wat je opent en vooral niet zomaar klikken op links in mails die van vrienden komen.
                    Sony α7ii
                    5OOpx

                    Comment


                    • #11
                      Re: Facebook : probs.

                      Pijnlijk...

                      Eens weg, altijd weg zeker?
                      Dju eh..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Facebook : probs.

                        Naar waar linkt die link van zogezegd facebook van die "edit account" ?
                        Als je es met je muis erover gaat, dan zie je onderaan naar waar hij linkt...
                        Waarschijnlijk werd je naar een andere site geleid ??

                        Comment


                        • #13
                          Re: Facebook : probs.

                          Hmmm...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Facebook : probs.

                            Is geen phishing, denk ik. De domeinnaam van het mailadres (facebookmail.com) is ook geregistreerd door facebook.

                            Ik snap wel de mail niet. Eerst zeggen ze dat je niet meer kan aanmelden met het e-mailadres, de zin erna dat het wel nog kan??

                            Comment


                            • #15
                              Re: Facebook : probs.

                              Het is erg verdacht. Even Google gebruikt op facebookmail.com en dit gevonden: http://www.coolcherrycream.com/2008/...ecurity-alert/. Ik denk dat het phishing is.
                              Flickr page

                              Comment

                              Working...
                              X