Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra kosten voor VISA - nuttige info

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extra kosten voor VISA - nuttige info

    Beste collega fotografen,

    Ik heb eens navraag gedaan bij BCC na een discussie bij Foto Konijnenberg i.v.m. aanrekenen van extra kosten voor VISA.

    Hierbij het officiële antwoord dat ik gekregen heb. Dit sluit enige vermoedens uit.

    Dit is algemeen van toepassing op ALLE aankopen in Belgische winkels, dus ook kleding, restaurant, fiets, auto, ...

    -----------------------------------------

    Mijnheer

    Naar aanleiding van ons schrijven kunnen wij u de volgende informatie verschaffen.

    “Vanaf de datum van de ondertekening aan de Aansluitingsovereenkomst zal de handelaar aan de kaarthouder bij de aanbieding van de kaart geen enkel prijsverschil, heffing, voorwaarde, verplichting of speciale waarborg opleggen, die enige benadeling van een kaarthouder tegenover een niet-kaarthouder zou inhouden.”

    Wij bedanken u voor uw brief. Dit laat ons toe om in de toekomst meer aandacht te schenken aan soortgelijke problemen teneinde de klantenservice te optimaliseren.

    Voor verdere vragen of inlichtingen, blijven wij steeds tot uw dienst.

    Vriendelijke groeten.

    Mevr. Dominique Duerinckx
    Customer Contact Center
    Tel 02 205 85 85 - Fax 02 205 85 88
    cardinfo@bcc-corporate.be

  • #2
    Re: Extra kosten voor VISA - nuttige info

    Dus mogen ze bij konijnenberg eigenlijk geen extra vergoeding vragen???

    Comment


    • #3
      Re: Extra kosten voor VISA - nuttige info

      Dat mogen ze nergens ...

      Is algemene regel maar velen lappen dit aan hun laars.

      Dat ze geen Visa aanvaarden voor kleine bedragen als 5€ of zelfs 25€ kan ik nog begrijpen maar de rest is gefoeffel.

      Maar alles ligt bij de klant ... ofwel laat ge u doen en betaal je gewoon ofwel ga je elders kopen of reageer je er op.
      Last edited by VerSeg; 3 april 2007, 14:24.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Extra kosten voor VISA - nuttige info

        Dit staat op konijn zijn website :

        - dmv vooruit overmaken
        - dmv rembours
        - dmv IDeal
        - dmv Mr. Cash (de 2,0% provisie die de maatschappijen ons rekenen voor uw betaling, rekenen wij naar u door)
        - dmv Visa & Mastercard (de 2,5% provisie die de maatschappijen ons rekenen voor uw betaling, rekenen wij aan u door)

        Comment


        • #5
          Re: Extra kosten voor VISA - nuttige info

          Ik wou laatst iets kopen via internet, kwam daar bijna 50€ bij voor visa en verzending. Veel te veel naar mijn zin. Nu ben ik op zoek naar waar ik het goedkoper kan vinden. Nadeel is dat de prijzen bij konijnenberg al heel scherp zijn en dat je voor iets van nog geen 350€ bij konijnenberg meer dan 100€ extra betaald als bij de andere winkels...

          Nu ja, van je neus maken gaat moeilijk als je je bestelling doet via internet. In de winkel zou het nog gaan, maar denk niet dat het veel zal helpen...

          Comment


          • #6
            Re: Extra kosten voor VISA - nuttige info

            Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
            Dit staat op konijn zijn website :
            - dmv Visa & Mastercard (de 2,5% provisie die de maatschappijen ons rekenen voor uw betaling, rekenen wij aan u door)
            Onlangs stond op zijn website dat hij maar 1 jaar waarborg gaf, na een klacht (hier ergens te lezen) heeft hij het ook moeten aanpassen.

            Ik veronderstel indien bovenvermelde als een klacht aanzien werd dat BCC er ook alles voor zal doen dat hij dit aanpast. Ze zullen hem wel iets laten weten zekers?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Extra kosten voor VISA - nuttige info

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Onlangs stond op zijn website dat hij maar 1 jaar waarborg gaf, na een klacht (hier ergens te lezen) heeft hij het ook moeten aanpassen.

              Ik veronderstel indien bovenvermelde als een klacht aanzien werd dat BCC er ook alles voor zal doen dat hij dit aanpast. Ze zullen hem wel iets laten weten zekers?
              Die 2 jaar waarborg kan hij wettelijk niet ontlopen, maar hij kan betalingen met VISA of MASTERCARD weigeren. Er is geen enkele wet die je verplicht om betaalkaarten te aanvaarden.

