Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra betalen bij betaling met Mastercard

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Extra betalen bij betaling met Mastercard

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Ik voel mij integendeel niet goed zonder voldoende cash op zak. Dit heeft ook te maken met mijn zelfstandig beroep en het feit dat ik nog 60% van mijn honoraria cash ontvang en daar ook op sta. Dit is tot nog toe door niemand geweigerd. En ik heb een hekel om heden ten dage naar een bank te gaan. Je bent daar enkel welkom als je veel achter je kunnen verdienen. Om mijn cash te deponeren moet ik zelf op uren gaan die zij goedvinden. Daar revolteer ik tegen want als klant vind ik dat zij voor mij moeten klaar staan. Ik doe dat immers elke dag voor mijn patiënten op uren die voor hen het beste passen en met veel plezier dan nog want ik zou mijn job nog niet kunnen missen al ben ik al 42jaar bezig.
    Mochten al uw patiënten met kaart betalen dan moest je niet naar de bank lopen om uw geld te gaan afgeven.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #32
      Re: Extra betalen bij betaling met Mastercard

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Dit heeft ook te maken met mijn zelfstandig beroep en het feit dat ik nog 60% van mijn honoraria cash ontvang en daar ook op sta. Dit is tot nog toe door niemand geweigerd. En ik heb een hekel om heden ten dage naar een bank te gaan. Om mijn cash te deponeren moet ik zelf op uren gaan die zij goedvinden.
      Spreekt ge u eigen nu niet een beetje tegen?
      Je wil cash maar je hebt een hekel het naar de bank te doen.
      Als nu iedereen volledig elektronisch betaalt en jij doet dat ook, dan moet je toch bijna nooit naar de bank?
      Hoe meer cash je krijgt, hoe vaker je naar de bank moet.
      Tenzij je dat wil gebruiken om in het zwart te betalen heb je toch op niet veel plaatsen cash nodig?
      Soit, ieder zijn ding maar ik zou niet graag elke dag met mijn inkomen cash moeten rondlopen met het risico op overval.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Extra betalen bij betaling met Mastercard

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ben wel benieuwd welke kredietkaart 2-3% terug betaalt bij aankopen.
        Bij Keytrade krijg ik 5ct per verrichting, maar dat zijn dus symbolische bedragen.
        Klopt, maar toch beter dan geld te moeten geven om iets te doen met je eigen geld. Een zichtrekening die NIETS opbrengt en een pak kosten rekent is voor mij "not done".
        Ze mogen kosten rekenen als ze mij ook vergoeden voor de centen die ik hen elke maand geef. Voor niks gaat de zon op.
        Maar nog eens, de massa is zo hondstrouw aan de grootbanken, zelfs voor een simpele zichtrekening, dat het wel heel dom zou zijn dat ze geen kosten rekenen.

        De tweede "opbrengstkaart" is: https://www.beobank.be/nl/Kredietkaa...sterCard.aspx#
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #34
          Re: Extra betalen bij betaling met Mastercard

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Vb. Jij hebt een D4 te koop en vraag er 4000€ voor. Ik wil die kopen op voorwaarde dat je cash aanvaard.
          dan betaal je in twee keer, eerst een voorschot van €2000 en de week erop kom ik hem halen en betaal de rest.
          dan weet die winkelier toch ook niet of je dat van de bank gehaald hebt of verdient met iets anders.
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment


          • #35
            Re: Extra betalen bij betaling met Mastercard

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Spreekt ge u eigen nu niet een beetje tegen?
            Je wil cash maar je hebt een hekel het naar de bank te doen.
            Als nu iedereen volledig elektronisch betaalt en jij doet dat ook, dan moet je toch bijna nooit naar de bank?
            Hoe meer cash je krijgt, hoe vaker je naar de bank moet.
            Tenzij je dat wil gebruiken om in het zwart te betalen heb je toch op niet veel plaatsen cash nodig?
            Soit, ieder zijn ding maar ik zou niet graag elke dag met mijn inkomen cash moeten rondlopen met het risico op overval.
            Jawel, iedereen zijn ding, zoals je zegt. Maar ik heb ook niet gezegd dat ik nooit naar de bank ga. Dat zou een beetje tever zijn niet..? Ik beschik over alle faciliteiten die die instellingen verschaffen. Maar voor mij zijn de bankdiensten vergeleken bij vroeger er niet op verbeterd, en dat zullen veel zelfstandigen met mij beamen. En er zijn niet enkel banken om je rollend geld in veiligheid te brengen hé. Je moet de banken nu nog bijbetalen om het hen te geven. Bovendien, de lesjes die ze ons hebben geleerd in 2008 zitten nog in het geheugen. In Cyprus hebben ze op een dag de banken gesloten hé.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #36
              Re: Extra betalen bij betaling met Mastercard

              Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
              dan betaal je in twee keer, eerst een voorschot van €2000 en de week erop kom ik hem halen en betaal de rest.
              dan weet die winkelier toch ook niet of je dat van de bank gehaald hebt of verdient met iets anders.
              Dat is nogal duidelijk en wees gerust vernuftige winkeliers zullen daar wel iets op vinden.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #37
                Re: Extra betalen bij betaling met Mastercard

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Je moet de banken nu nog bijbetalen om het hen te geven.
                Nog eens: dat is je eigen keuze, er zijn alternatieven genoeg, ook bij non-internetbanken.
                Maar als hetgeen je betaalt opweegt tegen de service die je krijgt is er geen reden om te veranderen.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #38
                  Re: Extra betalen bij betaling met Mastercard

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Ik voel mij integendeel niet goed zonder voldoende cash op zak. Dit heeft ook te maken met mijn zelfstandig beroep en het feit dat ik nog 60% van mijn honoraria cash ontvang en daar ook op sta. Dit is tot nog toe door niemand geweigerd. En ik heb een hekel om heden ten dage naar een bank te gaan. Je bent daar enkel welkom als je veel achter je kunnen verdienen. Om mijn cash te deponeren moet ik zelf op uren gaan die zij goedvinden. Daar revolteer ik tegen want als klant vind ik dat zij voor mij moeten klaar staan. Ik doe dat immers elke dag voor mijn patiënten op uren die voor hen het beste passen en met veel plezier dan nog want ik zou mijn job nog niet kunnen missen al ben ik al 42jaar bezig.
                  Ik kan op elk moment van de dag geld storten via de automaat. (dat heb ik de laatste keer gedaan toen ik mijn oude auto voor 1000€ verkocht, ik wil geen 1000€ in mijn portefeuille)
                  Of wil jij je geld echt aan een persoon af geven?

                  Onze kine geeft na de laatste prestatie een briefje mee, en vraagt om te storten.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Extra betalen bij betaling met Mastercard

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Jawel, iedereen zijn ding, zoals je zegt. Maar ik heb ook niet gezegd dat ik nooit naar de bank ga. Dat zou een beetje tever zijn niet..? Ik beschik over alle faciliteiten die die instellingen verschaffen. Maar voor mij zijn de bankdiensten vergeleken bij vroeger er niet op verbeterd, en dat zullen veel zelfstandigen met mij beamen. En er zijn niet enkel banken om je rollend geld in veiligheid te brengen hé. Je moet de banken nu nog bijbetalen om het hen te geven. Bovendien, de lesjes die ze ons hebben geleerd in 2008 zitten nog in het geheugen. In Cyprus hebben ze op een dag de banken gesloten hé.
                    Niet enkel zelfstandigen Enero. Ik was vroeger bij BBL wat later ING is geworden. Vanaf dan kreeg ik het gevoel dat ze een kleine klant zoals ik liever kwijt dan rijk zijn. Ze werden zelfs onbeleefd.Ik heb dus maar mijn spullen gepakt en naar ARGENTA overgestapt.
                    Last edited by Hasseltenaar; 10 januari 2014, 09:04. Reden: Tikfout
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • #40
                      Re: Extra betalen bij betaling met Mastercard

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Vb. Jij hebt een D4 te koop en vraag er 4000€ voor. Ik wil die kopen op voorwaarde dat je cash aanvaard.
                      Dan koop ik niet bij jou, noch als zelfstandige, noch al particulier, want volgens mij zit er een reukje aan.
                      Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand naar een transactie gelokt wordt met cash op zak en dan op gewelddadige manier z'n cash afhandig gemaakt wordt.
                      Niet persoonlijk bedoeld hé mijn visie, maar men kan niet voorzichtig genoeg zijn, en ik ben het alvast.
                      Hier nooit veel cash in huis, ons inkomen is dan ook 100 % wit en door de fiscus gekend, dus heb ik helemaal geen baat bij cash geld.
                      En hebben wij een beetje cash nodig, dan betalen wij na het winkelen met de kaart en vragen aan de kassa een paar honderd euro bij, dan hoeven we zelfs niet naar de bank en/of automaat.
                      Last edited by Guest17; 10 januari 2014, 09:06.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Extra betalen bij betaling met Mastercard

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Niet enkel zelfstandigen Enero. Ik was vroeger bij BBL wat later ING is geworden. Vanaf dan kreeg ik het gevoel dat ze een kleine klant zoals ik liever kwijt dan rijk zijn. Ze werden zelfs onbeleefd.Ik heb dus maar mijn spullen gepakt en naar ARGENTA overgestapt.
                        Goeie verhuis.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #42
                          Re: Extra betalen bij betaling met Mastercard

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Nog eens: dat is je eigen keuze, er zijn alternatieven genoeg, ook bij non-internetbanken.
                          Maar als hetgeen je betaalt opweegt tegen de service die je krijgt is er geen reden om te veranderen.
                          Dat is zo, ik heb nu sedert mijn misnoegen te hebben geventileerd bij mijn bank een persoon toegewezen gekregen die zich speciaal ontfermt over de vrije beroepers. Dat is al een hele stap in de goeie richting.Ik heb nu dus al een persoonlijk aanspreekpunt. Heb een paar keer de man ontmoet en één van de eerste zaken die hij mij voorstelde was met hen in een formule "private banking" te stappen. Je willen dus heel vlug controle hebben over je vermogen. Maar goed, dat is niet anders bij de ander banken. Maar het is inderdaad zo dat die mensen ook moeten betaald worden en bovendien zijn de grootbanken nog steeds voorzien van een aantal faciliteiten die in een stad van belang zijn zoals bvb. een private parking. Niks voor niks dus, maar ik ben de eerste om dat te begrijpen.
                          Last edited by enero; 10 januari 2014, 10:03.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #43
                            Re: Extra betalen bij betaling met Mastercard

                            Ach, mijn grootbank heeft me ook al een paar keer uitgenodigd om over spaarcenten te praten.

                            De eerste keer stelden ze voor om het gewoon op een spaarboekske te laten staan, de tweede keer kwamen ze af enkel met hun huisfondsen.

                            Toen ik hem dan toonde dat zijn fondsen bijna in elke categorie bij de laagste rendementen stonden, en dat hij de hoogste instapkosten wou aanrekenen zijn we het er over eens geworden dat hij me daarvoor niet moest contacteren.
                            Alle beleggingswerk doe ik bij Keytrade. Die mogen geen advies geven over beleggingen, maar daar zijn andere bronnen voor.
                            Als je iets wil regelen, of een vraag hebt kan je elke dag bellen tot ca 19h, en een mail wordt binnen de 24h beantwoord.
                            Kosten: 0,0

                            Comment


                            • #44
                              Re: Extra betalen bij betaling met Mastercard

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Ach, mijn grootbank heeft me ook al een paar keer uitgenodigd om over spaarcenten te praten.

                              De eerste keer stelden ze voor om het gewoon op een spaarboekske te laten staan, de tweede keer kwamen ze af enkel met hun huisfondsen.

                              Toen ik hem dan toonde dat zijn fondsen bijna in elke categorie bij de laagste rendementen stonden, en dat hij de hoogste instapkosten wou aanrekenen zijn we het er over eens geworden dat hij me daarvoor niet moest contacteren.
                              Alle beleggingswerk doe ik bij Keytrade. Die mogen geen advies geven over beleggingen, maar daar zijn andere bronnen voor.
                              Als je iets wil regelen, of een vraag hebt kan je elke dag bellen tot ca 19h, en een mail wordt binnen de 24h beantwoord.
                              Kosten: 0,0
                              Hier is het BinckBank voor de speculatieve kant. Ik heb ooit een paar beurstransacties gedaan via KBC omdat daar een aantal beleggingen einde looptijd waren en er voor een alternatief moest worden gezocht. Ik verschoot mij een bult van de kosten die zij aanrekenen voor de transacties. Zij hebben daar wel zoiets als Bolero, maar toch nog te duur.
                              Maar goed, bij elke bank kan je wel voor iets terecht al zijn de grootbanken wel de minst aantrekkelijke als het op rendement aankomt. Daarvoor wendt je je best tot de e-banken. Maar de eieren leg je toch best niet allemaal in hetzelfde mandje.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #45
                                Re: Extra betalen bij betaling met Mastercard

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Maar voor mij zijn de bankdiensten vergeleken bij vroeger er niet op verbeterd, en dat zullen veel zelfstandigen met mij beamen.
                                Buiten de risico's van banken die failliet gaan (wat je ook riskeert als je cash geld naar de bank brengt) is het misschien wel zo dat bepaalde diensten veranderd zijn, maar er zijn er ook die fors verbeterd zijn.

                                Maar denk even terug aan lang geleden ... je had plots geld nodig en de kantoren waren gesloten, nergens kon je aan geld geraken tot de volgende werkdag, nu kan je elk uur van de dag aan geld komen.
                                Akkoord je moet het zelf doen aan een automaat, maar je kan het tenminste.

                                Je krijgt het nu in je hoofd om op een zondagnacht om 03u24 een DSLR te bestellen en wenst direct te betalen ... je haalt je bankkaart boven en je kaartlezer of je typt je gegevens van je PayPal account in en je doet je betaling, zou je dat vroeger kunnen doen hebben zonder al die online mogelijkheden van de bank (ook al doe je het zelf)?
                                Of als zelfstandige wil je op een zondag je facturen betalen zonder naar de bank te moeten gaan of zonder je overschrijvingsformulieren naar de bank te moeten sturen/brengen ... nu allemaal mogelijk vanop je zetel.

                                Niet alles is er op achteruit gegaan ... ook verbeteringen zijn er gekomen en die verbeteringen kosten ook aan ontwikkeling, al heb je wel gelijk dat een bank tegenwoordig meer kost dan ze opbrengt.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X