              Comment


              • #8
                Re: Extra kosten voor VISA - nuttige info

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dat ze geen Visa aanvaarden voor kleine bedragen als 5€ of zelfs 25€ kan ik nog begrijpen
                Ik betaal zelfs de ondergrondse parking in Leuven met Visa (superhandig, kaart erin bij het binnenrijden en idem bij het buitenrijden) en dat is meestal voor een bedrag van 2 euro.
                Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

                Comment


                • #9
                  Re: Extra kosten voor VISA - nuttige info

                  Heb toch bij Konijn iets gekocht met bankcontact en geen extra kosten gekregen. Dus wie weet rekenen ze dat bij Visa ook niet aan.
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Extra kosten voor VISA - nuttige info

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Er is geen enkele wet die je verplicht om betaalkaarten te aanvaarden.


                    Dat is waar, maar ofwel aanvaard je ze, ofwel niet, maar als je besluit ze te aanvaarden dien je m.i. wel de spelregels te volgen ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Extra kosten voor VISA - nuttige info

                      Maar wat zal er gebeuren als ze verplicht worden om gratis betalen met visa toe te laten ?

                      Dan gaan gewoon ALLE prijzen met 2,5% naar boven.
                      Dus dan heb je die extra kost altijd aan je been, of je nu met visa betaald of niet.

                      Just my 2cents.
                      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                      like.no.other

                      Comment


                      • #12
                        Re: Extra kosten voor VISA - nuttige info

                        Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                        Maar wat zal er gebeuren als ze verplicht worden om gratis betalen met visa toe te laten ?

                        Dan gaan gewoon ALLE prijzen met 2,5% naar boven.
                        Dus dan heb je die extra kost altijd aan je been, of je nu met visa betaald of niet.

                        Just my 2cents.
                        mmm....

                        ze weten dat ze 2 grote troeven hebben:
                        een grote stock
                        en zéér lage prijzen

                        als ze al hun prijzen laten opslaan met 2.5% verliezen ze dat 2e voordeel.
                        commercieel niet erg snugger...
                        erik, Nikon materiaal

                        'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Extra kosten voor VISA - nuttige info

                          wel in veel gevallen zijn de verschillen met andere winkels een stuk groter dan die 2.5%.
                          Maar goed ze worden er wel minder concurrentieel door.
                          As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                          like.no.other

                          Comment


                          • #14
                            Re: Extra kosten voor VISA - nuttige info

                            Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                            Maar wat zal er gebeuren als ze verplicht worden om gratis betalen met visa toe te laten ?
                            Dat zijn ze nu al maar dat leggen ze bij Konijnenberg naast zich neer en zetten de klant eigenlijk in 't zak. U iets aanrekenen wat verboden is

                            Dan gaan gewoon ALLE prijzen met 2,5% naar boven.
                            Of ze hopen nu een deel van hun goedkopere prijzen te recupereren door 2,5% meer te vragen met een ander excuus.
                            Je kan het dus in twee richtingen zien ...

                            Vergeet niet dat ze een contract tekenden waarin staat dat ze geen kosten zullen aanrekenen aan de klanten, dus is het toch ook bedrog t.o.v. BCC en andere handelaars?

                            Maar nu algemeen bezien, een handelaar die kredietkaarten aanvaardt heeft grote voordelen.
                            Er wordt in het algemeen veel sneller voor grote bedragen gekocht.
                            Klanten die net te weinig geld bij hebben kopen toch, kaartje boven halen en gedaan.
                            De handelaar moet misschien even wachten maar heeft zekerheid zijn geld te krijgen.
                            Hij verliest misschien een percentage door de kosten maar dit weegt niet op tegen de meerverkoop dat hij hierdoor heeft.

                            Eigenlijk straft Konijn zichzelf ... mensen gaan net voorkomen de kaart te gebruiken en beslissen een aankoop uit te stellen om die extra 2,5% niet te moeten betalen ... tijd om na te denken dat boer Leo op de hoek dan misschien niet zoveel duurder uitkomt en dat je dan evengoed daar kunt kopen zonder zover te moeten bollen. Veel mensen die een winkel verlaten zonder aankoop doen die aankoop later elders. Weer een klant weg dus.

                            Konijn heeft misschien goede prijzen voor bepaalde zaken maar zeker niet voor alles, sommige zaken zijn een heel pak duurder bij hem. Als daar dan nog eens 2,5% bij komt ...
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Extra kosten voor VISA - nuttige info

                              Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                              Heb toch bij Konijn iets gekocht met bankcontact en geen extra kosten gekregen. Dus wie weet rekenen ze dat bij Visa ook niet aan.
                              Bancontact is geen kredietkaart en de handelaar heeft daar ook geen % onkosten op.

                              Oorspronkelijk geplaatst door StevenVW Bekijk bericht
                              Ik betaal zelfs de ondergrondse parking in Leuven met Visa (superhandig, kaart erin bij het binnenrijden en idem bij het buitenrijden) en dat is meestal voor een bedrag van 2 euro.
                              Deed ik vroeger ook tot ik daar eens een half uur staan wringen heb om die kaart terug uit dat toestel te krijgen

                              Valt daar regelmatig voor en da's nog niet zo erg op zich maar als uw kaart er dan ook nog eens kapot uitkomt vloek je wel eens.
                              Last edited by VerSeg; 3 april 2007, 22:59.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X